BasBQ
Beef en Steak

Mijn laatste BBQ aanwinst

Gisteren een echte Oklahoma Country Smoker 13 inch opgehaald, en vandaag eens wat eikenhout scoren.
Deze is natuurlijk niet zo effici?nt qua brandstof vergeleken met een Kamado barbecue maar ik vind de looks van deze heel erg mooi en wil ook offset barbecuen.

HvUCHHd.jpg
 
Leuk hoor... maar pas op, ze zijn verslavend. ;-)
 
Na mijn derde Weber GBS rooster naar de #*@%$ te hebben overgestapt op gietijzer:

castiron.jpg
 
iquse75 zei:
Na mijn derde Weber GBS rooster naar de #*@%$ te hebben overgestapt op gietijzer:

castiron.jpg



Heel verstandige keus :D !
 
Mag ik vragen waar je die vandaan hebt? Ben zelf ook nog op zoek naar een ander rooster.
 
Of hier: https://barbecueplein.nl/product/charcoal-companion-vierdelig-gietijzer-grill-rooster/
 
OK, dank je , lijkt me wel handig met die losse inzetstukken ivm bijvullen en ze kunnen in de vaatwasser.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Gietijzer nooit in de vaatwasser doen, even zoeken op seasonen en onderhoud bespaart veel leed.
 
avr zei:
OK, dank je , lijkt me wel handig met die losse inzetstukken ivm bijvullen en ze kunnen in de vaatwasser.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Zeker nooit gietijzer in de vaatwasser zetten, zelfs niet afwassen met zeep! De zouten in een vaatwasser zijn veel te agressief voor gietijzer en daarbij is gietijzer zo poreus dat 'de smaak' van zeep in het ijzer gaat zitten. Season je het daarna dan sluit je de zeepstoffen in met alle nadelige gevolgen van dien.
Gewoon seasonnen en daarna alleen schoon borstelen en incidenteel met heet water afwassen en daarna gelijk goed drogen en seasonnen en vet houden.
De losse roosters kun je wisselen voor een kiphouder (beercan chicken) een wok en een plancha.
 
Lowietje72 zei:
avr zei:
OK, dank je , lijkt me wel handig met die losse inzetstukken ivm bijvullen en ze kunnen in de vaatwasser.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Zeker nooit gietijzer in de vaatwasser zetten, zelfs niet afwassen met zeep! De zouten in een vaatwasser zijn veel te agressief voor gietijzer en daarbij is gietijzer zo poreus dat 'de smaak' van zeep in het ijzer gaat zitten. Season je het daarna dan sluit je de zeepstoffen in met alle nadelige gevolgen van dien.
Gewoon seasonnen en daarna alleen schoon borstelen en incidenteel met heet water afwassen en daarna gelijk goed drogen en seasonnen en vet houden.
De losse roosters kun je wisselen voor een kiphouder (beercan chicken) een wok en een plancha.

OK dank voor de info, weer wat geleerd😀
 
BeeJee78 zei:
Een cheap-ass thermapen uit China. De waterkooktest kwam uit op 101 graden, dus ik ben tevreden :)


431a6f7f09d9e28a99cbca31639038f1.jpg
Bietje laat misschieb, maar heb je een link?

Verstuurd vanaf mijn E5823 met Tapatalk

 
Vorige week mn BGE Large en BGE MiniMax opgehaald.
13669035_1743646632549564_7518714416219321302_n.jpg
 
Eitje veilig in de gordel zie ik wel! :D
 
avr zei:
Eitje veilig in de gordel zie ik wel! :D



Kan je als je dat niet doet ook een bekeuring krijgen wegens het niet dragen van de riem. ???  :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan