BasBQ
Beef en Steak

Platesetter voor de BGE mini

 
 
 

Gerard777

Gemarineerd
Berichten
2.031
Dit projectje lag al een tijdje op de plank en omdat mijn vrouw en ik saampjes kerstavond zouden doorbrengen en daar graag een paar MOINK balletjes bij wilden leek me dat ideaal om op de BGE mini te maken.

Ik heb een strip aluminium gehaald om daar vier "haakjes" van te buigen.

IMAG0930.jpg


IMAG0929.jpg


IMAG0928.jpg


Als steen heb ik een keramische steen die ik nog heb van mijn kamadojoe. Waar ie voor dient? Dat stond er niet bij... Ik vermoed dat het een broodsteen moet zijn ofzo... Hij past perfect in de mini, dus zo werd een idee geboren.

IMAG0927.jpg


MOINKs erop en gaan met die banaan.... Temperatuur mooi stabiel en haalde de 175 graden ook, dus hij werkt! Maar... O o o domme Gerard, 175 is veul te hoog voor die ballen!!!!!!!

*Verstandsverbijstering*

Resultaat: ik heb zwarte ballen...

IMAG0931.jpg


Conclusie: platesetter werkt naar wens :)
 
zonde van je ballen Gerard, JIJ hebt GEEN lekkere ballen  :)

Ben blij dat je plate setter werkt zoals je had bedacht
 
Jij hebt hele zwarte ballen.....
 
Mooie oplossing voor de platesetter! Jammer van je ballen.
 
Ja mooie platesetter goed idee, maar  jammer van de ballen.
 
Ik discrimineer niet, ik neem ook gerust een hap van je zwarte ballen ;). Mooie mod.
 
@Gerard777: inderdaad tip-top uitgevoerd zo! Ik heb geen BGE (zie mijn profielhandtekening), maar een BGE (Mini) wel eens overwogen.
Hoe moet ik mezelf overtuigen om naast de Weber BBQ's die ik heb toch evtl. een BGE Mini aan te schaffen?
Wat is in mijn geval de toegevoegde waarde? Wat kan deze kleine reus mij specifiek extra brengen?
Mogelijk is er al een draadje over, kon het echter niet zo snel vinden nog...
thanks for feedback!
 
Mijn persoonlijke mening: de BGE mini voegt niet iets specifieks toe ten opzichte van een andere kleine barbecue. Het is wel de ultieme kleine barbecue. Vooral qua temperatuurcontrole en brandstof verbruik, maar niet beter dan bijv de WGA. Die is eigenlijk veel praktischer ?n goedkoper. De mini gaat wel de rest van je leven mee, dus wel duurzaam. Al met al is hij gaaf om te hebben en makkelijk als het te bereiden voedsel te weinig is voor de large. Restaurants gebruiken m vaak voor het bereiden van vlees zoals biefstukken.

Dit is mijns inziens een goed voorbeeld van een luxe artikel ;)


Maar hij is wel heeeeeeeeeel gaaf :p
 
bedankt voor je antwoord Gerard, daar is geen woord "Frans" bij.......het was hier even een impulsieve gedachte, maar je argumenten snijden zeker hout.
Ik neem vooralsnog geen beslissing, ook al omdat ik diep in mijn hart eigenlijk een Primo XL oval erbij zou willen, daarover zijn echter in huis de meningen verdeeld  ;)
komt tijd, komt raad?!
 
Terug
Bovenaan Onderaan