BasBQ
Beef en Steak

Masterbuilt ervaringen

Heeft iemand al zijn vilt vervangen voor de wire mesh gasket van KJ (of een ander merk?)
Ik heb het vilt van de Masterbuilt vervangen met een gasket van The Basterd. Eenvoudig te monteren, geen lekkages van rook en bevalt prima.
Bijkomend voordeel is dat het sluiten nu wat zachter gaat en omdat deze niet het systeem van de KJ heeft en de deksel dus wat zwaarder is sluit hij perfect.
 
Laatst bewerkt:
Hoeveel is wat? En denk je dat het komt omdat het nog nieuw is? Ik twijfel tussen glasvezel of normaal vilt. Ik verwacht dat normaal vilt beter werkt, alleen vaker vervangen moet worden..
Het is echt heel weinig, weet niet goed hoe ik dat moet kwantificeren. De temperatuur is op een enkele graad nauwkeurig te regelen, dus sowieso geen enkel probleem. Het mooi van glasvezel vind ik dat ik nog geen slijtage zie na een paar pizzasessies.
 
Ik heb het vilt van de Masterbuild vervangen met een gasket van The Basterd. Eenvoudig te monteren, geen lekkages van rook en bevalt prima.
Bijkomend voordeel is dat het sluiten nu wat zachter gaat en omdat deze niet het systeem van de KJ heeft en de deksel dus wat zwaarder is sluit hij perfect.
Ik ben om!
 
Afgelopen vrijdag mijn buitenkeuken ontvangen (foto's volgen nog).

Omdat deze tegen een muur komt te staan is mijn bbq wat verder naar voren in het meubel geplaatst, zodat het deksel zonder problemen open kan. Zie de foto. Ik had, om de hitte goed weg te laten kunnen stromen, bij Intratuin 3 voetjes gekocht om de bqq op te plaatsen. Ik heb net geprobeerd om deze eronder te plaatsen en merk dat de bbq er instabiel door wordt en dat er weinig voor nodig is om deze naar voren te laten kantelen. Ik heb 1 pootje aan de achterkant gedaan en twee links en rechts zo ver mogelijk naar voren. Dit durf ik niet aan bij het bbq'en.

Ik ben nu aan het zoeken voor een oplossing en weet dat bv Big Green Egg een table nest heeft. Weet iemand of dat deze ook past bij de Masterbuilt of dat iemand een vergelijkbaar alternatief kent?

IMG_2771.jpeg
 
Afgelopen vrijdag mijn buitenkeuken ontvangen (foto's volgen nog).

Omdat deze tegen een muur komt te staan is mijn bbq wat verder naar voren in het meubel geplaatst, zodat het deksel zonder problemen open kan. Zie de foto. Ik had, om de hitte goed weg te laten kunnen stromen, bij Intratuin 3 voetjes gekocht om de bqq op te plaatsen. Ik heb net geprobeerd om deze eronder te plaatsen en merk dat de bbq er instabiel door wordt en dat er weinig voor nodig is om deze naar voren te laten kantelen. Ik heb 1 pootje aan de achterkant gedaan en twee links en rechts zo ver mogelijk naar voren. Dit durf ik niet aan bij het bbq'en.

Ik ben nu aan het zoeken voor een oplossing en weet dat bv Big Green Egg een table nest heeft. Weet iemand of dat deze ook past bij de Masterbuilt of dat iemand een vergelijkbaar alternatief kent?

Bekijk bijlage 25319
Ik heb evt nog een gebruikt( maar in prima staat) tablenest van de Bastard Large over die je voor een prikkie wel mag overnemen. Die dingen zijn altijd veel te duur. Ik gebruikte hem voor mijn Masterbuilt, maar gebruik dus nu wel pootjes.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
 
Goedemorgen BBQ-fanaten.

Voor mijn Kamado Masterbuilt ben ik op zoek naar een Divide & Conquer systeem (origineel). Ik krijg sterk het vermoeden dat al deze D&C systemen uitverkocht zijn. Heeft één van jullie onlangs een originele D&C aangeschaft? Hoeveel verschilt een originele t.o.v. een Keij of Onlyfire?
Buiten dat om, ben ik ook op zoek naar een kolenmand, maar dan perfect op maat. Misschien dat jullie me hier ook aan kunnen helpen?

Alvast bedankt voor je/jullie reactie(s)!
Ik had een universele en nu de Originele. Ik bleef mij toch irriteren aan het NET niet lekker passen van de universele. Er zat gewoon wat spelen in en werkte ook niet goed samen met de originele kolenmand. Ik ben erg blij met de originele, had ik direct moeten doen, alleen de deflector plates liggen hier anders op, daar moest ik even aan wennen, maar zeker de originele voor mij. De universele heb ik via MP prima verkocht.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
 
Heren,

Ik heb een vraagje tussendoor.
Past Bastard Rotisserie Pizza ook op masterbuilt zonder aanpassingen?
Is dit een soort van combi van Joetisserie en DoJoe?
 
Ik heb evt nog een gebruikt( maar in prima staat) tablenest van de Bastard Large over die je voor een prikkie wel mag overnemen. Die dingen zijn altijd veel te duur. Ik gebruikte hem voor mijn Masterbuilt, maar gebruik dus nu wel pootjes.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
uiteindelijk toch nog een keer de voetjes eronder gezet. Nu de vuurkorf erin zit en de kolen staat hij vrijwel stabiel. Ik moet er niet met mijn volle gewicht op gaan leunen, maar dat was ik toch niet van plan :)
 
Heren,

Ik heb een vraagje tussendoor.
Past Bastard Rotisserie Pizza ook op masterbuilt zonder aanpassingen?
Is dit een soort van combi van Joetisserie en DoJoe?
Ik heb ergens gelezen van niet. Hij past schijnbaar ook niet op oudere Bastard modellen.
 
Past en werkt perfect. De kolenmand is zeker een praktische toevoeging. Ik heb zelf geen originele D&C. Dus ik moest de haakjes van de mand iets buigen om de mand goed in de D&C te kunnen laten hangen.

Nu we toch ervaringen van accesoires aan het delen zijn.

Heeft iemand al zijn vilt vervangen voor de wire mesh gasket van KJ (of een ander merk?)

Zijn er ook ervaringen met de Letzq rotisserie?
De letzq spit bevalt goed en zit goed dicht. de tafeltjes kunnen niet omhoog omdat de motor/handvat dan in de weg zit.
CF1E07BB-0C46-4594-9183-0BCAC404426E.jpeg
 
Goedemorgen allemaal,

Ik zal mijzelf hier ook even kort introduceren, mijn naam is Kevin, ben 32 jaar en ik word vanaf aankomende week trotse eigenaar van een masterbuilt en kijk hier , vanzelfsprekend, erg naar uit. Dit forum heeft mij al een heel stuk op weg geholpen, waarvoor dank!

Het enige wat ik niet kan vinden, is welke hoes ik nodig heb. Kan dat gewoon van de kamado Joe 1?

Daarnaast staan divide &conquer op het lijstje, misschien laten een andere basket. Zijn er nog meer zaken?
 
Goedemorgen allemaal,

Ik zal mijzelf hier ook even kort introduceren, mijn naam is Kevin, ben 32 jaar en ik word vanaf aankomende week trotse eigenaar van een masterbuilt en kijk hier , vanzelfsprekend, erg naar uit. Dit forum heeft mij al een heel stuk op weg geholpen, waarvoor dank!

Het enige wat ik niet kan vinden, is welke hoes ik nodig heb. Kan dat gewoon van de kamado Joe 1?

Daarnaast staan divide &conquer op het lijstje, misschien laten een andere basket. Zijn er nog meer zaken?

Ik vind die kamado Joe hoes niet erg prettig eruit zien met die grote opdruk van kamado Joe erop. Zelf heb ik ervoor gekozen om de Basterd Large hoes te kiezen. Mooi zwart, zware kwaliteit en weerbestendig. Past goed op de Masterbuilt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Welkom! Waarom heb je een hoes nodig? Zijn redelijk wat tegenstanders op het forum als het op hoezen aankomt..
 
Welkom! Waarom heb je een hoes nodig? Zijn redelijk wat tegenstanders op het forum als het op hoezen aankomt..
Oh dat wist ik niet, ben niet uit op een discussie uitlokken. Maar hij staat hier in weer en wind buiten, niet onder een afdek. Dus was in de veronderstelling (tevens een vereiste van de vrouw) dat een hoes bescherming bood!

Maar ik ga zeker even rondneuzen om de voor en tegens af te wegen!
 
Oh dat wist ik niet, ben niet uit op een discussie uitlokken. Maar hij staat hier in weer en wind buiten, niet onder een afdek. Dus was in de veronderstelling (tevens een vereiste van de vrouw) dat een hoes bescherming bood!

Maar ik ga zeker even rondneuzen om de voor en tegens af te wegen!
Oh nee hoor, geen discussie, er is geen goed of fout. Maar lees hier vaker verhalen over schimmel vanwege het vocht wat eronder blijft hangen, vandaar
 
Ik heb een big Joe en Weber 57 buiten zonder hoes of afdak. Gaat prima. Ik had een hoes voor de Weber maar met hoes bleef de q vochtiger dan zonder. De Weber staat nu al ruim 2 jaar buiten en ziet er nog steeds top uit. Mijn advies is of afdak of zonder hoes.
 
Masterbuilt kamado's zijn bijna niet meer te vinden. Een belgische website krijgt er nog een paar komende maand, maar die verkoopt ze voor 899.
Ik zat zelf te twijfelen tussen een Joe Junior (goedkoop, handzaam) en een Masterbuilt (groter werkbaar oppervlak), maar met die prijs kan ik bijna net zo goed een Joe Classic 1 kopen :S
Mijn probleem is dat ik hem liever niet buiten laat staan ivm diefstal, maar een pot van 90 kilo steeds mijn blokhut in slepen is ook niet echt praktisch :S
 

Zou zoiets niet passen? Slotje erop monteren en klaar. In mijn achtertuin geen ruimte voor een overkapping dus ik wilde er zoiets bijnemen zodra ik een kamado aanschaf. Staat ie ook gelijk mooi droog!

Masterbuilt kamado's zijn bijna niet meer te vinden. Een belgische website krijgt er nog een paar komende maand, maar die verkoopt ze voor 899.
Ik zat zelf te twijfelen tussen een Joe Junior (goedkoop, handzaam) en een Masterbuilt (groter werkbaar oppervlak), maar met die prijs kan ik bijna net zo goed een Joe Classic 1 kopen :S
Mijn probleem is dat ik hem liever niet buiten laat staan ivm diefstal, maar een pot van 90 kilo steeds mijn blokhut in slepen is ook niet echt praktisch :S
 
Masterbuilt kamado's zijn bijna niet meer te vinden. Een belgische website krijgt er nog een paar komende maand, maar die verkoopt ze voor 899.
Ik zat zelf te twijfelen tussen een Joe Junior (goedkoop, handzaam) en een Masterbuilt (groter werkbaar oppervlak), maar met die prijs kan ik bijna net zo goed een Joe Classic 1 kopen :S
Mijn probleem is dat ik hem liever niet buiten laat staan ivm diefstal, maar een pot van 90 kilo steeds mijn blokhut in slepen is ook niet echt praktisch :S
Ik heb er nog meerdere gevonden elders in Europa, bij een gecertificeerde dealer (gecheckt met kamado joe). Prijs is 799 inclusief verzending vanuit betreffende land. Ik ben nu in afwachting van levering, dus ben benieuwd hoe dat gaat verlopen. Zodra ik hem heb en alles naar tevredenheid is, zal ik mij hier weer melden !
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan