BasBQ
Beef en Steak

Pp op de WSM

 
 
 

Eddeped

Pitmaster
Berichten
770
Was ik de laatste keer al aangenaam verrast over de stabiliteit van de WSM, nu zou ik eens kijken of hij echt doet wat jullie beweren over de Smokey Mountain. Had een mooie procureur van 1,7 kg en ging er vanuit dat hij na een uurtje of 9 klaar zou moeten zijn. maar toen ik vanmorgen om 6 uur wakker was toch maar uit bed gesprongen want stel je voor dat hij het niet zou doen. Enfin om kwart voor 7 ging het stukje vlees erop en ben ik nog even m'n bedje ingesprongen en er maar vanuit gaan dat het allemaal zou gaan doen wat hij moest doen. Dus toen ik om half 9 uit het raam keek was ik heel benieuwd wat ik zou aantreffen. En ja hoor, netjes op 115?C alleen was de was de kerntemp voor mijn idee al veels te hoog, rond 60?C. Maar ik was gerustgesteld na het zien van 1 grafiek van Maussie dat de eerste paar ur altijd heel snel gaan en dat had ik kunnen weten, zo ging het altijd bij mij. Alleen had ik het idee dat dat bij de WSM minder hard zou gaan. De volgende uren ging het inderdaad veel minder snel en ging het weer zoals ik het gewend was. Dus bij 71?C ingesmeerd met een glaze voor een uurtje of 2 en daarna ingepakt in de folie. Uiteindelijk was om kwart voor drie de kerntemp van 90?C bereikt en dat was toch eerder als verwacht. Maar de regel blijft hij is klaar als hij klaar is. Nou het resultaat, hij was verrukkelijk en een hele mooie smokering. Wat de meeste van jullie allang wisten is vandaag toch weer bevestigd, de Smokey Mountain is echt een wereldbbq voor low and slow. Heb er de hele dag niks aan hoeven doen en ik had nog redelijk wat briketten over na 9 uur.
Op 71?C net na de glaze
e98a116a413b0d14cc313011f1c96c84.jpg

Het resultaat
c71ee4eb1a25ed30199b7285ee9b3310.jpg

bfd0ae2cd3fa6d2cd1305355891b2474.jpg

 
Mooi hoor!! Ziet er smaakvol uit.
 
Het is een blijft een hele fijne smoker!! Lekker stukje PP ook ;)
 
Dat blief ik best!
 
Ik krijg steeds meer trek hier!!  :-X
 
heerlijk, als je dit weer ziet krijg ik ook meteen weer zin om pp te gaan maken
 
Schuif maar een broodje door!! :p
 
PP altijd lekker !
 
mooie smoke ring zeg!
 
Heerlijk zo'n Pulled pork!
 
Ziet er prima uit! Schuif maar door
 
Hhhhhhhmmmmmmmmm lekker........ziet er zeker goed uit

Even een (dom) vraagje waarom blijft de WSM zoveel langer constant branden dan een OTX?
 
PP is zoooo lekker, mooi rookrand!
 
mitch01 zei:
Even een (dom) vraagje waarom blijft de WSM zoveel langer constant branden dan een OTX?

Een hele andere constructie en zeker als je er water in gebruikt dan schommelt hij heel weinig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan