BasBQ
Beef en Steak

Mijn laatste BBQ aanwinst

paulus1972 zei:
Mooie stenen.ik heb ze ook. Werkt heel mooi. Maar je moet wel even de slag te pakken krijgen. De juiste hoek is zeer belangrijk. Ik heb zelf ook nog coticule omdat ik met een barbiersmes scheer. Ragfijn....dan weet je wat messcherp betekend. En bedenk je snijd je eerder aan een niet scherp mes dan aan een vlijmscherp mes...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Je kunt er speciale blokjes bij krijgen zodat je mes onder de juiste hoek geslepen wordt, zo heeft mijn Japanse koksmes weer een andere slijp hoek dan mijn Zwilling messen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Yep.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
De 'beroemde' 17 en 20 graden slijphoek van Japanse en Europese messen. Niet makkelijk om die exact vast te houden, in beide richtingen en kanten.  :)

Ik heb het ook jaren zo gedaan maar inmiddels lui(er) geworden gebruik ik nu een Minosharp 550 met een goed aanzetstaal. Bevalt erg goed.
 
-Barbecue-Weber-Pizzasteen-Rechthoek-500314-30.jpg

Kreeg er via mijn broer ?20 korting op, dus nu lekker pizza bakken :)
 
avr zei:
paulus1972 zei:
Mooie stenen.ik heb ze ook. Werkt heel mooi. Maar je moet wel even de slag te pakken krijgen. De juiste hoek is zeer belangrijk. Ik heb zelf ook nog coticule omdat ik met een barbiersmes scheer. Ragfijn....dan weet je wat messcherp betekend. En bedenk je snijd je eerder aan een niet scherp mes dan aan een vlijmscherp mes...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Je kunt er speciale blokjes bij krijgen zodat je mes onder de juiste hoek geslepen wordt, zo heeft mijn Japanse koksmes weer een andere slijp hoek dan mijn Zwilling messen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Die blokjes voor Japanse snede ken ik. Maar weet jij die te vinden voor Europese messen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Blokjes voor de Europese messen hen ik ook nog niet gevonden , waarschijnlijk omdat de wat duurdere en echt scherpe Europese messen ook vaak een slijphoek van zo'n 15 graden hebben.
 
Ok dank


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
avr zei:
Blokjes voor de Europese messen hen ik ook nog niet gevonden , waarschijnlijk omdat de wat duurdere en echt scherpe Europese messen ook vaak een slijphoek van zo'n 15 graden hebben.

Oh dat is goed om te weten. Weet je het zeker?..  Voor zover ik weet hebben nagenoeg alle Europese messen een slijphoek van 20 graden, +\- 1. De Japanse idd rond de 17 graden.

Het nut van h?le kleine slijphoeken van rond 15 graden is sowieso erg dubieus voor ons huis-tuin-en-keuken/BBQ gebruik. 'N?g scherper' leest wel leuk op een website maar zo'n dunne vouw geeft in de praktijk erg weinig (m.i. geen) bruikbaar voordeel voor keukengebruik. Je messen worden wel een stuk sneller bot tenzij de hardheid van het staal 60 Rockwell of hoger is. En dat zijn er niet zoveel.
 
KamadoJoe zei:
avr zei:
Blokjes voor de Europese messen hen ik ook nog niet gevonden , waarschijnlijk omdat de wat duurdere en echt scherpe Europese messen ook vaak een slijphoek van zo'n 15 graden hebben.

Oh dat is goed om te weten. Weet je het zeker?..  Voor zover ik weet hebben nagenoeg alle Europese messen een slijphoek van 20 graden, +\- 1. De Japanse idd rond de 17 graden.

Het nut van h?le kleine slijphoeken van rond 15 graden is sowieso erg dubieus voor ons huis-tuin-en-keuken/BBQ gebruik. 'N?g scherper' leest wel leuk op een website maar zo'n dunne vouw geeft in de praktijk erg weinig (m.i. geen) bruikbaar voordeel voor keukengebruik. Je messen worden wel een stuk sneller bot tenzij de hardheid van het staal 60 Rockwell of hoger is. En dat zijn er niet zoveel.

Je hebt gelijk wat betreft de meeste Europese messen , daarom zij ik ook de dure echt scherpe messen!
e0ed568ebbfee5192ae64f91046775b8.png




Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Mijn nieuwste aanwinst... De BP 16075

Naar eigen ontwerp laten bouwen bij thebleuprints.
Er zijn echter zeer veel invloeden van de bouwer bij gekomen.

IMG_20160719_WA0024.jpg


IMG_20160719_WA0019.jpg


IMG_20160719_WA0021.jpg


20160729_181016.jpg


Ben er blij mee.  :D
 
Whow!! Die is gaaf!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
ja... dat vind ik ook. Ruim 2,5 mtr? rooster en een bakplaat. Rook/warmhoudkast separaat te gebruiken. Smoker is dan reverse.

20160729_180852.jpg
 
Wow hoe gaaf! Eh hoe krijg ik hem in m'n achtertuin


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Daar kun je wel een feestje mee organiseren!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
drdre67 zei:
Gewoon voor de leuk af en toe  een kippetje grillen.

d9827331dd44aedefe13ac7670351847.jpg
Welke diameter is dat?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan