BasBQ
Beef en Steak

Mijn laatste BBQ aanwinst

In dit geval heb je aan mij niets Miep, ik ben van de paniekvoetbal.... Ga als een idioot aan schuiven draaien, en hysterisch allerlei mensen bellen. Echt een schandalige vertoning..... Ikkanhetniethelpen.... ( en die mannen me maar kalmeren, " nee, je hoeft je WSM niet in de singel te gooien, en ga zelf ook van die dakrand af") . En weet je Miep, het is uiteindelijk iedere keer goed gekomen.
 
Ik zelf zou met ribs o.i.d beginnen. Dat is een sessie van een uur of 5 en dat is te overzien. Pulled pork kan ook maar doe dan het wedstrijd recept, je bent dan toch al snel 8 uur bezig.
 
Het wedstrijdrecept had ik al helemaal overgeschreven
Lekker ouderwets alle recepten die lekker waren en de to do dingen handig bij elkaar. En er mogen vlekken opkomen ;)
 
a3ysutub.jpg
 
flink wezen inkopen nicky
 
Flink wat Supermarkten afgegaan (Jan Linders, Nettorama), maar uiteindelijk toch gevonden bij een kleine Spar vlakbij mijn werk in Veldhoven.



Tevens een croissantje om het te vieren. Vanavond eens een van de sauzen proberen op de ribs voor de buurtbbq
 
miep zei:
En dat noem jij een goedkoop tangetje ;D
Volgens mij heb ik ze ook bij de action gezien voor 2 euro
Auw Miep, alleen een rub wrijf je in hoor ;)
 
Vandaag weer ff bij de Sligro Forepark om wat knoei-vlees in te slaan.
Vorige week kon ik er nog voorbij lopen, maar dan nu toch voor de bijl gegaan en tegelijk twee zakken Black Ranch meegenomen die buiten bij de ingang op een pallet lagen. Bleek dat ze boven nog 3 volle pallets hadden staan, dus hopelijk blijft dit een blijvertje in hun assortiment.
20130727_144305_1.jpg

2013-07-27130923-1.jpg
 
equpe5yj.jpg


Monolith!


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk 2
 
Het blijven nannen met speeltjes he ? Hihihi een eitje en een wsm!

Zonder gekheid , veel plezier!
 
Yep, mannen zijn net kinderen. Alleen het speelgoed veranderd :D
 
Je weet de spulletjes goed te regelen voor je team Tom! Aan de spullen gaat het bij de wedstrijden in ieder geval niet liggen. Nu nog een sponsor voor free range kip en Wagyu beef en je bent volgens mij compleet ;)
 
150degrees zei:
Yep, mannen zijn net kinderen. Alleen het speelgoed veranderd :D

150degrees + 85
 
Ziet er mooi en degelijk uit, die monolith!
 
super aanwinsten weer !
 
Hey Pittmasters,

Sinds enige tijd is er een dringende behoefte aan uitbreiding van de gaarkeukens in huize jachtfestijn. Diverse opties zijn hierbij de revu gepasseerd; een houtgestookte WSM, UDS, cinder smoker, UDS gekoppeld aan een envirofit ..het heeft de gemoederen in Oostenrijk flink bezig gehouden en vele bierviltjes zijn met volgetekende achterkanten met vele, soms opmerkelijke, creaties zijn gemaakt.

Het was meestal toch net niet, of er was een aanzienlijke tijdsinvestering noodzakelijk.

Uiteindelijk is er dan toch een keuze gemaakt. Wel doordacht en ieder aspect beargumenteerd zodat er sprake is van een nuttige aanvulling van de gaarkeukens en geen uitbreiding in de zin van meer van hetzelfde.

Zodoende is vandaag de gaarkeuken uitgebreidt met een offset smoker. Deze smoker wordt op eiken en beukenhout gestookt, hetgeen bij huize jachtfestijn in ruime hoeveelheid voorradig is, in verband de houtkachel die een deel van het huis verwarmt.

Spoedig zullen we berichten over de resultaten met deze smoker. Het betekent overigens niet dat de kamado met pensioen kan. Deze zal onverminderd blijven draaien.

Bijgaand de offset smoker die op dit moment wordt ingebrand. De smoker krijgt nog een definitieve plaats.

image_zps7e0db1db.jpg


 
Terug
Bovenaan Onderaan