BasBQ
Beef en Steak

Mijn laatste BBQ aanwinst

Ik hoop zo dat deze versie wel goed is.
Gaaf hoor, ben erg benieuwd!
(Na de uitgave van de 1e versie, kwam er destijds al snel een quick-fix bouwpakket. Ben vooral benieuwd of dit puur een 1e versie is waarin uitsluitend deze hotfix is verwerkt of dat het écht een 2e versie is geworden.)
 
Het beste kan je gaan voor de InkBird IBBQ -4T WIFI. Die dingen op Bluetooth zijn ruk. Zeker als je de bbq wat verder achterin de tuin hebt? Heb je al heel snel geen bereik of continu onderbrekingen in de verbinding. Via WIFI is de verbinding véél stabieler. De prijs is niet eens gek veel hoger (zeker tijdens aanbiedingen) en dan heb je ook nog eens 4 ipv 2 probes + 2 gridholders. De IBBQ 4T WIFI gebruik ik nu zelf enkele weken en naar volle tevredenheid. Top accu, top bereik, top app!

Dan ga je er wel vanuit dat iedereen goede WiFi heeft in de tuin want anders gaat het echt niet werken. 😉
 
Kwestie van een repeater ophangen achterin je huis tegen de tuin aan. Of evt Meshen als je t helemaal gek wilt maken 😃
Na halstarrig blijven klooien met routers in huis, had een vriend me aangeraden door de zure appel te bijten en eens wat meer uit te geven voor een Mesh. Enkele vrienden in de kring hadden het al en dus toch maar gedaan. Vraag me af waarom ik dit al geen jaren voorheen had gedaan. Sindsdien loopt alles als een zonnetje wat wifi betreft.
 
Jep. Mesh werkt vele malen beter omdat je steeds een sterk signaal verlengt maar ook samenwerkt middels zones. Grootste fout die mensen maken met repeaters is dat ze die te ver weg hangen op een punt waar het bereik als bagger is. Het enige wat je dan doet is een bagger signaal verlengen. Maar langere bagger heb je niks aan natuurlijk, je wilt een sterk signaal verlengen. Mensen noemen het ook wel eens ‘versterker’ maar dat insinueert dat ie een zwak signaal sterker maakt maar zo werkt het dus niet.
Precies dit! De repeater is zeg maar de "digitale zoom" en het mesh netwerk de "optische zoom" van een camera. Als je de mogelijkheid heb altijd mesh aanleggen. Veel (stabiel) plezier van is mijn ervaring!
 
Jep. Mesh werkt vele malen beter omdat je steeds een sterk signaal verlengt maar ook samenwerkt middels zones. Grootste fout die mensen maken met repeaters is dat ze die te ver weg hangen op een punt waar het bereik als bagger is. Het enige wat je dan doet is een bagger signaal verlengen. Maar langere bagger heb je niks aan natuurlijk, je wilt een sterk signaal verlengen. Mensen noemen het ook wel eens ‘versterker’ maar dat insinueert dat ie een zwak signaal sterker maakt maar zo werkt het dus niet.
Probleem bij mij met repeater, alsook meerdere routers, is dat bv mijn iPhone steeds wilde wisselen en dat soms niet goed ging. Met Mesh vormt dat 1 groot netwerk waardoor men totaal niets merkt van het wisselen en dus ook niet hapert. En voordeel is dat je zoveel punten kan bij zetten als je wil. Ik heb met 3 stuks gehele dekking in en rond het huis.
 
En nu is het wachten: Wie o wie post hier als eerste een repeater of mesh als ‘Mijn nieuwste bbq aanwinst’ 🤣🤣
Oh, ik heb google nest wifi omdat ik slechte verbinding had met de Traeger nadat mijn Apple Airport Extreme was overleden 😂
 
IMG_20210813_182836.jpg
IMG_20210813_183043.jpg
IMG_20210813_183108.jpg
IMG_20210813_183245.jpg
 
Had ook problemen met WiFi dat deco m5 pak van 3 stuks aangeschaft nu geen problemen meer overal prima WiFi had dit al een tijd geleden aangekocht
 
Je houd ons wel in spanning zeg :unsure:
Er gaat stiekem toch een hoop tijd in zo'n video zitten. Eén per week lukt me meestal wel. Twee lukt alleen als het niet te druk is met de andere zaken.
 
Tijd voor een Meater +

Wifi in en om het huis dmv Ubiquiti Unifi dus werkt super!

8afa140a0e6e59ffe0f3fec8ea61762c.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Je kan het voor meer dan alleen bij de bbq gebruiken maar pulled pork of beef maken of voor gerookte zalm is het heel makkelijk. Zeker aangezien we met z’n 2en zijn.
tevens nog een css met zakjes rookmot gekocht bij rookplankje.
zet je deze op je plate setter in je kamado of eronder?
C15923B7-63DD-4A4A-BADC-96E7B217104D.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan