BasBQ
Beef en Steak

PP Keuringsdienst van waarde.

Daar is deze gekookte prut het totaal tegenovergestelde van  :-S


Ik kan niet teveel verklappen maar bij de eerst volgende  KCBS wedstrijd is onze PP iets anders gemaakt  :D
 
Boldeagle zei:
Daar is deze gekookte prut het totaal tegenovergestelde van  :-S


Ik kan niet teveel verklappen maar bij de eerst volgende  KCBS wedstrijd is onze PP iets anders gemaakt  :D


Gelijk heb je, een goede chef geeft ook z'n geheimpjes niet prijs.
Anders zou je het zelf ook wel eens kunnen maken.
Voor een wedstrijd natuurlijk h??l belangrijk, maar daarna wel met ons delen graag  ;)  :) !
 
Boldeagle zei:
Ik kan niet teveel verklappen maar bij de eerst volgende  KCBS wedstrijd is onze PP iets anders gemaakt  :D
Geloof dat we dan niet al teveel te vrezen zullen hebben  :D
Alhoewel, wij moeten weer helemaal vanaf nul beginnen natuurlijk want zijn nu alles vergeten ;)
 
Stennis zei:
Leuke aflevering over PP. en een bezoekje bij onze Jord Althuizen!
Mooi om nog eens te horen dat het allemaal "crap" is wat er in de supermarkt ligt.
maar dat wisten wij allemaal natuurlijk al!!

http://keuringsdienstvanwaarde.kro.nl/seizoenen/2017/30-150507-26-01-2017

Leuke aflevering! Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook wel eens pulled pork maak in de slowcooker(ik zal voortaan draadjesvlees zeggen om de Q'ers niet meer te beledigen ;) ). Zelfs dit is 1000maal beter dan die commerci?le meuk uit de supermarkt. Mja op mijn balkonnetje gewoon geen plek voor low en slow sessie.
 
DanBras zei:
Zjostmans zei:
Ik snap die fabrieksman ook compleet, op industrieele schaal moet je snel en goedkoop kunnen produceren, anders verkoop je niets. Wat ik wel van hen jammer vindt is dat hij niet gewoon ronduit toegeeft dat het op industrieele schaal wel zo moet produceren. Want je ziet gewoon aan hem dat hij heel goed weet dat het anders is.
Daarom is het goed dat dit in het daglicht wordt gebracht en dat de gemiddelde consument wordt bedonderd. Want die gemiddelde consument hoort ooit op TV/radio bij een BBQ-programma of zo de term Pulled Pork vallen en denkt dan dit zo in de supermarkt te halen. In de VS hoeven ze het niet te proberen om dergelijke troep onder de naam Pulled Pork te gaan verkopen, want dan hebben ze tegelijk een claim aan hun broek hangen. Pulled Pork is zoals ergens al vermeld geen bereidingswijze maar de naam van een gerecht en dat impliceert low & slow bereidt op een hout(skool)/briketten gestookte BBQ en gerookt met hout. Daar is deze gekookte prut het totaal tegenovergestelde van  :-S

Dus op mijn gas bbq kan ik geen echte PP maken?  :-S
 
Dus op mijn gas bbq kan ik geen echte PP maken? 


Kwestie van smaak, houtskool of briketten voegen toch iets aan smaak toe dacht ik :-?



 
Goede houtskool en briketten voegen niets toe qua smaak.
 
noskos zei:
Goede houtskool en briketten voegen niets toe qua smaak.


Niet dat ik het van plan ben, maar zou ik hem dus ook in de elektr. oven kunnen maken? :-?
 
Nee, pulled pork komt van de barbecue.
Ik gaf antwoord op je houtskool vs gas vraag ;)
 
Ik ben blij dat die fabrieksmeneer duidelijk tekst en uitleg wil geven. Ik geef hem geen ongelijk, als de markt erom vraagt...

Als de markt er om vraagt  :-/

Ik ben het niet echt eens met die stelling.
De markt vraagt er niet om, maar de fabrikanten willen een graantje mee pikken, van wat er op dat moment hot is. (en proberen zo een markt te cre?ren)
Sind zo'n 1,5 jaar is alles waar barbecue voor staat hot, dus alle populaire gerechten worden door supermarkten, e.d. zo goedkoop mogelijk ver-barbecued  :-O, en als zogenaamd authentiek barbecue product in de markt gezet.
En om er dan ook meteen het maximale aan te willen verdienen, zoekt men naar manieren, om dat zo goedkoop mogelijk te produceren.
Resultaat is dan ook die meuk :-& die ze (gelukkig) in het programma laten zien.
Triest eigenlijk.  (ik zeg doe het goed, of doe het niet)

Mac
 
Mooi gesproken Mac  ;)
Ben het helemaal met je eens.

De aflevering inmiddels gezien, maar dat wil je toch niet eten als je de real-deal gewend bent.
Zag afgelopen weekend bij de Makro ook de bakjes "Pulled" Chicken en Beef liggen... Beetje jammer.
 
Gasburner zei:
Dus op mijn gas bbq kan ik geen echte PP maken?  :-S
De BBQ-purist zou inderdaad zeggen van niet.

Maar zoals Dennis ook al aangeeft geeft alleen houtskool/briketten (van goede kwaliteit) ook geen smaak af en zit het dus met name in de rook die je toevoegt. Dus PP op een gas BBQ maken zal best gaan onder voorwaarde dat je rook toevoegt.
 
Mac zei:
Ik ben blij dat die fabrieksmeneer duidelijk tekst en uitleg wil geven. Ik geef hem geen ongelijk, als de markt erom vraagt...

Als de markt er om vraagt  :-/

Ik ben het niet echt eens met die stelling.
[...]

Resultaat is dan ook die meuk :-& die ze (gelukkig) in het programma laten zien.
Triest eigenlijk.  (ik zeg doe het goed, of doe het niet)

Mac

Ik als marketingdocent ben het uiteraard w?l eens met die stelling ;-)
Het punt is dat Nederlanders gewoon niet van eten houden. Het gros zou het liefst elke dag een pilletje nemen om de voedingsstoffen binnen te krijgen, dan kun je dat lastige eten over slaan. Daarnaast willen we alles doen wat hip is, maar dan het liefst zonder alle moeite. En daarom eten we rustig soep uit blik, pulled Pork van de aldi, magnetronbiefstuk en ?berhaupt vlees en groenten uit de supermarkt. Smakeloze meuk die weinig met het echte product te maken heeft, waarbij we ons met liefde laten belazeren door de fabrikant. Zo hebben we moeiteloos toch lekker hip gedaan.

Gelukkig is er een klein groepje mensen dat dapper stand houdt en wel van fatsoenlijk eten houdt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan