BasBQ
Beef en Steak

Kokosbriketten van Weber in aanbieding

HansK

Vuurmaker
Berichten
59
Bij de Gamma hebben ze kokosbriketten van Weber in de aanbieding. Twee zakken van 9kg voor 15 euro. Heeft iemand al ervaring met de kokosbriketten van Weber? Ik dacht eens op een Duitse site gelezen te hebben dat het geen kokosbriketten waren maar dat ze gemaakt waren met een restprodukt van de steenkolen.

Ik gebruik nu Dammers kokosbriketten en heb, om te vergelijken, van het weekend nog een doos Flamy gehaald. Ik ben redelijk tevreden met de Dammers, maar ik vind dat ze redelijk snel zijn opgebrand. Wel fijn is dat bij het grillen van speklapjes, de brandweer niet hoeft uit te rukken.
 
Wist niet dat ze kokosbriketten bij Weber hebben, in degene die ik getest heb zat bruinkool, en daar werd ik niet vrolijk van.
 
net twee zakjes gehaald, goeie deal voor 18kg.. ben benieuwd
e90b486890ba091814af98924b644b20.jpg


welke flinke units trouwens, die briketten
 
zijn geen kokos briketten
 
dat zijn het wel:
3b392d21191f4309123250615ce417f7.jpg
 
Als,het inderdaad kokosbrikettenmzijn, dan is het een hele nette prijs. Ga ik straks ook maar eens flink inslaan. Toch een stuk goedkoper dan de andere kokosbriketten. Ik laat het nog wel weten als ik ze heb gebruikt hoe ze bevallen
 
Als het goede briketten zijn is het een mooie prijs!
Maar wel apart dat ze op de Weber site niet vermeld worden...
 
Net nog even de voorraad bij de Gamma gehalveerd door 10 zakken mee te nemen. Nu maar hopen dat het geen rommel blijkt te zijn :)
 
haha 90 kilo briketten, zou je genoeg hebben?
 
HansK zei:
Net nog even de voorraad bij de Gamma gehalveerd door 10 zakken mee te nemen. Nu maar hopen dat het geen rommel blijkt te zijn :)

Waarom niet eerst paar sessies deze week doen met ??n zak en dan pas zoveel inslaan ;)
 
De aanbieding is volgens mij maar een week geldig. je zult dan altijd zien dat als ik twee zakken koop het geweldige briketten blijken te zijn. Het gevaar is nu natuurlijk dat ik er 10 koop en het rommel blijkt te zijn. :)
Och, als het niets is kan ik er altijd nog wel iemand een plezier mee doen.
 
HansK zei:
De aanbieding is volgens mij maar een week geldig. je zult dan altijd zien dat als ik twee zakken koop het geweldige briketten blijken te zijn. Het gevaar is nu natuurlijk dat ik er 10 koop en het rommel blijkt te zijn. :)
Och, als het niets is kan ik er altijd nog wel iemand een plezier mee doen.

Met een bonnetje kun je ze weer terug brengen toch :)
 
volgens mij is dit een mislukt project van Weber
had ze in de voorverkoop besteld maar niet geleverd gekregen
uitleg van deze zepert naar de goeie dealers moet ik nog krijgen

word vervolgd
 
en waar zou die koolstof nou vandaan komen
(iets met kokosnoot)
 
Heb nog wat tests op Duitse sites kunnen vinden, waren ze wel tevreden over deze briketten. Afijn, we gaan gewoon met het spul aan de gang en dan merken we het wel. Als het niets is kan ik ze altijd nog terugbrengen. Maar voor een prijs die lager is dan de gewone (bruinkool)briketten moet ik ook niet te kritisch zijn natuurlijk
 
Ik had deze vorig jaar al in Zweden (mijn zus woont daar) en ik vond ze lang niet zo fijn als die vierkante ecobrasa's.
Ze roken niet zo lekker en ik vind die kussentjes vorm minder fijn... De tas is wel heel erg mooi!  :D

PS dit is natuurlijk geen echte test van het Frits-caliber, maar gewoon mijn gebruikerservaring van toen.
 
Als het zaterdag beetje goed weer is dan ga k ribs maken met deze kooltjes :) Als iemand eerder is laat het ff weten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan