BasBQ
Beef en Steak

Ooni Koda 12 (en 16)

Ik denk dat je de gerolde variant geprobeerd hebt. Die zij van een heel ander soort deeg gemaakt en moet je uitrollen. Ik bedoel deze, deze zijn niet plakkerig en ik denk een millimeter of 2 a 3 dik en hoef je ook niet uit te rollen.
Bekijk bijlage 34901
Ik koop ze in Duitsland omdat ze gek genoeg daar goedkoper zijn. Ze liggen in de koeling en ik vries ze in bij thuiskomst, dit werkt goed.
Top. Ga eens kijken bij de Marko. Heb alleen de opgerolde kunnen vinden tot dus ver.
 
Ik had toen ik bij Hornbach ook het idee "Wat een klein dingetje die 12inch". Zeker als die naast die 16inch versie staat. Maar thuis is het ineens een joekel van een Ooni. Ik had bodems groter dan me ogen op kunnen en die passen moeiteloos. Schijn bedriegt behoorlijk dus. En pizza's van 30cm+ maak je niet zo gauw.
Ben ook aan het uitkijken naar de aanschaf van een Ooni (moet alleen de CFO overtuigd krijgen van de noodzaak/meerwaarde .... want "je kan toch perfect pizza bakken tussen je kamado"). Dus als er eentje komt zal het ook die 12 inch worden.
 
Ben ook aan het uitkijken naar de aanschaf van een Ooni (moet alleen de CFO overtuigd krijgen van de noodzaak/meerwaarde .... want "je kan toch perfect pizza bakken tussen je kamado"). Dus als er eentje komt zal het ook die 12 inch worden.
Ik ben me ook aan t voorbereiden @Grimlord.
Ik ga vooral op deze tour:
  • Veel sneller
  • Betere pizza
  • Korter heet, dus minder lang gevaarlijk voor de kinderen
  • Veel goedkoper stoken dan de kamado
    • Optioneel: Uiteindelijk verdienen we hem dus terug
  • Pizza sessies zijn onnodig slecht voor de kamado, veel stress op het materiaal door de grote hitte op keramiek maar vooral het ijzerwerk wat de klep op zn plek houdt
  • Zo'n hete kamado (300-400 graden) is gevaarlijk met open doen

En nog offensiever;
  • Zo maak ik betere pizza's voor jou/jullie
  • Moet je eens bedenken met visite, floep ding erin en eten.. zo kan ik ook eens een drankje halen voor het bezoek :ROFLMAO:

Haha i'm reaching! misschien wat te overdreven of niet? :ROFLMAO: :ROFLMAO:
 
Ik ben me ook aan t voorbereiden @Grimlord.
Ik ga vooral op deze tour:
  • Veel sneller
  • Betere pizza
  • Korter heet, dus minder lang gevaarlijk voor de kinderen
  • Veel goedkoper stoken dan de kamado
    • Optioneel: Uiteindelijk verdienen we hem dus terug
  • Pizza sessies zijn onnodig slecht voor de kamado, veel stress op het materiaal door de grote hitte op keramiek maar vooral het ijzerwerk wat de klep op zn plek houdt
  • Zo'n hete kamado (300-400 graden) is gevaarlijk met open doen

En nog offensiever;
  • Zo maak ik betere pizza's voor jou/jullie
  • Moet je eens bedenken met visite, floep ding erin en eten.. zo kan ik ook eens een drankje halen voor het bezoek :ROFLMAO:

Haha i'm reaching! misschien wat te overdreven of niet? :ROFLMAO: :ROFLMAO:
Nog offensiever: offerte voor 2e BGE binnen laten komen en dan uiteindelijk fors besparen door toch maar een Ooni te kopen... :unsure:
 
Ik ben me ook aan t voorbereiden @Grimlord.
Ik ga vooral op deze tour:
  • Veel sneller
  • Betere pizza
  • Korter heet, dus minder lang gevaarlijk voor de kinderen
  • Veel goedkoper stoken dan de kamado
    • Optioneel: Uiteindelijk verdienen we hem dus terug
  • Pizza sessies zijn onnodig slecht voor de kamado, veel stress op het materiaal door de grote hitte op keramiek maar vooral het ijzerwerk wat de klep op zn plek houdt
  • Zo'n hete kamado (300-400 graden) is gevaarlijk met open doen

En nog offensiever;
  • Zo maak ik betere pizza's voor jou/jullie
  • Moet je eens bedenken met visite, floep ding erin en eten.. zo kan ik ook eens een drankje halen voor het bezoek :ROFLMAO:

Haha i'm reaching! misschien wat te overdreven of niet? :ROFLMAO: :ROFLMAO:

Overdreven??
Je hebt met een 400+ graden kamado een potentiële bom achter je huis staan.
 
Ik ben me ook aan t voorbereiden @Grimlord.
Ik ga vooral op deze tour:
  • Veel sneller
  • Betere pizza
  • Korter heet, dus minder lang gevaarlijk voor de kinderen
  • Veel goedkoper stoken dan de kamado
    • Optioneel: Uiteindelijk verdienen we hem dus terug
  • Pizza sessies zijn onnodig slecht voor de kamado, veel stress op het materiaal door de grote hitte op keramiek maar vooral het ijzerwerk wat de klep op zn plek houdt
  • Zo'n hete kamado (300-400 graden) is gevaarlijk met open doen

En nog offensiever;
  • Zo maak ik betere pizza's voor jou/jullie
  • Moet je eens bedenken met visite, floep ding erin en eten.. zo kan ik ook eens een drankje halen voor het bezoek :ROFLMAO:

Haha i'm reaching! misschien wat te overdreven of niet? :ROFLMAO: :ROFLMAO:
Bedankt Sander dat zijn argumenten die zeker gebruikt kunnen worden.
Sneller had ik al aangehaald, het goedkopere stoken ook en het bijhorende terugverdienmodel (zeker wanneer je af en toe nog eens take-away pizza zou bestellen).
De stress op het materiaal is eentje die ik nog kan aanhalen.
Gevaar voor de kinderen, mijn pubers hangen in de zetel/tuinstoel tot de pizza's klaar zijn, kans dat die hun zullen verbranden aan de kamado is nagenoeg onbestaande.
Wat ik ook al aanhaalde was dat de tijd om een Ooni warm te stoken ruwweg 1/3 is van de tijd nodig om de kamado op temperatuur te krijgen.
 
Ik ga a.s. zaterdag op pizza cursus. Verjaardagscadeau. Dan meteen even door drukken. Ik denk dat dat brood bakken in die pizza oven maar ga vergeten. O ja de directie gaat mee.
 
@jokop Ik weet niet of dit het geval was maar deeg heeft een max aan rijzen. Je moet zo zien, je geeft de bacteriën te eten en op een gegeven moment is dat op (suikers). Als je dan een tijd van 40 uur op kamertemperatuur hanteert dan is het deeg over zijn top heen. Het perfecte moment is wanneer een deeg 2x zijn volume heeft en dus voordat het terug zakt. ( foto laat platte bollen zien)
Ik hou zelf ook van deeg die zeker 48 uur heeft doorgemaakt. Dit doe ik gedeeltelijk gewoon in de koelkast. Het gist komt in een soort rustfase maar ontwikkelt wel. Op de dag van bakken haal ik het ongeveer 5 uur van te voren uit de koelkast en vouw de bollen een laatste keer. (plat slaan en vier hoeken naar binnen vouwen en daarna opbollen)
Op dat moment werkt het gist optimaal, lucht in het deeg en wordt de gist actief.
Kijk ook eens naar recepten met een voordeeg die een dag ervoor gemaakt moet worden, dit geeft nog meer gelaagde smaak aan je deeg.
Overigs zien de pizza's er lekker uit (y)
Kijk, dat zijn mooie tips. Thx @Kazango
Ik heb het overigens niet laten rijzen op kamertemperatuur, maar in de hal. Dat is echter qua temperatuur geen koelkast... Deze week maar weer eens goed rondneuzen op Google.

Ziet er prima uit.
Wat is de doorsnee van de pizza’s ongeveer?
Ik denk dat dat ca 25 centimeter zal zijn.
 
Ik heb me hier een boze vrouw thuis zitten jongens..... Poah.
Tipje voor de mensen die ook de CFO moeten overtuigen.. Als je hetzelfde van plan was als mij (gewoon kopen en mee binnen komen): ABORT MISSION NOW 🥲🥲

Maar hij staat in huis, de Koda 16. Snel uitpakken morgen en goed opbergen zodat hij niet terug hoeft 😣😣
Hij is terug gegaan

7B39CB07-8B87-403A-92A5-919D5E761D44.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Bekijk bijlage 35046
Ik heb me hier een boze vrouw thuis zitten jongens..... Poah.
Tipje voor de mensen die ook de CFO moeten overtuigen.. Als je hetzelfde van plan was als mij (gewoon kopen en mee binnen komen): ABORT MISSION NOW 🥲🥲

Maar hij staat in huis, de Koda 16. Snel uitpakken morgen en goed opbergen zodat hij niet terug hoeft 😣😣

Gefeliciteerd met jullie gezinsuitbreiding!

(Vlug de doos weggooit, en dan vertellen dat hij niet meer teruggenomen wordt)
 
Bekijk bijlage 35046
Ik heb me hier een boze vrouw thuis zitten jongens..... Poah.
Tipje voor de mensen die ook de CFO moeten overtuigen.. Als je hetzelfde van plan was als mij (gewoon kopen en mee binnen komen): ABORT MISSION NOW 🥲🥲

Maar hij staat in huis, de Koda 16. Snel uitpakken morgen en goed opbergen zodat hij niet terug hoeft 😣😣
Hier se, en meteen de grootste willen hebben :ROFLMAO:

In ieder geval bevalt de kleur van je wagen me wel. Mijn wagens zijn 9/10 blauw :geek:
 
Terug
Bovenaan Onderaan