BasBQ
Beef en Steak

Met roomkaas gevulde kastanje champignons omwikkeld met bacon

als ik dit soort foto's zie baal ik dat ik geen paddestoelen lust ;)
 
ze gaan er bij mij ook weer op vandaag
 
Wie zegt er nou van niet????  Ik lust het wel. ;D
 
Ik ben blij dat ze goed bevallen, ze komen hier in huize Boldeagle nog steeds heel vaak voorbij  ;D
 
Boldeagle zei:
Ik ben blij dat ze goed bevallen, ze komen hier in huize Boldeagle nog steeds heel vaak voorbij  ;D
Het zal ook hier een passant worden!  ;)
Bedankt Mike.
 
Bedankt Boldeagle voor dit recept. Vandaag gemaakt en we hebben er lekker van gegeten.

Overigens met de volgende geweldige saus welke ik vorige week heb gemaakt met dank aan een artikel van Noskos van enige tijd geleden:
Dit recept is gebaseerd op het sweet-and-smokey barbecue sauce recept van Steven Raichlen uit zijn Sauces, Rubs and Marinades boek.

Ingredi?nten:
6 eetlepels donker bruine basterdsuiker
1/2 cup appel azijn
1/4 cup molasse (eko winkel, je kan ook stroop gebruiken)
1/4 cup honing
1/4 cup Worcstershire sauce
3 eetlepels bruine rum
2 eetlepels gele mosterd (Amerikaanse mosterd, te vinden bij de toko)
1 eetlepel chili poeder (van echte pepers, dus niet een mengsel!!)
2 theelepels vers gemalen zwarte peper
2 theelepels knoflook poeder
1 theelepel gemalen piment (toko)
1/4 theelepel gemalen kruidnagelen
4 cups ketchup
zeezout
vers gemalen zwarte peper
2 eetlepels Liquid Smoke, hickory in dit geval*

Bereiding:
Doe alle ingredi?nten, behalve de ketchup, in een pan met een dikke bodem en breng tegen de kook aan. Laat een minuut of 5 zachtjes door koken totdat alles is opgelost, goed roeren!
Voeg de ketchup toe en breng aan de kook, blijf roeren want de ketchup wil nog weleens spetteren. Voeg zout en peper naar smaak toe.
Zet het vuur iets lager en laat de saus een half uurtje door pruttelen, roer af en toe door, de saus is nu donker en dik.

Je kunt de saus meteen gebruiken, je kunt hem ook in gesteriliseerde hak potten doen.
Kook de potten en deksels vijf minuten en zet ze op een schone theedoek. Vul tot de rand met de saus en zet ze 5 minuten op z?n kop. Laat ze rustig afkoelen op een tochtvrije plaats, het dekseltje zal weer verzegelen zo weet je dat ze goed ingemaakt zijn. Ze blijven nu minimaal een half jaar goed buiten de koelkast.
Aangebroken potten blijven maanden goed in de koelkast.

Groet,

Eddy
 
Boldeagle bedankt voor het recept.
Ik ben nu al met kerst verbannen naar de bbq.
Rot zeg :) :)
 
Heee Boldeagle.  Las ooit eens je recept.
Ik heb geen todo list dus van tijd tot tijd verscheen het beeld van dat mooi gerookte bacon weer in mijn geest. 
Vanmiddag heb ik de benodigde spullen gehaald,morgen of overmorgen braaien en ga als smaakmaker gebruiken de nog steeds niet overtroffen raspberry chipotle saus van Domi.
Dat dit een goeie combinatie moet zijn zal ik laten weten als ze achter de knopen zitten!

 
En ja hoor,ze werden gemaakt en weggewerkt.
Met veel plezier en het heeft buitengewoon gesmaakt.  Alleen moet er de volgende keer (want die gaat ???cht komen,hoor) minimaal het dubbele aantal champignons ingeslagen worden (voor 2 personen en een toevallige passant).
Ditmaal waren het er 8  (om het eens te proberen,weet je). Het is z? eenvoudig en snel te maken en het smaakt z? goed en eet zo makkelijk weg dat dit een succesartikel is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan