BasBQ
Beef en Steak

PP Keuringsdienst van waarde.

Die man die heilig van overtuigd is dat hij een mooi product voor Restaurants heeft. Kansloos.. Maar ja mensen trappen er in. Onlangs kwamen er twee kokkies de winterbbq verzorgen. Het enige wat de grill heeft geraakt was groente en 3 stukjes longhaas. De pulled chicken kwam uit de oven met een flinke lading liquid smoke. Mensen vonden de rooksmaak erg goed. Hoe kan je bedonderd worden.....
 
Heerlijke televisie toch? Als ik dit soort dingen zie, ben ik altijd weer zo blij dat ik gewoon zelf kan koken en dus niet afhankelijk ben van wat anderen in een tumbler gooien met hun mystieke sapjes.

 
Keuringsdienst van Waarde is altijd leuk om te kijken.... je wordt op zoveel fronten bedonderd met eten dat je er soms versteld van staat....
 
El Fumarole zei:
Heerlijke televisie toch? Als ik dit soort dingen zie, ben ik altijd weer zo blij dat ik gewoon zelf kan koken en dus niet afhankelijk ben van wat anderen in een tumbler gooien met hun mystieke sapjes.



Een dikke plus ??n  :) !
 
Sous vide bereiding is wel een mooie methode, en je sappen en dergelijk blijven mooi bij je product, dus dat snap ik wel. Maarja het proces is niet gelijk en rooksmaak krijg je er zo ook niet aan. Dat de eindproducten op elkaar lijken klopt, maar hetzelfde is het niet... Meer broer en zus ipv eene?ge tweeling :D
 
Ben wel benieuwd naar die pulled carrot  :-/
 
Ik viel in op het moment dat de pork in de fabriek gepulled werd in een grote rvs bak. Ging zowat over mijn nek.....

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
Toch mooi om te zien dat iemand goed probeert te praten dat het
Hetzelfde is , dit terwijl je ziet dat hij zelf ook beter weet  :D :p

Weer een goed voorbeeld hoe je genept wordt met eten
 
Technisch gezien heeft de fabrieksman gelijk. Pulled pork is langzaam gegaard vlees, en daarna uit elkaar getrokken.
In dat opzicht doet hij het nog best netjes en heeft hij een eerlijk product (er van uitgaande dat de marinade gekke dingen bevat). Heb het wel eens erger gezien bij kvw.

Maar Pulled pork is in mijn ogen een naam van een gerecht en geen bereidingswijze , en dat gerecht maak je op de bbq. Punt.

Vond ook het telefoongesprek met de Amerikaanse restauranthouder leuk. Zijn reacties op Pulled van alles en nog wat  :)
 
Heel vermakelijke aflevering. Vooral ook die blikken over en weer in de allerlaatste scene. Goud waard.
 
Pulled pork soup! Jakkes!

Mijn vrouw en ik waren het eens, smerig! En toen gingen we aan onze eigen bereide Pulled Pork met pecan en whisky rookhout smaak. Dat smaakte ten minste naar meer...
 
Ik kreeg er geen trek van dat programma.
Heb wel eens sousvide / langzaam gegaard uit elkaar getrokken varkens vlees gegeten bij vrienden.
Die vonden het bij ons erg lekker en dachten pfff kunnen wij beter maar smaakte niet naar PP en misschien door onkunde maar was ook droog. naar en mag geen pp genoemd worden.



 
Alleen over het gebrulk v d procureur deden ze ook nogal misprijzend... Maar dat doen wij hier toch ook allemaal voor de PP toch?
 
Het was een leerzame aflevering 😂

Ik weet nu ook dat het pullet heet ipv van pulled 😜
 
Romcars zei:
Alleen over het gebrulk v d procureur deden ze ook nogal misprijzend... Maar dat doen wij hier toch ook allemaal voor de PP toch?

Bij wedstrijden is het verplicht om het van de schouder te maken, en daar valt de procureur niet onder.

Maar als ik het thuis maak gebruik ik gewoon procureur. Dit geeft een fantastisch resultaat met minder verlies en is goedkoper. Het ligt ook net naast de schouder.
 
Oke, voor mij geen 'fabrieks' pulled pork. Ik ben blij dat die fabrieksmeneer duidelijk tekst en uitleg wil geven. Ik geef hem geen ongelijk, als de markt erom vraagt...

Het belangrijkste mis is echter. Die 12 - 16 uur wachten, die geuren die er vrijkomen, die plezier die je hebt bij het rubben enzovoorts... Dat maakt het broodje echt een beloning op het lange wachten.
 
Mooie aflevering moet ik zeggen. Wat ik wel vind bij de kvw, is dat je soms ook wel iets met een korreltje zout moet nemen.

Ik snap die fabrieksman ook compleet, op industrieele schaal moet je snel en goedkoop kunnen produceren, anders verkoop je niets. Wat ik wel van hen jammer vindt is dat hij niet gewoon ronduit toegeeft dat het op industrieele schaal wel zo moet produceren. Want je ziet gewoon aan hem dat hij heel goed weet dat het anders is.

Mensen willen alles gewoon goedkoop en dan kun je niet alles met droge kruiden gaan produceren en alles rustig op hout laten garen.
 
Zjostmans zei:
Ik snap die fabrieksman ook compleet, op industrieele schaal moet je snel en goedkoop kunnen produceren, anders verkoop je niets. Wat ik wel van hen jammer vindt is dat hij niet gewoon ronduit toegeeft dat het op industrieele schaal wel zo moet produceren. Want je ziet gewoon aan hem dat hij heel goed weet dat het anders is.
Daarom is het goed dat dit in het daglicht wordt gebracht en dat de gemiddelde consument wordt bedonderd. Want die gemiddelde consument hoort ooit op TV/radio bij een BBQ-programma of zo de term Pulled Pork vallen en denkt dan dit zo in de supermarkt te halen. In de VS hoeven ze het niet te proberen om dergelijke troep onder de naam Pulled Pork te gaan verkopen, want dan hebben ze tegelijk een claim aan hun broek hangen. Pulled Pork is zoals ergens al vermeld geen bereidingswijze maar de naam van een gerecht en dat impliceert low & slow bereidt op een hout(skool)/briketten gestookte BBQ en gerookt met hout. Daar is deze gekookte prut het totaal tegenovergestelde van  :-S
 
DanBras zei:
Zjostmans zei:
Ik snap die fabrieksman ook compleet, op industrieele schaal moet je snel en goedkoop kunnen produceren, anders verkoop je niets. Wat ik wel van hen jammer vindt is dat hij niet gewoon ronduit toegeeft dat het op industrieele schaal wel zo moet produceren. Want je ziet gewoon aan hem dat hij heel goed weet dat het anders is.
Daarom is het goed dat dit in het daglicht wordt gebracht en dat de gemiddelde consument wordt bedonderd. Want die gemiddelde consument hoort ooit op TV/radio bij een BBQ-programma of zo de term Pulled Pork vallen en denkt dan dit zo in de supermarkt te halen. In de VS hoeven ze het niet te proberen om dergelijke troep onder de naam Pulled Pork te gaan verkopen, want dan hebben ze tegelijk een claim aan hun broek hangen. Pulled Pork is zoals ergens al vermeld geen bereidingswijze maar de naam van een gerecht en dat impliceert low & slow bereidt op een hout(skool)/briketten gestookte BBQ en gerookt met hout. Daar is deze gekookte prut het totaal tegenovergestelde van  :-S


Da's duidelijke taal  =D> !
 
Terug
Bovenaan Onderaan