BasBQ
Beef en Steak

Pig Wing Project (aka Oerhammetjes)

 
 
 
 

Lin

Gemarineerd
Berichten
2.301
En wederom waag ik me aan een nieuw project.
Vanmiddag bij de slager 6 Oerhammetjes gehaald en een brine gemaakt van water, zout, kruidenzout, suiker, knoflook, ui, peperkorrels, nootmuskaat, kruidnagel en laurier.
Omdat de Oerhammetjes van behoorlijk formaat zijn is er eentje in de diepvries beland en de andere 5 zijn op dit moment aan het zwemmen.
Ze mogen badderen tot morgennacht. Ik ben benieuwd hoe het gaat worden maar ik vind het nu al leuk!


De "Pig Wings"

k0hy80.jpg


De brine



2ngzssi.jpg



En het zwembad

2qdvs51.jpg




To be continued
 
:D :D :D
 
Ben nu al nieuwsgierig naar het eindresultaat
 
het water loopt me nu al in de mond  :)
 
Ik ga je volgen. He er zelf ook in de vriezer, maar weet nog niet echt hoe ik ze klaar wil maken. leuk om andere te volgen en idee?n op te doen!
 
Lin zei:
En wederom waag ik me aan een nieuw project.
U is een durfal  :D


Grapje, leuk project weer. Ik ben benieuwd naar de eindfoto;s en beschrijving van de smaaksensatie  B-)
 
Ik ben ook benieuwd.. Hoeveel gram zout per liter heb je gebruikt en hoe lang laat je ze zwemmen? Duw je ze nog onder?
 
Abraham zei:
Ik ben ook benieuwd.. Hoeveel gram zout per liter heb je gebruikt en hoe lang laat je ze zwemmen? Duw je ze nog onder?

375 gr zout op 1,5 liter. En ja ik druk ze af en toe even koppie onder. Maar ik ben geen expert hoor..
Ik doe ook maar wat...  :)
 
Ben benieuwd naar de bereiding en het eindresultaat.
Succes.
 
Ben benieuwd, ga het ook volgen... Succes.. :p
 
Ceriel zei:
Lin zei:
375 gr zout op 1,5 liter. En ja ik druk ze af en toe even koppie onder. Maar ik ben geen expert hoor..
Ik doe ook maar wat...  :)
Recept van Beef&Steak als leidraad gebruikt?

Yep. Is eigenlijk het enige redelijke recept dat ik kon vinden. In Amerika frituren ze ze allemaal.... Beetje jammer. Ik schaaf een beetje aan het beef and steak recept en hoop dat het goed komt....
 
Terug
Bovenaan Onderaan