BasBQ
Beef en Steak

Ooni Koda 12 (en 16)

Hoe lang heb je de Koda laten opwarmen voordat je de pizza's er in deed (of had je de temperatuur van de steen gemeten om te bepalen of hij op temperatuur was)?

Minuut of 20 tot 350 graden ongeveer


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Hierop inhakend, iemand ervaring met de Pizza Topping Station?
En hoe leg je uit dat je die toch echt nodig hebt...
 
Ik ga dit weekend weer heerlijk pizza’s maken


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Op advies van jullie heb ik hem inmiddels gekocht. Weten jullie het even wanneer mijn vrouw voor jullie deur staat.... 😇🤣
 
Op advies van jullie heb ik hem inmiddels gekocht. Weten jullie het even wanneer mijn vrouw voor jullie deur staat.... 😇🤣
Tuurlijk wel even van tevoren doorgeven welke argumenten lijn je hebt ingezet.
Besparen / duurzaamheid en meer quality time doen het in deze altijd goed.
Uiteraard geen garantie op de goede afloop......

Wellicht is er nog een goede echtscheidingsadvocaat / mediator beschikbaar op het forum?
 
Ach, zo lang ik maar iedere week flammkuchen maak, komt dat wel goed hier thuis.
 
Hierop inhakend, iemand ervaring met de Pizza Topping Station?
En hoe leg je uit dat je die toch echt nodig hebt...

Hahaha ik had precies dezelfde gedachte!

Tis wel mooier om niet van die losse bakjes te hebben.. Maar ik krijg het denk ik niet verkocht.
 
Hahaha ik had precies dezelfde gedachte!

Tis wel mooier om niet van die losse bakjes te hebben.. Maar ik krijg het denk ik niet verkocht.
Hahaha. Nou, die van mij is vandaag bezorgd. Ben benieuwd wat mn vrouw er van vindt. Heb er ook maar een borstel bijgekocht.
"Ja, ik had die borstel nodig en kwam niet aan het bedrag voor gratis verzending...", zoiets gaat het worden.
 
tempImageSPLDVB.jpg
 
KUT. Kon je de vrouw niet terug brengen naar de leverancier?
Zijn vaak hele dure ondernemingen een vrouw terugbrengen naar de leverancier ,tenzij je op schrift heel sterk staat…
Vandaag het idee geplant bij mijn vriendin om een Ooni te kopen maar dat vond ze nou niet direct een goed idee . De reactie was zoiets als ”nu heb je al 3 bbq’s staan en daar moet dan ook nog een pizzaoven bij?” En ook de opmerking “je gaat toch niet de hele tuin volzetten” gaf mij in eerste instantie het idee dat ze nog niet overloopt van enthousiasme…
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mij net trouwens echt een scheet gelachen toen ik nav bovenstaand bericht eens wat verder terug las in dit topic 😂😂

Hier gaat dat echt anders.

Ik appte mijn wederhelft "ik blijf maar aan die Ooni denken"
Wederhelft: "Ja die is ook erg leuk"

Ik die middag: “Tadaaa! Gaaf hè?"
Wederhelft: “Nou dan moeten we maar eens echt aan een buitenkeuken gaan denken."
 
Ik heb mij net trouwens echt een scheet gelachen toen ik nav bovenstaand bericht eens wat verder terug las in dit topic 😂😂

Hier gaat dat echt anders.

Ik appte mijn wederhelft "ik blijf maar aan die Ooni denken"
Wederhelft: "Ja die is ook erg leuk"

Ik die middag: “Tadaaa! Gaaf hè?"
Wederhelft: “Nou dan moeten we maar eens echt aan een buitenkeuken gaan denken."
Hahaha. Ja, zo gaat het hier ongeveer ook wel idd.
Kan veel slechter zoals je gelezen hebt.
 
Uiteindelijk is mijn vriendin ook niet zo moeilijk en ergens heeft ze een punt in de zin dat ik moeilijk de tuin vol kan zetten.
Mijn Grill Guru Large had ik ook gewoon gekocht en in eerste instantie zei ze ook “nou dan kan de rest op marktplaats” uiteindelijk hoor ik haar er niet meer over.
Als ik die oven echt wil dan gunt ze mij dat ding wel.
 
Na mijn leuke ervaring eerder in de onderwerp heb ik nieuws..
Het pesten is over, het plagen is voorbij.
Ik heb afgelopen weekend een extra kast gebouwd in het schuurtje en daardoor was er eindelijk plek, en geen ruimte meer voor discussie. (Lees: ik kreeg toestemming)
5386EEBC-951C-44A7-A0EF-3E217526121B.jpeg


Hij was nu voor 279 bij Stovrr, dus opgehaald met laagste prijs garantie bij Hornbach voor 251,10.
Ja toen kon ik het echt niet langer houden!
(Hoes en thermometer via dezelfde weg, 310 voor het pakket hierboven)
Thuis werd hij warm ontvangen;
F3EC6FE7-28F9-4067-A09A-93D09350A632.jpeg


Savonds even uitgepakt en de hoes geprobeerd.
2C776A96-1230-49C4-B65E-1A90B30E8F67.jpeg
B9A173DC-0225-4873-BFB4-0C844A18B389.jpeg


En zo past ie mooi op zijn nieuwe plekje.
6F6D7408-7C34-45B4-8FC5-33F0C7F3B8E0.jpeg


Nu nog op zoek naar een gasfles en gas drukregelaar, inbranden en hopelijk van het weekend een pizza eten.
 
Daar ga je veel plezier aan beleven.
Btw waarom inbranden, gewoon gelijk gebruiken.
 
Prachtig!
Gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding.

Toch een beetje een compromis nu je voor de 12 bent gegaan ipv 16?
 
Daar ga je veel plezier aan beleven.
Btw waarom inbranden, gewoon gelijk gebruiken.
Bedankt, daar heb ik geen twijfel aan!
Het moet van Ooni, om de fabrieksspulletjes eruit te branden.. 30 minuten vol gas en daarna afkoelen en afnemen met een doek.
stond in bijgeleverde folder: https://assets2.brandfolder.io/bf-b...iginal/OoniKoda12-EssentialsGuide-Digital.pdf
1665471597547.png


Prachtig!
Gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding.

Toch een beetje een compromis nu je voor de 12 bent gegaan ipv 16?
Ja en Nee. ik heb de 16 niet meer geopperd (misschien ook op makkelijker akkoord), ik had hem de vorige keer nog voor de prijswijziging, en vind hem nu echt veel te duur.

top kerel, proficiat.

waarom heb je voor de gasversie gekozen?
Aan, bakken, uit, opruimen. :)
Mocht je alleen pellet of hout willen zit je daar altijd aan vast, minder constante temp.
Mocht je beide willen moet je die gasmodule altijd los aanschaffen waardoor het 'lekker goedkoop pizza oventje' een beetje voorbij schiet.
Tevens, heb ik een BGE staan die de smaak zou kunnen toevoegen mocht ik dat willen, die bakt ook pizza's mocht dat echt echt nodig zijn.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan