BasBQ
Beef en Steak

Ooni Koda 12 (en 16)

voorlopig ben jij ff klaar met aanschaffen volgens mij. eerst maar eens een half jaartje lief doen en zo.
Man ik kreeg direct naar mn oren gegooid dat die worstenvuller er ook maar stond en nog nooit gebruikt was..
Die had ik niet aan zien komen, en had ze helemaal gelijk in.
Maar de hele keuken weer bezet kan worden met rauw vlees voor worsten terwijl je 2 kids hebt van 2,5 en 10 maanden.. die momenten zijn er niet veel.
 
Man ik kreeg direct naar mn oren gegooid dat die worstenvuller er ook maar stond en nog nooit gebruikt was..
Die had ik niet aan zien komen, en had ze helemaal gelijk in.
Maar de hele keuken weer bezet kan worden met rauw vlees voor worsten terwijl je 2 kids hebt van 2,5 en 10 maanden.. die momenten zijn er niet veel.
auch, das inderdaad een pijnlijke...
ik heb mijn worstenvuller ondertussen al heel veel gebruikt (2 keer :) ), maar de worsten vielen in de smaak dus die aankoop was gerechtvaardigd :)
 
auch, das inderdaad een pijnlijke...
ik heb mijn worstenvuller ondertussen al heel veel gebruikt (2 keer :) ), maar de worsten vielen in de smaak dus die aankoop was gerechtvaardigd :)
Je kan moeilijk alle dagen worst eten
 
Man ik kreeg direct naar mn oren gegooid dat die worstenvuller er ook maar stond en nog nooit gebruikt was..
Die had ik niet aan zien komen, en had ze helemaal gelijk in.
Maar de hele keuken weer bezet kan worden met rauw vlees voor worsten terwijl je 2 kids hebt van 2,5 en 10 maanden.. die momenten zijn er niet veel.
oei. ja, die komt aan.
ach, je geeft zelf al het beste weerwoord: "ik besteed liever veel aandacht en liefde aan mijn gezin. jullie zijn het aaaaaallerbelangrijkste, nog belangrijker dan worst." (misschien die laatste quote achterwege laten :unsure: )
Sterkte kerel. elke storm waait uiteindelijk over. 👊
 
"Omdat de worsten vuller zo weinig gebruikt wordt tot het inzicht gekomen dat ik beter een Ooni kon kopen...."

Sterkte
Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Goedemorgen,

Ik zelf twijfel op dit moment heel erg tussen een Koda 12 en een Koda 16.
De koda 16 lijkt mij prettiger ivm de achter en zij brander en de extra ruimte. Echter de prijs speelt ook mee...

Zijn er mensen die wellicht beide hebben geprobeerd en mij het verschil goed kunnen uitleggen waarom ik extra geld zal neerleggen voor een 16...


Mocht iemand nog een 2e hands ooni te koop aanbieden dan hoor ik dat graag :)
 
Mijn Ooni mag evt wel weg, maar wel compleet ;) PM me maar
 
Het is een Ooni Koda 12 geworden!

Zal jullie op de hoogte houden van de bevindingen etc


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Benieuwd naar de resultaten, ik stond voor dezelfde keuze maar ben toch voor de Koda 16 gegaan; meer ruimte om te kijken en de pizza te verplaatsen mocht het toch wat te hard gaan.
 
Hier heb ik een Karu 12. Ideale maat.
Welke maat je ook hebt, je zal de pizza’s altijd moeten draaien tijdens het bakken.
 
De 16 is misschien in het begin iets handiger omdat je wat meer plaats hebt maar zoals Frits zegt, op tijd draaien is de truc want het temperatuurverschil tussen achter en voor is behoorlijk. De deeg kan zomaar binnen 10 seconden verbranden achter ook bij de grote Ooni.
 
3f7b824b9bd8c86dec2c7c51f2d5c6f0.jpg

Gereed voor de eerste pizza’s vanavond


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Succes! Ben erg benieuwd.
 
bc8c07961e4fe9862cfcc84534136221.jpg

ea0f54f6a1bf49a1da55feb53c142c17.jpg

97a1ac7edf6af5a74d954d6e65212772.jpg

16dd5e25fc47d58e9ebddcbfc47b2842.jpg

06ccb9f2be99b73d3cff1ef3f118d9ef.jpg

9834c583386fc72d606d93c821da9cef.jpg

Eerste run.

Wat is de kona makkelijk in gebruik en snel warm. Het draaien gaat echt heel makkelijk dus ben blij dat ik voor de 12 ben gegaan.

Korsten waar niet zo luchtig als ik normaal gewend ben en moet ik de volgende keer in ieder geval wat minder dik maken.

Maar wat een geweldig apparaat!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Daar lust ik ook wel van! 😋😋

Mooie eerste keer zo.

De ooni schuift weer een plekje omhoog op de “wil ik ook hebben” lijst.
 
Denk dat ik de volgende keer misschien nadat hij op temperatuur is de vlam wat minder sterk laat staan. Daardoor meer tijd om de bodem gaar te krijgen en de topping niet te laten verbranden.

Iemand daar ervaring mee


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Hoe lang heb je de Koda laten opwarmen voordat je de pizza's er in deed (of had je de temperatuur van de steen gemeten om te bepalen of hij op temperatuur was)?
 
Zien er prima uit hoor. Ik draai de vlam ook altijd wat lager als de steen eenmaal op temperatuur is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan