BasBQ
Beef en Steak

Oud model wsm

Jep en nu gaat de fik erin :)

ypa7uba6.jpg
 
Wat is er nieuw aan de nieuwe modellen? Behalve deurtje, handvat, en ingebouwde thermometer. Ik heb de mijne al zo een 12 jaar en die is nog als nieuw het zijn super dingen.
 
Wat een verhaal joh. Vorig jaar begin april moest er een WSM komen. Meteen maar de 57 gekocht. Vorig jaar zeer weinig tijd gehad en daardoor die dure machine maar een paar keer gebruikt. Ik twijfelde of ik er wel goed aan gedaan had om zo'n dure bbq te kopen die ook nog eens zo enorm groot was dat hij enorm in de weg stond in de garage. Als ik de smoker zou willen verkopen moest dat asap gebeuren nu dat hij er nog nieuw en aantrekkelijk uitzag. Zo gezegd zo gedaan en de wsm was binnen 2 weken verkocht.

Iedere keer als ik op het forum kwam zag ik weer een post van Redfox die zo blij was met z'n wsm of een of andere pulled pork sessie en ik kreeg enorm zin om ook een pulled pork te maken en begon ik weer te balen met de gedachte dat ik dat op de otp moest doen... haha, het leven van een twijfelaar kan zwaar zijn.

Dus, op zoek naar een goedkope smoker. De proq overwogen maar uiteindelijk om de bekende redenen naar een weber gaan zoeken. En dat ging nog behoorlijk rap zoals jullie allen gezien hebben. Een oud model die al 6 jaar in de winkel stond te verstoffen voor 175 euro incl. hoes. Ik ben blij :)
 
Volgens mij zijn de waterpannen qua formaat groter geworden, dat geldt in ieder geval voor de WSM47, of het bij de 57 ook zo is weet ik niet zeker, maar zou het vermoeden...
 
Vuurvlieg zei:
Wat is er nieuw aan de nieuwe modellen? Behalve deurtje, handvat, en ingebouwde thermometer. Ik heb de mijne al zo een 12 jaar en die is nog als nieuw het zijn super dingen.

Waterpan is kleiner van de ouwe, de poten zijn dunner en ze hebben geen hitteschild.
 
Nicky, wat een mooi verhaal inderdaad! Hahaha.....ik neem de schuld graag op me :D
Vandaag ben ik ook met een prachtige sessie bezig die jij dan ook perfect met je nieuwe speeltje kunt uitvoeren: Brisket!
Nog een paar uurtjes en dan is er de climax  :)
Nogmaals veel genot van de WSM!
 
Ik kan alleen maar zeggen " heel veel plezier ermee" . Ach, en in ons enthousiasme doen we allemaal wel eens gek, en schaffen iets aan wat niet helemaal de bedoeling was. Of doen iets weg, waar we spijt van krijgen. Menselijk toch? En wel een mooie deal, dat is ook wat waard :)
 
Wat ga je maken met de maiden run van je nieuwe WSM Nicky?
 
RedFox zei:
Wat ga je maken met de maiden run van je nieuwe WSM Nicky?

Vandaag helemaal niets!

Heb de kolenmand helemaal gevuld en hij staat nu volle bak te loeien. Over een uurtje haal ik de pan en de roosters eruit en leg ik er een oud rooster van mijn 47 in met het goedkoopste spek dat ik heb kunnen vinden erop en dat laat ik eens even lekker spetteren en roken :)

Maiden run gaan er een paar kippen op of wat ribben. Of allebei :D
 
Met wat rookhout is goed te zien dat er nog wel wat lucht ontsnapt bij het deurtje :)

retu2ure.jpg


y3e6usu9.jpg
 
Even beetje bijbuigen en een paar keer barbecue?n en dan wordt dat vanzelf minder...
 
Nicky, kijk ook nog even op het blog van Noskos, daar staan wat hele leuke en handige tips voor aanpassingen....

http://www.bbq-nl.com/materiaal

ook een tip van Noskos: zet de kolenring met (koper)draadjes vast aan je kolenrooster, dan kun je er mee schudden en zo de nog bruikbare kolen/briketten op het rooster houden.
Heb ik ook gedaan hier, handig hoor!
 
RedFox zei:
Nicky, kijk ook nog even op het blog van Noskos, daar staan wat hele leuke en handige tips voor aanpassingen....

http://www.bbq-nl.com/materiaal

ook een tip van Noskos: zet de kolenring met (koper)draadjes vast aan je kolenrooster, dan kun je er mee schudden en zo de nog bruikbare kolen/briketten op het rooster houden.
Heb ik ook gedaan hier, handig hoor!

Die site heb ik al eens helemaal doorgespit, erg informatief inderdaad! Waar zouden we zijn zonder de... uh, site van Dennis :)
 
Welkom terug bij de WSM bezitters ;)
 
Goede deal, nieuwer model is wel meer compleet maar als je toch met een DigiQ gaat werken doet die dome meter er ook niet echt meer toe (extra check misschien)
 
Boldeagle: I agree  +1!
 
ik heb een oud model WSM, ben er helemaal happy mee, en doe er ook alles mee  :D
 
mooie prijs heb je er voor betaald! kun je niks van zeggen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan