BasBQ
Beef en Steak

Masterbuilt ervaringen

Ok, kromming in de ring ga ik even checken. Ik heb nog niet veel op heel heet gebakken.

Thanks so far!

To BBQ or not to BBQ is no question at all..
 
@Mr. T mijne was ook krom getrokken na 1 keer bakken van pizza's. Gek genoeg is 3x met de nieuwe helemaal geen probleem geweest. Ik weet niet of het een kwestie van pech is, dat sommige wat spanning hebben die er pas uitkomt na verwarmen. Je hoort maar relatief weinig klachten over de ring zelf namelijk
 
Is je aluminium ring wel recht? Of is die verbogen? Als hij recht is zou het gewoon moeten passen. Schuift de ring wel over alle delen heen? Als dat moeite kost kun je een paar proppen papier gebruiken tussen de vuurschaal delen en de ketel om ze op hun plek te houden. (Niet te diep erin proppen. Dan krijg je ze er niet meer uit). Je schuift de ring er dan zo overheen.
1x stoken en je papier is weg ;)
 
Vraag: bij mij komt de metalen ring die de losse delen van de vuurbox bij elkaar houdt steeds los, met als resultaat dat een paar delen tegen de buitenwand aan liggen en ik elke keer loop te klooien met het vastzetten.

Ik kan me voorstellen dat de luchtstroom daardoor belemmerd word.

Iemand tips? Is een andere vuurbox een oplossing?

To BBQ or not to BBQ is no question at all..
Klinkt als een kromme ring.
 
Ik haal de vuurbox er nooit uit, maar blaas de boel schoon met een 220v luchtbed pomp. Evt een compressor oid zou ook goed kunnen. Ik gebruik de kickass basket met de bijbehorende can eronder en dat werkt heel prettig. Stuift alleen een beetješŸ˜
 
1x stoken en je papier is weg ;)

Dat denk ik ook. Wel heb ik al voorbij zien komen dat ze dit doen om makkelijker de ring erop te krijgen omdat sommigen dat moeilijk voor mekaar krijgen.

Zelf heb ik daar geen problemen mee.
 
@Beun,
ik heb precies hetzelfde gehad, kleine openingen die ontstaan bij de kitrand. En ook zojuist de base ontvangen via garantie. Heb jij jouw base al vervangen? Ik ben geen handige harry dus kijk er een beetje tegenop. Misschien dat je tips hebt.

En eerste post hier, lees al veel! Heb nu een paar maanden de MB, erg tevreden mee (behalve bovenstaande dan uiteraard)
 
@Beun,
ik heb precies hetzelfde gehad, kleine openingen die ontstaan bij de kitrand. En ook zojuist de base ontvangen via garantie. Heb jij jouw base al vervangen? Ik ben geen handige harry dus kijk er een beetje tegenop. Misschien dat je tips hebt.

En eerste post hier, lees al veel! Heb nu een paar maanden de MB, erg tevreden mee (behalve bovenstaande dan uiteraard)
Ik heb mijn base nog niet vervangen. Dit wil ik wellicht dit weekend even doen. De reden dat ik twijfel is omdat die in principe prima werkt.
 
haha ja dat heb ik dus ook, en heb ook nog eens kit gekregen, dus twijfel of ik de huidige met wat kit fix of heel de base doe.
Ik ben benieuwd wat jij doet. Ik hou het forum in de gaten. Als ik wat probeer laat ik het ook weten.
 
Zijn er hier nog mensen die een kick ash basket voor de MB hebben gekocht? Heb je de versie voor de KJ Classic gekocht en geeft deze geen problemen met een eventueel d&c systeem?
 
@Beun Hier ook de kick ash van KJ Classic. Hangt in het D&C-systeem en past prima.
Binnenkort nog even achter een spitje aan. Dan ben ik wel klaar met de accessoires. Besteed het liever aan vlees ;-)
 
@Beun Hier ook de kick ash van KJ Classic. Hangt in het D&C-systeem en past prima.
Binnenkort nog even achter een spitje aan. Dan ben ik wel klaar met de accessoires. Besteed het liever aan vlees ;-)
Iemand een idee waar deze te koop zijn? 'ik zal wel niet goed kijken, maar kan de originele nergens vinden o_O
 
@Beun Hier ook de kick ash van KJ Classic. Hangt in het D&C-systeem en past prima.
Binnenkort nog even achter een spitje aan. Dan ben ik wel klaar met de accessoires. Besteed het liever aan vlees ;-)
Mijn woordkeuze was in eerste instantie fout. Je hebt dus de originele kolenmand van de KJ gekocht? Dus de versie die je aan jouw D&C kan hangen begrijp ik? Welk D&C heb jij dan gekocht?
 
Hallo allemaal,

ja een beetje laat maar ik ga aankomende woensdag mijn nieuwe Masterbuilt Kamado ophalen. Ik zal aankomende donderdag wel een paar fototjes plaatsen.
Nu heb ik wel al gelijk een paar vragen, welke divide en conquer moet ik bestellen/kopen en welke charcoal basket kan ik kopen.

gr. Dennis
 
Mijn woordkeuze was in eerste instantie fout. Je hebt dus de originele kolenmand van de KJ gekocht? Dus de versie die je aan jouw D&C kan hangen begrijp ik? Welk D&C heb jij dan gekocht?

Ik typte ook ff snel tussendoor, maar voor de volledigheid:
Ik heb alleen de originele KJ Classic accessoires (goed te checken, want er zijn ook spin-off versies van de D&C).
Voorbeelden:
Houtskoolmand Kamado Joe Classic
Divide and Conquer flexibel systeem
Bij de D&C heb ik een half rooster, twee deflectors, grillplaat (een kant vlak en andere kant ribbels).

Mijn vrije vertaling van ā€˜universeelā€™ is ā€œpast altijd net niet bij mijā€. Daarom voor origineel gekozen. Iets duurder, maar zal vast ook goede garantie hebben ;-)

Zojuist deze Joetisserie spit besteld, na inschrijven nieuwsbrief voor 244,-.
 
Laatst bewerkt:
Ik typte ook ff snel tussendoor, maar voor de volledigheid:
Ik heb alleen de originele KJ Classic accessoires (goed te checken, want er zijn ook spin-off versies van de D&C).
Voorbeelden:
Houtskoolmand Kamado Joe Classic
Divide and Conquer flexibel systeem
Bij de D&C heb ik een half rooster, twee deflectors, grillplaat (een kant vlak en andere kant ribbels).

Mijn vrije vertaling van ā€˜universeelā€™ is ā€œpast altijd net niet bij mijā€. Daarom voor origineel gekozen. Iets duurder, maar zal vast ook goede garantie hebben ;-)
Bedankt voor de tip. Ik zit dus ook met de garantie in mijn hoofd. Even wachten totdat alles op voorraad is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan