BasBQ
Beef en Steak

Pulled Pork: voorraad aanvullen

 
 
 
 
 

Ridevi71

Forum Meubilair
Berichten
10.094
Beste BBQ-collega's,

Laatst 6 kilo procureur op de kop getikt. En dat icm met het gegeven dat het alweer lang geleden was dat hier de wsm voor een lange sessie is gebruikt gisteren weer eens lekker old skool pulled pork gemaakt.
Het gevolgde recept is het wedstrijdrecept van Noskos, want is bekend en geeft een bepaalde zekerheid qua tijdsduur.
De smaakmakers zoals injectie-vloeistof, bbq saus en eindsaus wel een beetje aangepast naar eigen smaak en wat er hier in huis was.

De pic's

Op donderdag al de injectievloeistof gemaakt zodat de smaken lekker kunnen intrekken en op vrijdag meteen kan starten met injecteren
DSC_1995.JPG

DSC_1996.JPG


Vrijdagavond injecteren en inrubben en vervolgens strak in de folie terug in de koelkast
DSC_1997.JPG

DSC_1998.JPG

DSC_2000.JPG


Zaterdagochtend niet al te vroeg opgestart, uiteindelijk lag de procureur er om 8:45 op
DSC_2001.JPG


Lekker roken met walnotenhout
DSC_2002.JPG


Na 5 uurtjes lekker ingesmeerd
DSC_2003.JPG

DSC_2004.JPG


2 uur later ingepakt
DSC_2005.JPG


En weer 2 uur later was het klaar bij een kern van 92 en 96 graden.
Totaal 9 uur op het rooster gelegen
DSC_2006.JPG


1 down, 1 to go 😅
DSC_2007.JPG


Klaar!
DSC_2008.JPG


Op het bordje (veel honger 😋)
DSC_2009.JPG


Deze keer niet gekozen voor uitwasemen en uitrusten. Gewoon in dezelfde bak de procureur uitgepakt en gepulled. Het vocht wat daarbij vrijkwam meteen gemengd samen met nog wat bbq saus en dubbel-friss (voor wie het wil weten: appel & bosvruchten, rijk aan vitamine C :ROFLMAO:). Topresultaat, scheelt tijd en gedoe.

Het was weer ouderwets lekker. Meteen een aantal porties op voorraad.
Ook vanochtend nog even langs een paar collega's gereden (waarvan er een in quarantaine zit) om wat af te geven. Benieuwd wat zij er van gaan vinden.

Bedankt voor het kijken
Rick
 
Laatst bewerkt:
Ik zat er al op te wachten 😁

ziet er goed uit
Lekker bordje zo, had ik ook gelust

was de hele ochtend thuis, heb je niet langs zien komen 😉
 
hahahaha. thnx
je huis lag helaas niet op route 😁
 
Mooie PP Rick, gefeliciteerd met je Knorretje....... oh nee die had je al.😂
Ik verplaats hem even naar L&S
 
Zo daar kun je weer even mee vooruit.
 
lekker bezig geweest Rick! altijd fijn om die mooie WSM's aan het werk te zien.
 
Geen betere raad dan voorraad Rick
Mooie run. El lekker op de WSM. Hoe bevalt jou de notenhout rook? Ik had zelf een boel noten hout. Maar eigenlijk nog niet durven gebruiken.
 
Kan je weer efkes vooruit Rick ziet er prima uit! (y)
 
Geen betere raad dan voorraad Rick
Mooie run. El lekker op de WSM. Hoe bevalt jou de notenhout rook? Ik had zelf een boel noten hout. Maar eigenlijk nog niet durven gebruiken.
thnx Bram

Niks mis mee hoor. Ik ben er wel voorzichtig mee om overheersing te voorkomen.
Als ik eerlijk ben denk ik dat ik eiken lekkerder vindt.
Alhoewel ik niet altijd het verschil proef maar dat heeft misschien ook te maken met hoe gekruid je gerecht is, en dus de impact van de rooksmaak.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Als je het uitwasemen (koelbox) vermeden hebt en dat werkte goed, wat is hier dan überhaupt het doel van?
 
Als je het uitwasemen (koelbox) vermeden hebt en dat werkte goed, wat is hier dan überhaupt het doel van?
Dat vroeg ik me dus ook af. Waarom eerst uitwasemen, vocht opvangen en laten rusten als je het hele zaakje toch uit elkaar trekt en weer op smaak brengt met het opgevangen vocht en bbq saus.
Eigenlijk merk je het verschil alleen als je een deel wel laat uitwasemen en rusten, en dan vergelijken.
Maar weet je, ook op deze manier smaakte het prima. Ik kan nou niet zeggen dat het "anders" smaakte.
 
Dat vroeg ik me dus ook af. Waarom eerst uitwasemen, vocht opvangen en laten rusten als je het hele zaakje toch uit elkaar trekt en weer op smaak brengt met het opgevangen vocht en bbq saus.
Eigenlijk merk je het verschil alleen als je een deel wel laat uitwasemen en rusten, en dan vergelijken.
Maar weet je, ook op deze manier smaakte het prima. Ik kan nou niet zeggen dat het "anders" smaakte.
Idd goed om te weten. Zag er weer mooi uit zeg. Gelukkig het weekend mooi weer

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Vanmiddag een goed gesprek met de slager. Procureur heeft hij altijd wel, dus volgende week ga ik voor m'n knorretje denk ik.
Dit weekend een lekkere bavette!
 
Rick, dat ziet er weer overheerlijk uit.
Jammer voor die mensen die geen hapje hebben mogen proeven. Was erg lekker. 🤣🤣🤣
 
Terug
Bovenaan Onderaan