BasBQ
Beef en Steak

Masterbuilt ervaringen

Had je mijn “spit” toevoeging, die ik met bewerking toegevoegd heb, ook meegekregen @Beun ? Leuke prijs wel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Beun
Ik typte ook ff snel tussendoor, maar voor de volledigheid:
Ik heb alleen de originele KJ Classic accessoires (goed te checken, want er zijn ook spin-off versies van de D&C).
Voorbeelden:
Houtskoolmand Kamado Joe Classic
Divide and Conquer flexibel systeem
Bij de D&C heb ik een half rooster, twee deflectors, grillplaat (een kant vlak en andere kant ribbels).

Mijn vrije vertaling van ‘universeel’ is “past altijd net niet bij mij”. Daarom voor origineel gekozen. Iets duurder, maar zal vast ook goede garantie hebben ;-)

Zojuist deze Joetisserie spit besteld, na inschrijven nieuwsbrief voor 244,-.
Dank je. Ik heb even niet zitten op te letten. Wat ik eigenlijk bedoelde was de originele ashtray voor de KJ 1. Ik zou deze graag willen hebben voor mijn MB, maar kan deze online nergens vinden?
 
Volgens mij worden die niet los verkocht @Kangooroo
Althans als je de lade bedoeld.
 
Hoi mede masterbuilters,

Is het bij jullie ook zo dat de thermometer op de Q ver afwijkt van die van thermometers? Voorbeeld wanneer mijn rooster temp +- rond de 170 graden is geeft die van de deksel maar 140 aan, terwijl ik juist zo verwachten dat dit andersom zou zijn.. uiteraard gemeten met een indirecte opstelling.. iemand dezelfde ervaring of een verklaring hiervoor?
 
Als je hem wilt ijken, zou ik hem loshalen en in (bijna) kokend water houden. Dan weet je het zeker.
 
Hoi mede masterbuilters,

Is het bij jullie ook zo dat de thermometer op de Q ver afwijkt van die van thermometers? Voorbeeld wanneer mijn rooster temp +- rond de 170 graden is geeft die van de deksel maar 140 aan, terwijl ik juist zo verwachten dat dit andersom zou zijn.. uiteraard gemeten met een indirecte opstelling.. iemand dezelfde ervaring of een verklaring hiervoor?
Hier geen problemen. De Smoke en dekselthermo zijn bijna hetzelfde. Even ijken is de oplossing.
 
Hoi mede masterbuilters,

Is het bij jullie ook zo dat de thermometer op de Q ver afwijkt van die van thermometers? Voorbeeld wanneer mijn rooster temp +- rond de 170 graden is geeft die van de deksel maar 140 aan, terwijl ik juist zo verwachten dat dit andersom zou zijn.. uiteraard gemeten met een indirecte opstelling.. iemand dezelfde ervaring of een verklaring hiervoor?

Ook gehad met de Masterbuilt! Even ijken zoals hierboven al werd gezegd en het is opgelost.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Hoi mede masterbuilters,

Is het bij jullie ook zo dat de thermometer op de Q ver afwijkt van die van thermometers? Voorbeeld wanneer mijn rooster temp +- rond de 170 graden is geeft die van de deksel maar 140 aan, terwijl ik juist zo verwachten dat dit andersom zou zijn.. uiteraard gemeten met een indirecte opstelling.. iemand dezelfde ervaring of een verklaring hiervoor?
Ik heb dat met momenten ook, ookal zijn alle meters geijkt.

Het maakt vooral veel uit hoe hoog je kolen komen (of hoe dicht tegen je deflector plate) en of je met deflector plate boven de kolen de temp omhoog bent aan het doen. Er zal op dat moment best wat straling van de deflector plate doorkomen, terwijl de dome meer de lucht temp meet. Na een tijd stabiel draaien komen beide temperaturen altijd terug tot dezelfde temp.

Dit is waarom ik de deflector plates al mee in de kamado leg op de rooster (niet lager) om mee op te warmen met de rest van de kamado. En ik begin pas met de bereiding als alles stabiel draait. De dome thermometer gebruik ik enkel als indicatie en voor high and fast gebruik zonder deflectorplate. De rest ga ik uit van de temp van de grate thermometer. Maar ik hou er wel rekening mee dat deze bij het snel opjagen van de temp, even overshoot door de straling. Het is dan ook de temp waar je vlees ligt die uitmaakt.

Edit: let ook dat digitale meters veel sneller reageren dan de dome thermometer. Hier kan ook verschil in zitten wat terug goed komt met de tijd.
 
Goedemorgen BBQ-fanaten.

Voor mijn Kamado Masterbuilt ben ik op zoek naar een Divide & Conquer systeem (origineel). Ik krijg sterk het vermoeden dat al deze D&C systemen uitverkocht zijn. Heeft één van jullie onlangs een originele D&C aangeschaft? Hoeveel verschilt een originele t.o.v. een Keij of Onlyfire?
Buiten dat om, ben ik ook op zoek naar een kolenmand, maar dan perfect op maat. Misschien dat jullie me hier ook aan kunnen helpen?

Alvast bedankt voor je/jullie reactie(s)!
 
Goedemorgen BBQ-fanaten.

Voor mijn Kamado Masterbuilt ben ik op zoek naar een Divide & Conquer systeem (origineel). Ik krijg sterk het vermoeden dat al deze D&C systemen uitverkocht zijn. Heeft één van jullie onlangs een originele D&C aangeschaft? Hoeveel verschilt een originele t.o.v. een Keij of Onlyfire?
Buiten dat om, ben ik ook op zoek naar een kolenmand, maar dan perfect op maat. Misschien dat jullie me hier ook aan kunnen helpen?

Alvast bedankt voor je/jullie reactie(s)!
Heb net bij beefexclusief en originele kolenmand gehaald. De d&c is daar ook gewoon op voorraad.
 
Ik heb diverse accessoires van/voor de Kamado Joe Classic aangeschaft, n.a.v. de tips op dit forum. Dat past allemaal perfect op de Masterbuilt. :)
 
Hoe zijn de bevindingen?
Past en werkt perfect. De kolenmand is zeker een praktische toevoeging. Ik heb zelf geen originele D&C. Dus ik moest de haakjes van de mand iets buigen om de mand goed in de D&C te kunnen laten hangen.

Nu we toch ervaringen van accesoires aan het delen zijn.

Heeft iemand al zijn vilt vervangen voor de wire mesh gasket van KJ (of een ander merk?)

Zijn er ook ervaringen met de Letzq rotisserie?
 
Heeft iemand al zijn vilt vervangen voor de wire mesh gasket van KJ (of een ander merk?)
Enkele weken geleden de Keij Kamado glasvezelafdichting Large 21" aangeschaft bij kamadobbq.nl en op de Masterbuilt geplakt. Dat bevalt prima. Bij het roken zie ik wel wat rook ontsnappen langs de dekselrand, maar de temperatuur blijft prima regelbaar.

IMG_1618.jpg
 
Zojuist de Grill Guru rotisserie besteld bij de Hornbach(€89,95). Eind vd week komt ie binnen dus dan gelijk testen!
De resultaten en bevindingen zal ik posten.
 
  • Leuk
Waarderingen: L...
Enkele weken geleden de Keij Kamado glasvezelafdichting Large 21" aangeschaft bij kamadobbq.nl en op de Masterbuilt geplakt. Dat bevalt prima. Bij het roken zie ik wel wat rook ontsnappen langs de dekselrand, maar de temperatuur blijft prima regelbaar.

Bekijk bijlage 24781
Hoeveel is wat? En denk je dat het komt omdat het nog nieuw is? Ik twijfel tussen glasvezel of normaal vilt. Ik verwacht dat normaal vilt beter werkt, alleen vaker vervangen moet worden..
 
Zojuist de Grill Guru rotisserie besteld bij de Hornbach(€89,95). Eind vd week komt ie binnen dus dan gelijk testen!
De resultaten en bevindingen zal ik posten.
Vandaag de eerste keer de rotisserie geprobeerd.
De spie is uitschuifbaar en de klemmen zijn voldoende verstelbaar, zodat ze op de Masterbuilt passen. Door de klemmen krijg je wel een kiertje, maar de temperatuur blijft stabiel dus daar heb ik geen last van gehad.
Kip van 1.4kg er aan en zonder problemen bleef ie draaien.

IMG_20210709_175743680_HDR.jpg


IMG_20210708_160338094.jpg


IMG_20210708_160205579_HDR.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan