BasBQ
Beef en Steak

Messenset voor het leven?

Nu ga ik je pesten.




 
Nu ga ik je pesten.





Ik had wel gezien waar ik ze bestelde het 'steekmes' noemde. Maar geef toe, ik heb nu wel een stoer mes om die grote tomahawks te snijden :p
En als het echt te groot wordt, heb ik nog een vlijmscherpe katana liggen. :p
 
Ik had wel gezien waar ik ze bestelde het 'steekmes' noemde. Maar geef toe, ik heb nu wel een stoer mes om die grote tomahawks te snijden
En als het echt te groot wordt, heb ik nog een vlijmscherpe katana liggen. :p
Absoluut +1.
Hoeveel cm is dat mes? Misschien dat ik em ooit voor het leuke vraag met Sinterklaas of zo.
 
Ik kon hem kiezen in 20, 25 of 30cm. Heb hem in 25cm genomen, want 30cm kreeg ik niet in de la van de keuken
Zn mes kan je gewoon aan de muur hangen joh mag best gezien worden
Mij wordt door meesterslijpers ook dit setje aangeboden dus denk binnekort ook maar even bestellen

Verstuurd vanaf mijn POT-LX1 met Tapatalk
 
veel plezier! Krijgen we wel eenreview?!

Mijn vrouw gebruikt al volop de aardappelmesjes. Raar, maar waar gebruikt ze dat heel veel. Ze heeft precies bang van grote messen en ik zie ze dan altijd wat sukkelen met dat piepkleine mesje.

Ik vandaag dan het koksmes gebruikt om de kipfilets al te snijden omdat het vanavond Dorito Nuggets worden. En daarnet alle groentjes die mee in mijn slaatje moesten. Het is vlijmscherp en dus nog wat wennen. Onze oude messen waren niet meer zo scherp en was geen ramp als je eens in de buurt van je vingers kwam. Moet ik met deze niet proberen.
 
Gisteren heb ik dan eens uitvoerig het koksmes en de butchernife kunnen testen. De schilmesjes en het kartelmesje worden dagdagelijks al gebruikt voor alles en nog wat. Ik ben uiterst tevreden van deze set. In tegenstelling tot onze oude messen, heb ik nu echt bang om er iets verkeerd mee te doen. De andere zijn vergevingsgezind (lees: bot), maar deze zijn vlijmscherp. Sinds ik ze heb heeft mijn vrouw zich al 1 x gesneden en ik al 2 x waarvan gisteren nog. Gewoon door de butcherknife in het hoesje te willen steken, glijd hij langs mijn pink. Hoppe, sneetje.

Maar dat mes ging beter door de entrecote dan het koksmes door de boter voor de burnt ends :ROFLMAO:
Waar ik met mijn oud vleesmes 6 x op en af moest snijden, kan ik met het nieuwe mes dit in 1 slide doen.
 
Ik van het 2e mesje zelf ook, geweldig mes...... echter heeft het mes als probleem dat als je hem neerlegt en er niet goed op let hij met snijkant naar boven ligt omdat het heft een platte kant heeft aan de kant van het snijvlak....
Ik moet deze verstoppen voor mijn vriendin anders gaat het een keer mis...... en dat ligt zeker niet aan het mes alleen :LOL:
Wij gebruiken al jaren setje van Porsche design.

Bekijk bijlage 6311
 
Vandaag op aanraden van dit forum de koksmes van victorinox bij meesterslijpers gekocht, deze word morgen geleverd. Natuurlijk met de inscriptie Fumus et Carnes :)
 
Vandaag op aanraden van dit forum de koksmes van victorinox bij meesterslijpers gekocht, deze word morgen geleverd. Natuurlijk met de inscriptie Fumus et Carnes :)

Ik zag ineens dat je gratis kon laten graveren. Dus waarom niet. Maar wist niet goed wat, en dus maar mijn voor- en achternaam erop laten zetten. Komen ze toe, is mijn vrouw er een beetje boos om dat ik zo egoïstisch was geweest :ROFLMAO:
 
Ik zag ineens dat je gratis kon laten graveren. Dus waarom niet. Maar wist niet goed wat, en dus maar mijn voor- en achternaam erop laten zetten. Komen ze toe, is mijn vrouw er een beetje boos om dat ik zo egoïstisch was geweest :ROFLMAO:
ik zou zeggen heb ze eindelijk iets van jou wat 20 cm is in haar handen, hoe kan ze daar nu boos om worden :)
 
Leuk om te lezen dat de Victorinox messen zo goed bevallen. Ik ben nieuw op het forum en werk al een tijdje met de Victorinox messen 👌🏼 Bevallen inderdaad prima en doen perfect waar ze voor bedoeld zijn. Hoewel een setje Damasus messen natuurlijk vele malen mooier staat op je messen-magneet ;) Elke 2 weken even over de 1000/3000 slijpsteen en ze blijven vlijmscherp.
 
Terug
Bovenaan Onderaan