Voor het thema desserts van de fotowedstrijd van deze maand heb ik lang nagedacht over wat het moest worden tot ik van de week bij New York Pizza een gratis lavacake kreeg omdat ze te laat waren en voor de zoveelste keer iets vergeten waren. Dit cakeje was echt heel lekker en bracht me op het idee.
De foto staat inmiddels gepost bij het draadje van de fotowedstrijd maar ik wou jullie het proces erheen toch niet onthouden.
De ingredi?nten
Suiker in de pan gesmolten
Slagroom en zout bij de suiker
Resultaat in de koelkast
Chocola met boter au bain marie gesmolten
Basterdsuiker met bloem gemengd
Bastersuiker, bloemmengsel en de eieren door de chocoladeboter
Bakjes ingevet met boter en bestrooid met cacao
Bakjes voor 3/4 gevuld
De bakjes zijn ook een uurtje de koelkast ingegaan. Tijdens dit uurtje kon de BBQ vast aan.
Omdat de BBQ toch al aanstond en ik nog wat kipvleugeltjes had liggen deze maar even tussendoor gedaan.
Wat kruiden en Blues Hog BBQ saus en smullen maar..
Na dit lekkere tussendoortje de karamel in een spuitzak gedaan en in de bakjes met cakemengsel gespoten
Bakjes op de BBQ op 180c
Na 20 minuten klaar
En nu wachten op de uitslag van het stemmen!
De foto staat inmiddels gepost bij het draadje van de fotowedstrijd maar ik wou jullie het proces erheen toch niet onthouden.
De ingredi?nten

Suiker in de pan gesmolten

Slagroom en zout bij de suiker

Resultaat in de koelkast

Chocola met boter au bain marie gesmolten

Basterdsuiker met bloem gemengd

Bastersuiker, bloemmengsel en de eieren door de chocoladeboter

Bakjes ingevet met boter en bestrooid met cacao

Bakjes voor 3/4 gevuld

De bakjes zijn ook een uurtje de koelkast ingegaan. Tijdens dit uurtje kon de BBQ vast aan.
Omdat de BBQ toch al aanstond en ik nog wat kipvleugeltjes had liggen deze maar even tussendoor gedaan.
Wat kruiden en Blues Hog BBQ saus en smullen maar..

Na dit lekkere tussendoortje de karamel in een spuitzak gedaan en in de bakjes met cakemengsel gespoten

Bakjes op de BBQ op 180c

Na 20 minuten klaar

En nu wachten op de uitslag van het stemmen!