BasBQ
Beef en Steak

Pizzaring

 
 
 

vogels

Pitmaster
Berichten
854
Jaja... na lang wachten is hij er dan.. mijn eigen pizzaring.

Heb een maandje of wat terug achter mijn CAD station gezeten om een pizzaring uit te tekenen voor mijn Weber 47.
Capture1.JPG


Capture.JPG


En vandaar heb ik hem uit productie terug gekregen (oom van me werkt bij een metaal bedrijf), zelf nog wat handvatten geknutseld:

20140524-171642-1024x768.jpg


20140524-171617-1024x768.jpg


Ga hem snel proberen....

Nu heb ik wel nog een vraag, want ik lees op het net af en toe dat door de hoge temperaturen die gehaald worden met een pizzaring de weber deksel / thermometer er aan aan.
Wat zijn jullie ervaringen hier mee?

Wellicht moet ik een extra steen of gietijzeren plaat aanschaffen die ik bovenin kan leggen op een tweede rooster om zo de deksel wat te beschermen..

 
Mooie pizzaring!

Ik heb zelf geen weber ( meer), maar misschien kun je als je pizza bakt, je thermometer eruit halen?
 
Mooi hoor!!
 
die ziet er strak uit, heel erg netjes gemaakt.

Je haalt (en dat heb je ook nodig) hele hoge temperaturen in je bbq voor de pizza, let op je thermometer en handgrepen
 
Die ziet er prachtig uit Gijs!

Heb begrepen dat ook je rooster te lijden heeft onder de hoge temperaturen, dus als je nog een oude hebt liggen...

Je thermometer zou ik gewoon even los schroeven, dan bijft je luchtstroom goed, het emaille moet het gewoon aankunnen.

Je zou ook nog een rottiserie in de ring kunnen maken, is hij multi-functioneel.
 
Frits +1, rooster verliezen hun glans bij die temperaturen.
 
Heb nog een RVS rooster die ik heb laten maken om de GBS accessoires op mijn 47 te laten passen. Gebruik ik die denk ik.. Dan de thermometer eruit en de handvatten eraf... Haha..

Zijn er thermometers die deze temperaturen wel aankunnen? Ben wel nieuwsgierig wat ik haal.
 
Mooi gemaakt!! Kom maar op met die foto's van heerlijke pizza's!!!
 
Gaaf! Die letters er zo in, maakt hem af!
Veel plezier ermee!
 
jouw oom moet je koesteren ;)
 
Echt mooi hoor!!!
En die pizza zag er zekers goed uit!
 
Ziet er super mooi uit! Ik zag een tijdje geleden een artikel op seriouseats.com waar de kettlepizza met een 'baking steel' (Een 6mm dik staalplaat van $5 met $75 marketing saus) wordt gecombineerd voor een super pizza oven. De stalen plaat zorgt ervoor dat de pizza van boven meer direct verhit wordt en het resultaat zou super luchtige pizza moeten zijn. Het werkte zo goed dat kettlepizza promt een serious eats editie heeft uitgebracht met 'baking steel', ge?ntegreerde pizzasteen en handige bijvul openingen voor $400.

Ik heb even gegoogled en ik zag dat een 5m x 10m S.235 stalen plaat onbewerkt 70 euro kost. Iemand die een beetje handig is zou hier zo een stuk of 200-300 'bakingsteels' uit kunnen snijden. Misschien een idee voor een bbq genootschap versie?
Bijkomend voordeel van de bakingsteel (maar minder interessant voor Q'ers) is dat de pizza resultaten uit de oven hiermee ook veel beter zijn. Schijnt ook heel goed te werken met zoete broodjes bakken.
 
JJ & JJ zei:
Ziet er super mooi uit! Ik zag een tijdje geleden een artikel op seriouseats.com waar de kettlepizza met een 'baking steel' (Een 6mm dik staalplaat van $5 met $75 marketing saus) wordt gecombineerd voor een super pizza oven. De stalen plaat zorgt ervoor dat de pizza van boven meer direct verhit wordt en het resultaat zou super luchtige pizza moeten zijn. Het werkte zo goed dat kettlepizza promt een serious eats editie heeft uitgebracht met 'baking steel', ge?ntegreerde pizzasteen en handige bijvul openingen voor $400.

Interessant! Toen ik dit http://www.bbqgenootschap.nl/forum/diy/vaten-die-passen-op-de-otp-47/ draadje last dacht ik: zou het niet beter zijn om de deksel/bodem van de ton te laten zitten? Hier is dus het antwoord, hoe snel kan het gaan, de vraag nog niet eens gesteld ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan