BasBQ
Beef en Steak

Mijn laatste BBQ aanwinst

Wailer zei:
BeeJee78 zei:
Een cheap-ass thermapen uit China. De waterkooktest kwam uit op 101 graden, dus ik ben tevreden :)


431a6f7f09d9e28a99cbca31639038f1.jpg
Bietje laat misschieb, maar heb je een link?

Verstuurd vanaf mijn E5823 met Tapatalk


Natuurlijk: http://www.banggood.com/Fast-Folding-LCD-Digital-Probe-Thermometer-BBQ-Barbecue-Meat-Baking-Thermometer-p-1038272.html
Hij bevalt nog steeds prima!
 
Afgelopen vrijdag inkopen gedaan bij de Sligro

1fsGbUv.jpg


- 2 zakken Bonfire  kokos
- 1 zak Black Ranch houtskool
- 1 zak Whisky vaten chunks
- 2 zakken aanmaakblokjes

En niet op de foto:

- 1,5kg zalmzijde
- 1,5 kg scharrel kip
- groente ect

 
Ja hij(of zij?) is binnen. De JOY! Grappig ding en kreeg er een mooie DO bij van V&R! Nou had ik al een DO maar nu dus een grotere erbij. De joy lijkt mij handig juist voor de DO en om ff snel iets te grillen. Hoeft mijn saffire niet elke keer aan om een sateetje te grillen. Ik ben blij.
829f83d8e221fdf9e9f1abcae3495c21.jpg
 
Mijn nieuwste aanwinsten :)

Rub, injection mix, zoete en licht pittig gerookte paprika poeder en een mooie RVS injection spuit!

alsSToW.jpg


Alleen de thermometer bleek na de kokend water test er c.a. 10-15 graden naast te zitten, maar dit is direct door Martijn van Vuur en Rook opgepakt (reactie binnen een uur geloof ik :) )
 
Gisteren 2 nieuwe messen gescoord.
Dit was broodnodig, we hadden ooit eens een koffer gehad vol met messen. Van koksmes tot hakbijl. Maar toen ik in de messenwinkel in Den Bosch ging vragen of het de moeite was om ze te laten slijpen, kwam het antwoord: je kunt ze slijpen, maar kost hetzelfde als je hele koffer.

Zwilling professional s is het geworden.
Koksmes 20cm
Officemes 9 cm

b8b9a4ddce96be30c83baee369bacd66.jpg


Dacht eerst Wusthof Classic te halen, maar hey ik ben maar huis-tuin-keuken gebruiker. Dit was toch stukje goedkoper.

Voelt fijn aan, lekker wat gewicht.

En nu sparen voor een schilmesje en vleesmes. Voorlopig kan ik even vooruit.
 
Wailer zei:
toen ik in de messenwinkel in Den Bosch ging vragen of het de moeite was om ze te laten slijpen, kwam het antwoord: je kunt ze slijpen, maar kost hetzelfde als je hele koffer.

Blijft een bijzondere redenatie ?
Koop duurdere messen (die wellicht ook niet eens echt scherp zijn?) want goedkopere zijn goedkoper dan het laten slijpen.
Met als resultaat dat je ?n meer geld hebt uitgegeven ?n -misschien dan he- nog steeds geen optimaal scherpe messen hebt?
Nu zullen die duurdere messen wel van beter staal zijn en langer scherp blijven, maar toch!

Vind ze wel mooi ?
 
dennis zei:
Wailer zei:
toen ik in de messenwinkel in Den Bosch ging vragen of het de moeite was om ze te laten slijpen, kwam het antwoord: je kunt ze slijpen, maar kost hetzelfde als je hele koffer.

Blijft een bijzondere redenatie ?
Koop duurdere messen (die wellicht ook niet eens echt scherp zijn?) want goedkopere zijn goedkoper dan het laten slijpen.
Met als resultaat dat je ?n meer geld hebt uitgegeven ?n -misschien dan he- nog steeds geen optimaal scherpe messen hebt?
Nu zullen die duurdere messen wel van beter staal zijn en langer scherp blijven, maar toch!

Vind ze wel mooi ?



Je kan er ook voor kiezen om zo'n mooie messen slijpset van b.v. Lansky aan te schaffen.
Met wat werk heb je wel altijd scherpe messen.  :D !
 
Nu ik dat hier lees over messen slijpen, heb een tijdje geleden onderstaande messenslijper gekocht.
Prima spul, maar de scherpte hangt af van de kwaliteit van het staal.

Was ook prijs gaan vragen in een messenwinkel om mijn messen te laten slijpen en als ik me niet vergis was het iets van 1.25? per 1cm :-O

Heb zelf topmessen en deze zijn in no time terug vlijmscherp te krijgen met de messenslijper.
Ik zet ze nooit op, doe dit met de laatste gang van de messenslijper.
En je kunt er dan zo een blad papier vlekkeloos er doormidden snijden.

Ook al voor vrienden en familie hun messen geslepen en bij slecht staal merk je dat direct..........................
Zeker die messen die je gratis bij bv een Spaanse ham erbij krijgt, dat is niet vlijmscherp te krijgen.

smc3s5.gif


e5n413.jpg


 
Wat ik me afvraag....ik kom weleens in slachterijen, waar ze echt scherpe messen nodig hebben. Die slijpen zowat altijd op een vlakke schuurband, nooit met zo'n apparaatje. En die messen zijn zo scherp, die durf ik niet te hebben ?
 
dennis zei:
Wailer zei:
toen ik in de messenwinkel in Den Bosch ging vragen of het de moeite was om ze te laten slijpen, kwam het antwoord: je kunt ze slijpen, maar kost hetzelfde als je hele koffer.

Blijft een bijzondere redenatie ?
Koop duurdere messen (die wellicht ook niet eens echt scherp zijn?) want goedkopere zijn goedkoper dan het laten slijpen.
Met als resultaat dat je ?n meer geld hebt uitgegeven ?n -misschien dan he- nog steeds geen optimaal scherpe messen hebt?
Nu zullen die duurdere messen wel van beter staal zijn en langer scherp blijven, maar toch!

Vind ze wel mooi ?
Maar een hele koffer 28delig ofzo voor een paar tientjes kan niet veel zijn lijkt me.

Nu heb ik wel degelijke kwaliteit, althans zwilling staat toch niet te boek als chinese prul.


 
http://www.knivesandtools.nl  Hier kun je heel veel vinden over het slijpen van messen Incl instructie video's 🔪🔪
Maar een goedkoop mes zul je nooit echt scherp krijgen!
 
Ik gebruik zelf de Japanse wetstenen Icm een keramische slijpstaaf ,is wel in het begin ff wat werk maar als ze eenmaal scherp zijn blijven ze ook gemakkelijk schep te houden!
 
avr zei:
Ik gebruik zelf de Japanse wetstenen Icm een keramische slijpstaaf ,is wel in het begin ff wat werk maar als ze eenmaal scherp zijn blijven ze ook gemakkelijk schep te houden!


Welke korrels gebruik je, en welke van deze het meest?
 
Jullie weten toch dat ALLE messen niet scherp geleverd worden? Echt scherp is handwerk en dus te duur. Molenmesje die is en blijft scherp. Maar ja die roesten dan weer. Dus bij aanschaf van welk duur mes dan ook vragen om het te slijpen. Een goede verkoper weet dit en regelt het voor je.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Mijn laatste aanwinst. Dezelfde als The pit boys. Maar dan rechtstreeks bij de fabrikant en dus veel goedkoper. Echte slagersmessen.
d243725487f9b0c6028dd03f1b12fae2.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Hans zei:
avr zei:
Ik gebruik zelf de Japanse wetstenen Icm een keramische slijpstaaf ,is wel in het begin ff wat werk maar als ze eenmaal scherp zijn blijven ze ook gemakkelijk schep te houden!


Welke korrels gebruik je, en welke van deze het meest?
Korrel 2000 en 5000 maar als ze echt bot worden begin ik opnieuw met 800
2646a29565dbbe6d644e9f43320d349b.png



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Mooie stenen.ik heb ze ook. Werkt heel mooi. Maar je moet wel even de slag te pakken krijgen. De juiste hoek is zeer belangrijk. Ik heb zelf ook nog coticule omdat ik met een barbiersmes scheer. Ragfijn....dan weet je wat messcherp betekend. En bedenk je snijd je eerder aan een niet scherp mes dan aan een vlijmscherp mes...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Korrel 2000 en 5000 maar als ze echt bot worden begin ik opnieuw met 800


Dank voor je info
 
Terug
Bovenaan Onderaan