BasBQ
Beef en Steak

Mijn laatste BBQ aanwinst

Bedank Kerstman!  ;-)  Foodsaver V2860

67bea9abf69bd8ae609cd8448ad37942.jpg
 
structor zei:
rbfoto zei:
Een nieuwe WGA :(

De oude stond in de schuur en het rooster was al ietsjes geoxideerd. Door de vochtige omstandigheden in de schuur, was het hele rooster verroest. En helaas ontdekte ik het een uur voordat ik naar mijn kerstdiner moest. Gelukkig was de Gamma open!
Een los rooster had ook gekund...

Enne de goedkopere optie, meer gebruiken :D

Had gekund, maar niet bij de Gamma en in dit tijdsbestek.
Ik moest al ruzie maken omdat ze 'm niet wilden verkopen aan me want "het is een zomerproduct, die verkoop ik nu niet" terwijl ze 'm zo in het zicht hebben liggen op een plank. Ladder erbij en klaar...
En via de website stond het ook gewoon op voorraad.
 
rbfoto zei:
Een nieuwe WGA :(

De oude stond in de schuur en het rooster was al ietsjes geoxideerd. Door de vochtige omstandigheden in de schuur, was het hele rooster verroest. En helaas ontdekte ik het een uur voordat ik naar mijn kerstdiner moest. Gelukkig was de Gamma open!
Wat doe je met de oude? Heb een nieuw rooster maar de onderbak heeft wat roestschade...
 
Geen idee. Dat is ook al een oudje en beschadigd. Wellicht gooi ik 'm op marktplaats voor iemand die handig is. Er zijn wat stukken emaille af en een handvat is wat gesmolten aan 1 kant.
 
ed8fd64f0f1cbb30feb6a48c74c6c3e2.jpg


Zo vandaag mijn 1e stappen met mijn keramische bbq gezet (Black Bastard demo/showmodel)

Lekker sappig biefstukje gemaakt. Nu leren de temperatuur te controleren en een adapter voor mijn heatermeter maken.

Liep zaterdag tegen de advertentie aan en gelijk op kunnen halen met heat deflector en 2e verdieping erbij :) heel erg blij mee.

2 probleempjes nog... Hij is te groot voor mijn buitenkeuken ;) en de temperatuur zakt bijna niet... Zag al een kier bij het onderste luchtgat dus die ga ik dichtmaken en kijken hoe het dan gaat.
 
De kier dichtmaken met vilt of kit (kijk ook meteen naar de afsluiting van de margrietschijf) en je probleem is iid opgelost! Gefeliciteerd met je Kamado!
 
De voorraad weer aangevuld en een supersnelle (ik denk de snelste want hij is ROOD) backlit thermapen.

3150E37A-D6A0-47ED-B8A7-F0729B115D8B_zpsxtxwixmy.jpg
 
Dat is echt wel de snelste!
Je kunt hem uitsluitend nog opvoeren door de originele BBQ Genootschap-Thermapen sticker er op te plaatsen!!!
=))
 
Dat lijkt me een goed plan Rene. Hoe kom ik daar aan?
 
Jappert zei:
Dat lijkt me een goed plan Rene. Hoe kom ik daar aan?

Heel misschien is je reactie al genoeg geweest daarvoor, stel je toch eens voor dat de BBQ Cook Off organisatoren nog zo'n sticker voor je hebben liggen....je weet maar nooit :)
 
Ok dan ga ik hier heel lief zitten wachten, misschien dat dat op valt  B-)
 
Jappert zei:
Ok dan ga ik hier heel lief zitten wachten, misschien dat dat op valt  B-)
=)) =)) =))
 
Stuur ff een pm met je adres als je een bbqsociety cookoff thermapen sticker wil; we hebben er nog wel wat liggen
 
Gerard777 zei:
Stuur ff een pm met je adres als je een bbqsociety cookoff thermapen sticker wil; we hebben er nog wel wat liggen

Nou Jappert.....
 
 
Terug
Bovenaan Onderaan