Vroeger , heel lang geleden, toen ik net met mijn huidige vrouw samen was moesten we vaak opdraven voor een familie diner bij haar ouders.
Haar vader een echt familie mens liet geen gelegenheid voorbij gaan om iets samen te vieren.
Het standaard diner was dan altijd varkenshaas of varkensschnitzels met champignonsaus, frites en verdere groenten.
Bij ons is dat een beetje uit de gratie geraakt in de loop der jaren. Misschien te vaak gegeten
Maar van de week kreeg ik opeens het idee om dat weer eens te maken.
De varkenshaas gekruid met mosterd, zout ,peper, knoflookpoeder en uienpoeder.
Een nachtje laten intrekken en de volgende dag op de bbq.
Temperatuur 150 graden met een blokje beukenhout. Indirect laten garen tot 55 graden kerntemperatuur, en toen nog even direct voor een korstje.
Uiteindelijke kerntemperatuur was 60 graden.
Champignonsaus was uit een pakje ( gemak
) aan gevuld met ui, pepertje knoflook en 2 bakjes champignons.
Het heeft ons wel weer gesmaakt.

Haar vader een echt familie mens liet geen gelegenheid voorbij gaan om iets samen te vieren.
Het standaard diner was dan altijd varkenshaas of varkensschnitzels met champignonsaus, frites en verdere groenten.
Bij ons is dat een beetje uit de gratie geraakt in de loop der jaren. Misschien te vaak gegeten

Maar van de week kreeg ik opeens het idee om dat weer eens te maken.
De varkenshaas gekruid met mosterd, zout ,peper, knoflookpoeder en uienpoeder.
Een nachtje laten intrekken en de volgende dag op de bbq.
Temperatuur 150 graden met een blokje beukenhout. Indirect laten garen tot 55 graden kerntemperatuur, en toen nog even direct voor een korstje.
Uiteindelijke kerntemperatuur was 60 graden.
Champignonsaus was uit een pakje ( gemak

Het heeft ons wel weer gesmaakt.