BasBQ
Beef en Steak

Mijn eerste pulled pork (en zeker niet de laatste)

 
 
 
 

camiel

Gerijpt
Berichten
2.593
Gisteren mijn eerste pulled pork gemaakt op mijn otp57 en ik moet zeggen, dat smaakt naar meer!

Wat is dat lekker om na 14 uur eindelijk een lekker broodje pp te kunnen eten.

Hier wat foto's van mijn acties en een grafiekje van het temperatuurverloop. De echte "zone" is uitgebleven iedere keer toch een stijging van ongeveer 2 graden.


pulled%20pork01.jpg

Mijn dry rub; bruine suiker, witte suiker, paprikapoeder, knoflookpoeder, zeezout, chilpoeder, oregano, cayenne peper, komijn en zwarte peper.

pulled%20pork03.jpg

Mijn injectievloeistof; , appelsap, water, zout, Worcestershire sauce

De rest van de foto's spreken voor zich....

pulled%20pork04.jpg


pulled%20pork05.jpg


pulled%20pork07.jpg


pulled%20pork08.jpg

vacu?m een nachtje in de koelkast

pulled%20pork10b.jpg


pulled%20pork13.jpg

door op vaste plaatsen een blokje kersenhout te leggen kon ik tijdens het barbecue?n d.m.v. rooksignalen bepalen hoe ver mijn brandstof op was.

pulled%20pork17.jpg

na 12 uur was de kern van 88?C bereikt, daarna een uur in de folie laten rusten.

pulled%20pork19.jpg

het feest kan beginnen.....  :D

pulled%20pork20.jpg


pulled%20pork22.jpg


en als laatste de logfile:
pulled%20pork%20log%20cb130921.jpg


Iemand enig idee waarom ik niet een echte zone zie in de grafiek?

gloeiende groet

Camiel de barbecueman
 
Geen idee waarom geen zone, je PP ziet er erg lekker uit.

Vraagje: hoelang heeft je "snake" het volgehouden?
 
Wow Camiel, dat heb je TIP-TOP gedaan!
Errug mooi reportage ook en ik zie het knorretje al om de hoek staan....op voorhand alvast proficiat!
En volgens mij wellicht een record om na 1 bericht op het forum (m.u.v. je voorstellingsbericht) een badge te scoren  :)
 
camiel zei:
en als laatste de logfile:
pulled%20pork%20log%20cb130921.jpg


Iemand enig idee waarom ik niet een echte zone zie in de grafiek?

gloeiende groet

Camiel de barbecueman

Omstreeks half twaalf zie je de hellingshoek van de grafiek redelijk snel minder stijl worden. Trek het stuk van het begin tot die tijd maar eens denkbeeldig door tot de eindtijd.
Het vlees wordt dus vanaf ca 11.30 minder snel warm.

Let ook eens op de temperatuursprongen van 8.30 tot 13.30 en vanaf 13.30 tot het eind.

Bij mij loopt een stuk van een kilo of vier meestal in een uur of vijf naar de 67, daarna gaat het steeds kruipender.

Dat is 'm dus.
 
Mooie eerste sessie :) En wat Jeroen al zegt, het is geen rechte lijn die grafiek van je ;) Knorretje verdient, gefeliciteerd!
 
El Fumarole zei:
camiel zei:
en als laatste de logfile:
pulled%20pork%20log%20cb130921.jpg


Iemand enig idee waarom ik niet een echte zone zie in de grafiek?

gloeiende groet

Camiel de barbecueman

Omstreeks half twaalf zie je de hellingshoek van de grafiek redelijk snel minder stijl worden. Trek het stuk van het begin tot die tijd maar eens denkbeeldig door tot de eindtijd.
Het vlees wordt dus vanaf ca 11.30 minder snel warm.

Let ook eens op de temperatuursprongen van 8.30 tot 13.30 en vanaf 13.30 tot het eind.

Bij mij loopt een stuk van een kilo of vier meestal in een uur of vijf naar de 67, daarna gaat het steeds kruipender.

Dat is 'm dus.

Hee Jeroen, dank je voor jouw reactie. Ik dacht dat die zone echt een lange tijd op een redelijke vaste temperatuur moest zijn. De smaak was/is iig helemaal top en supermals.
 
That looks GOOOOOOD
Knor, knor, kom er maar in hoor :>
 
Prachtig resultaat en congrats met je krulstaart!! :D
 
Ziet er prachtig uit! Gefeliciteerd met je knor.
 
Mooie geslaagde PP missie. Knorremans is wel verdiend
 
Mooie run zonder zone, wat wil een mens nog meer?  Knorretje in de pocket, proficiat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan