BasBQ
Beef en Steak

Pulled Pork kroketten

 
 
 
 
 

Ridevi71

Forum Meubilair
Berichten
10.091
Hoi BBQ collega's.

Tja, ik zit hier met een dilemma.
Wil graag meedoen met de fotowedstrijd en heb mezelf en @Barbeknoei beloofd dat er kroketten gemaakt zouden worden.
Pulled Pork kroketten had ik in gedachten.

De PP die ik gebruikt heb is uiteraard zelf gemaakt:
Vandaar deze post in L&S omdat dit een vervolg is van mijn pp verslag.

De kroketten komen niet van de bbq, dus vraag ik me af:
Hoort dit topic in L&S thuis?
Mag ik de kroketten-foto gebruiken voor de fotowedstrijd?
Aan de moderators: grijp maar in als jullie het nodig vinden. Het is je vergeven ;)

Maar graag wil ik dit met jullie delen. Het is de eerste keer dat ik kroketten heb gemaakt.
En wat is dit M*****F***ING LEKKER!!!!!

OK. Aan de slag:
Het recept van Noskos is naar eigen inzicht gecombineerd met een recept "uitpaulineskeuken.nl".
De ingrediënten is van alles en nog wat, wat er hier in de kasten te vinden was. Er zijn dus geen :cool: kosten gemaakt om deze kroketten te maken.
Uiteindelijk is in de ragout gegaan:
- 0,5 ltr runderbouillon van 0,5 bouillonblokje met een eetlepel knoflookpoeder en een eetlepel bbq rub
- 500gr pulled pork
- 2 theelepels venkelpoeder
- een eetlepel worcestersaus
- een eetlepel gedroogde oregano
- een restant geraspte parmezaan
- een restant verse groene pesto
DSC_1996.JPG


De (koude) bouillon
DSC_1995.JPG


Smelten van de boter voor de roux
DSC_1994.JPG


Uiteindelijk komt alles bij elkaar in de ragout
DSC_1997.JPG


Nadat dit een nachtje en een dagje in de koelkast heeft gestaan, gisteren samen met dochterlief de kroketten gemaakt. We hadden nog een klein beetje panko. De rest is met gewoon paneermeel gemaakt, want het mocht niets kosten :sneaky:
DSC_1998.JPG


Het zijn niet moeders mooiste, maar hee. Home-made, weet je nog
DSC_1999.JPG


Nadat ze een nachtje in de vriezer hebben gelegen hebben we zojuist voor de lunch er eens een paar gefrituurd.
Hier komen ze net uit de frituur
DSC_0001.JPG


En daarna een plankje opgemaakt voor de foto.
Lekker een broodje kroket
DSC_0002.JPG


Het smaakte echt super lekker.
Ik was erg blij dat het in de frituur niet uit elkaar viel, want bij het maken van de kroketten vond ik de afgekoelde ragout eigenlijk nog best wel zacht.
Maar het is allemaal goed gekomen en we hebben een lekkere lunch gehad.

Dank voor het kijken.
Rick
 
Ziet er geweldig uit. Al vind ik de kroketten met panco net iets mooier, maar wat zal het als ze maar lekker zijn.
Geen gelatine gebruikt Rick? Dat vind ik het namelijk echt makkelijker maken.

Hoe dan ook, volgens mij hebben jullie lol gehad .


Ps. Je kunt dit ook in je pp topic zetten, dan mag het sowieso.
 
Laatst bewerkt:
Lekker hoor een mooi plankje gemaakt


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Ziet er geweldig uit. Al vind ik de kroketten met panco net iets mooier, maar wat zal het als ze maar lekker zijn.
Geen gelatine gebruikt Rick? Dat vind ik het namelijk echt makkelijker maken.

Hoe dan ook, volgens mij hebben jullie lol gehad .


Ps. Je kunt dit ook in je pp topic zetten, dan mag het sowieso.
Ja, panko-kroketten zijn inderdaad mooier, maar ja: no-spend november.....
gelatine had ik niet in huis, maar ga ik volgende keer proberen. En ook iets meer boter want het lijkt me dat ze dan wat steviger worden.
En lol hebben we zeker gehad. Onze dochter (14) had al bijna op voorhand alle kroketten weggegeven aan vriendinnen dus ook aan enthousiasme geen gebrek. (y)
 
Ik heb het even aan de "board of directors" voorgelegd.
Aangezien de PP L&S is en dit een vervolg laten we het maar zo staan hier.
PP kroketten kunnen nu eenmaal nagenoeg niet normaal op de BBQ worden gemaakt alleen in frituur, zoal al gezegd de PP kroketten zijn een vervolg van de PP (BBQ) bereiding
Omdat die PP ook nog deze maand is gemaakt mag hij gewoon meedoen aan de fotowedstrijd.

Het originele PP recept is van Frits, die heeft zijn inspiratie gehaald uit de garnalen kroketten van Cees Holtkamp.
Frits is dus eigenlijk mr. PP kroket, de allereerste die ze heeft gemaakt
Overigens Paneer ik de kroketten dubbel volgens het recept van Frits eerst met normaal beschuit paneer dan door het ei en daarna door de panko.
Gelatineblaadjes gebruik ik ook dat geeft veel minder geklieder.

Had ik al gezegd dat het schitterende kroketten zijn, mooie kroketten Rick en met de millecroquette heb je nog minder geklieder;)
 
Heeeeerlijk! Een broodje koket is een 10 met een griffel en zeker zoals jij ons hebt meegenomen in het hele verhaal! Dank daarvoor. En mooi de koppeling met no spend november
 
Ik heb het even aan de "board of directors" voorgelegd.
Aangezien de PP L&S is en dit een vervolg laten we het maar zo staan hier.
PP kroketten kunnen nu eenmaal nagenoeg niet normaal op de BBQ worden gemaakt alleen in frituur, zoal al gezegd de PP kroketten zijn een vervolg van de PP (BBQ) bereiding
Omdat die PP ook nog deze maand is gemaakt mag hij gewoon meedoen aan de fotowedstrijd.

Het originele PP recept is van Frits, die heeft zijn inspiratie gehaald uit de garnalen kroketten van Cees Holtkamp.
Frits is dus eigenlijk mr. PP kroket, de allereerste die ze heeft gemaakt
Overigens Paneer ik de kroketten dubbel volgens het recept van Frits eerst met normaal beschuit paneer dan door het ei en daarna door de panko.
Gelatineblaadjes gebruik ik ook dat geeft veel minder geklieder.

Had ik al gezegd dat het schitterende kroketten zijn, mooie kroketten Rick en met de millecroquette heb je nog minder geklieder;)
pfff.. mooi zo. 🥳 Als mijn inzending ongeldig zou zijn geweest had ik daar begrip voor, maar dit is leuker natuurlijk.
Dank hiervoor.

Uiteraard is de PP bewust deze maand gemaakt met het ook op dit topic :cool:

@Frits : Thnx voor de PP kroketten. Je heb de wereld een stuk lekkerder gemaakt
@Ewald : heb ze ook dubbel gepaneerd, althans, onze dochter. Op de foto zijn 3 borden te zien: paneer, ei, panko (en later ook paneer)
De gelatine gaan we volgende keer gebruiken. Ook @Barbeknoei gaf dit al aan.
Hahahaha, ff gezocht op de millecroquette en dat is een gaaf apparaat. Dat het bestaat. Geweldig.

Zo, genoeg veren :ROFLMAO:
 
Tja heel lekker! Dat geloof ik meteen :)
Enne frituren kan ook ook de Q!
 
Mooie kroketten heb je daar! Krijg spontaan weer zin om ze te maken ook al is het een takkewerk
 
Mooie kroketten heb je daar! Krijg spontaan weer zin om ze te maken ook al is het een takkewerk
Vind het wel meevallen hoor, dat takken werk.
Nu heeft dochter lief ook geholpen natuurlijk.
Toch scheelt dat en het Is gezelliger dan alleen in de keuken staan
 
Mooie kroketten heb je daar! Krijg spontaan weer zin om ze te maken ook al is het een takkewerk
Minder werk dan worst maken .

En met die millecroquette heb je nog minder geklieder, aldus @Ewald


Zijn ze al op?
Zijn er genoeg gedraaid
Als het antwoord op vraag 1 ja is. Is het antwoord op vraag 2 nee. En andersom...


Maar Rick, is dit voor herhaling vatbaar? Komt er een vervolg?
 
Oooooh, laat ik nou net nog een voorraadje PP hebben liggen.... deze gaat met stip naar nr 1 op de todo lijst (y)
Merci beaucoup!
 
Maar Rick, is dit voor herhaling vatbaar? Komt er een vervolg?
Jazeker. Dit is natuurlijk hartstikke leuk om bij een verjaardag oid te serveren.
En het is gewoon heel erg lekker
De volgende keer gaan we het me kip proberen en misschien een vegetarisch variant met champignons
Todo is er dus weer niet korter op geworden. 😅
 
Jazeker. Dit is natuurlijk hartstikke leuk om bij een verjaardag oid te serveren.
En het is gewoon heel erg lekker
De volgende keer gaan we het me kip proberen en misschien een vegetarisch variant met champignons
Todo is er dus weer niet korter op geworden.
Haha herkenbaar.
Voor mij worden de volgende Fazant en daarna kaas of champions.

Ik moet zeggen dat de bitterballen ook erg leuk zijn voor op een verjaardag .
 
IPV gelatine zou je ook meer roux kunnen gebruiken. Meer boter heeft geen zin gaat tie alleen maar meer van vloeien. Ooh ja de vulling heet dan geen geen ragout meer maar salpicon. Verder wel gaaf die kroketten. 👍👍👍
 
IPV gelatine zou je ook meer roux kunnen gebruiken. Meer boter heeft geen zin gaat tie alleen maar meer van vloeien. Ooh ja de vulling heet dan geen geen ragout meer maar salpicon. Verder wel gaaf die kroketten. 👍👍👍
Ok. Dat kunnen we ook proberen, meer roux.
Thnx voor de tip
 
Ben er stil van..... wow
eaefa6291dab42b1186fb0852384983b.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan