BasBQ
Beef en Steak

Oude traditie

 
 
 
 

Bert

Gerijpt
Berichten
2.598
Vroeger , heel lang geleden, toen ik net met mijn huidige vrouw samen was moesten we vaak opdraven voor een familie diner bij haar ouders.
Haar vader een echt familie mens liet geen gelegenheid voorbij gaan om iets samen te vieren.
Het standaard diner was dan altijd varkenshaas of varkensschnitzels met champignonsaus, frites en verdere groenten.
Bij ons is dat een beetje uit de gratie geraakt in de loop der jaren. Misschien te vaak gegeten :(
Maar van de week kreeg ik opeens het idee om dat weer eens te maken.
De varkenshaas gekruid met mosterd, zout ,peper, knoflookpoeder en uienpoeder.
Een nachtje laten intrekken en de volgende dag op de bbq.
Temperatuur 150 graden met een blokje beukenhout. Indirect laten garen tot 55 graden kerntemperatuur, en toen nog even direct voor een korstje.
Uiteindelijke kerntemperatuur was 60 graden.
Champignonsaus was uit een pakje ( gemak  ;) ) aan gevuld met ui, pepertje knoflook en 2 bakjes champignons.
Het heeft ons wel weer gesmaakt.

 
ziet er lekker uit, jammer van de champignonsaus  ;), mooie foto's trouwens
 
Lekker Bert, dat zou ik ook best gelust hebben vandaag.


Leo zei:
jammer van de champignonsaus  ;)

Jammer dat het uit een pakje komt? Of lust je geen champignons?

 
Kom maar op met een bordje
 
Heb net gegeten, maar krijg hier acute honger van.
 
Mijn eerste reactie nav de foto is.....niet te gaar? Maar kern is absoluut niet te gek. Mooi stuk vlees :)
 
schuif maar door Bert!
 
Lekkere oude traditie!!  :)
 
Heerlijk stukje vlees!! ;)
 
Ziet er prima uit, mooie foto ook die laatste, Je zal wel een goed toestel hebben  ::)
 
Boldeagle zei:
Ziet er prima uit, mooie foto ook die laatste, Je zal wel een goed toestel hebben  ::)
Dat zeker ;)
Maar ik gebruik een kleiner diafragma zodat ze van voor tot achter scherp zijn ook als je een macro neem.
 
Lekker Bert, zeker met de champignonsaus!
 
Oude traditie hou ik van het ziet er mooi uit.
 
Tradities moeten we koesteren , lekker Bert.
 
Traditie of geen traditie. Dit lust ik altijd wel. Lekker!
 
Terug
Bovenaan Onderaan