BasBQ
Beef en Steak

Kant en klare rubs en saus, welke?

Naast het maken van je eigen rub en saus kan het ook handig zijn om een paar kant en klare in huis te hebben.
Vandaag even zitten snuffelen op de site van Vuur en Rook (http://www.vuurenrook.nl/webwinkel/bbq-sauce--and--rub/p-1/) maar dan weet ik het niet. Iets met bomen en bos..... ;)
Natuurlijk heeft ieder zijn eigen smaak, maar hebben jullie tips voor merken die over het algemeen lekker zijn?
Mijn voorkeur zit wat meer aan de zoet/zuur kant dan aan de pittige of whisky achtige kant.

Alvast bedankt voor de tips!

Frank
 
Dat is een goede vraag.  Wat is lekker. Ik gebruik veel "Bad Byron's Butt Rub" en "Head Country all purpose championship seasoning. 

Heb veel complimenten maar het blijft persoon lijk. Lees ook veel goede berichten over de LetzQ rubs.

Over sauzen heb ik echter maar 1 geweldige tot dusver: blues hog.
 
Alles van Blues Hog!! Erg veelzijdig en hier al jaren favoriet!!
Ik moet nog wel de saus van SSS proberen, dat blijkt ook een hit te zijn!! :D :D :D
 
Blues Hog ook hier de favoriet. Heb ook 2 potten rub van de Salt Pit liggen. Heerlijk, veel peper waar ik van hou. Nog niet gezien in Nederland..
 
Gewoon lekker veel proberen. Tot nu toe vind ik southern dutch bbq rub erg lekker, maar heb ook blues hog in de kast liggen dus wellicht wijzigt dat binnenkort. Mijn favo rub op kip tot nu toe is deze http://www.vuurenrook.nl/webwinkel/bbq-sauce--and--rub/smoky-village-bbq/p-1/5000463--smoky-village-bbq.html.

Qua saus vind ik stockyard southern blues bbq sauce erg lekker. Maar ook hier geldt dat ik af en toe eens een ander probeer en de voorkeur zo anders kan zijn.

Veel plezier en genot met uitproberen :)

 
ik vind het toch wel een persoonlijke smaak
 
Richard Soeteman zei:
Qua saus vind ik stockyard southern blues bbq sauce erg lekker. Maar ook hier geldt dat ik af en toe eens een ander probeer en de voorkeur zo anders kan zijn.

Dan vind je Blues Hog ook lekker, want Stockyard Southern Blues is gewoon een kopie van deze saus!
 
Hoeveel rubs hebben jullie ?berhaupt standaard op de plank staan?  :D
 
Imperial Guard zei:
Hoeveel rubs hebben jullie ?berhaupt standaard op de plank staan?  :D

Teveel volgens mijn vrouw :) Dit jaar maar eens aan de slag met eigen rubs maken...
 
Ik maak vaak de Noskos Basis Barbecue Rub, waarom?! Vertrouwd en op deze manier wil ik bepaalde gerechten leren kennen en daardoor niet wil twijfelen of de smaak wel klopt bij het gerecht.

Stiekem probeer ik langzaam wel meerdere rubs hoor  :p
 
Ik heb dit weekend voor het eerst Let's Q rib rub gebruikt, niet te heftig opgebracht ongeveer een heel potje op 10 ribs. De geur is anders dan de andere rubs die ik vaker gebruik, volgens de kinderen ruikt het zoals bij de de turk.

Tot ik deze van BBQ saus voorzag was ik nog niet echt blij met het resultaat ze waren best bleek gebleven, en de geur was nog het zelfde, op advies van dit topic had ik ook een potje Blues hog BBQ saus besteld, hiermee de ribbels van een mooi lakje voorzien ( deze saus is helemaal top! ) de ribbels kwamen daarmee ook goed op smaak! De reacties van vrienden en familie was zeer positief de Blues Hog is een blijver!

 
DSC_0709_zpsbvibi424.jpg


Heb deze besteld en daar gaan we het maar eens mee proberen. Heb ook de Blues Hog saus besteld en zelf een aantal sauzen in elkaar gedraaid.
 
Blues hog is top!!

Ik ben wel benieuwd of er ook vergelijkbaar sauzen en rubs zijn welke beter betaalbaar zijn. Dus niet tien euro voor een potje!
 
joethesmoker zei:
Blues hog is top!!

Ik ben wel benieuwd of er ook vergelijkbaar sauzen en rubs zijn welke beter betaalbaar zijn. Dus niet tien euro voor een potje!

Zelf maken is altijd voordeliger. Er zijn voldoende recpten te vinden.
 
Rubs heb ik vaker gemaakt. Ik heb daarnaast een keer een bbq saus gemaakt. Misschien moet ik er nog wat handiger in worden, maar ik was een hoop tijd kwijt

Ik vind vooral de houdbaarheid na het maken "spannend". Misschien moet ik gewoon meerdere kleine weckpotten kopen en het daarover verdelen.

Ik ga maar weer eens op zoek naar lekkere recepten voor vergelijkbare sauzen.
Dominique zei:
joethesmoker zei:
Blues hog is top!!

Ik ben wel benieuwd of er ook vergelijkbaar sauzen en rubs zijn welke beter betaalbaar zijn. Dus niet tien euro voor een potje!

Zelf maken is altijd voordeliger. Er zijn voldoende recpten te vinden.
 
joethesmoker zei:
Rubs heb ik vaker gemaakt. Ik heb daarnaast een keer een bbq saus gemaakt. Misschien moet ik er nog wat handiger in worden, maar ik was een hoop tijd kwijt

Ik vind vooral de houdbaarheid na het maken "spannend". Misschien moet ik gewoon meerdere kleine weckpotten kopen en het daarover verdelen.

Ik ga maar weer eens op zoek naar lekkere recepten voor vergelijkbare sauzen.
Dominique zei:
joethesmoker zei:
Blues hog is top!!

Ik ben wel benieuwd of er ook vergelijkbaar sauzen en rubs zijn welke beter betaalbaar zijn. Dus niet tien euro voor een potje!

Zelf maken is altijd voordeliger. Er zijn voldoende recpten te vinden.

Hoi .

Ik maak mijn bbq saus en rubs bijna altijd zelf, het grote voordeel daarvan vind ik dat je het e.e.a. kunt aanpassen aan je eigen smaak.
Ja, er gaat best wel wat tijd inzitten en ja je krijgt op den duur een aardige kast met soorten kruiden maar ik heb er ook plezier van.
Zeker als je tafelgenoten zeggen " so h?, da's nog eens een lekker sausje"
Recepten haal ik van de div. bbq sites.

Het bewaren doe ik in gebruikte jampotten ( liefst met grote deksel ) die ik gedurende het hele jaar opspaar.
Dat werkt prima en mits goed vacuum gezogen best lang houdbaar.
Eenmaal open wel in de koelkast bewaren, ;) !

Ik vind het een leuk deel van de hobby.  :) !
 
Terug
Bovenaan Onderaan