BasBQ
Beef en Steak

Kant en klare heatermeters ronde 9

Thijs zei:
Iemand toevallig een adresje voor een stekkertje voor een thermokoppel? Voor een schappelijke prijs uiteraard, had al wat gevonden, (tcdirect.nl) stekkertje goed betaalbaar.....tot je de verzendkosten bekijkt......

Heb een thermokoppel liggen, is echter met grote stekker.......

Vriendelijke groet,

Thijs

als je geen haast hebt. ivm verzendtijd (2-3 weken)
http://eud.dx.com/product/thermocouple-type-k-temperature-sensor-connectors-yellow-silver-10-pcs-844352817
 
Helaas nu pas tijd gehad om te kijken naar de spullen.
Ziet er allemaal goed uit!!!

Thermokoppel gaf bij mij de juiste temp aan totdat de zon erop begon te schijnen en de temperatuur zo 7 graden opliep.
Hij is daar erg gevoelig voor want na een wolkje voor de zon zakte direct de temperatuur weer.
 
Gratje zei:
Thijs zei:
Gratje zei:
afbedc070f3d08fd8f4ddc83c3255013.jpg
78ea5fb755a63c8da8a1f557aba61466.jpg


Moet de adapter nog op maat gemaakt worden?
De handleiding zegt gebogen kantje naar rechts. Maar dan is ie te hoog voor mijn primo large.
Draai ik hem Een kwartslag dan past ie bijna. Maar krijg ik heb niet achter de rand.

Als je hem eerst achter de bovenste rand steekt, kan ie dan over de onderste rand heen? dan laten zakken en hij zit .... ?
Zo werkt het bij de deksel van de wandgoot (van Geel / Le Grand) die ik hier op zolder heb hangen.

Daar is ie ook net iets te groot voor.
Morgen denk ik een schuifmechanisme in slijpen.
2 halve delen van maken die je over elkaar heen schuift. Op zijn plek zetten. Uitschuiven totdat ie klemt. Dan vastschroeven.
Zou niet zo moeilijk doen .
Gewoon randje eraf slijpen . (Wel ff kijken naar het gat zodat de lange zijden onder en boven zitten ivm de werking van het klepje in de fan )
 
Met de Dremel op maat gemaakt.
Past nu prima.
afa248cce2f7ebb4a0bf7ee6817bb8fd.jpg

En ja ik weet het fan zit verkeerd om.

Nu heb ik hem ook stabiel denk ik.PID: 2 0.01 5
www.gratje.com:85
Net 4 gehaktballen erop gegooid bij 107 graden. Valt me wel op dat het kolenverbruik enorm is en alleen aan de linkerkant opbrand. Net na 3 uur bij moeten vullen. Rechts brand helemaal niet
 
Ben er nu ook wel blij mee.
PID instellingen: 2 0.008 5
fan max op 30%

de ballen waren ook goed te eten. te laat voor foto's

volgende projectje: een nieuwe adapterplaat maken zodat de fan wat meer in het midden van het gat zit voor een gelijkmatigere verbranding.
 
Via Solexfrank ben ik nu in het bezit van een de welbekende heatermeter., ziet er heel netjes uit .Ik ben hier op zoek geweest naar de juiste instelling mbt tot de pid waardes. Toen ik mijn meter gisteravond weer aan de stroom legde stond tot mijn verbazing de temperatuur in Fahrenheit, en de pit probe (thermokoppel) gaf een waarde aan terwijl deze nog niet ingeplugd was. Temperatuur omgezet naar graden Celsius, maar nu geet de pit probe -5 niet ingeplugd, en 336 graden Celsius ingeplugd terwijl deze los op tafel ligt.
Wanneer ik de temp laat stijgen door deze vast te pakken zakt de temp op het scherm.
Heeft iemand hier ervaring mee, of eventueel en hopelijk een oplossing
 
als de temp zakt bij thermokoppel dan moeten + en- omgedraaid worden in t stekkertje

En heb je probe 0 ingesteld als thermocouple??
 
marcel125 zei:
als de temp zakt bij thermokoppel dan moeten + en- omgedraaid worden in t stekkertje

En heb je probe 0 ingesteld als thermocouple??
als het goed is past de stekker maar op 1 manier. dunne en dikke pin.
mijne ook ooit per ongeluk gereset. stond ook ineens op fahrenheit. en probe 0 op internal.
 
hmz. kijk ik net ngmaals op de HM. vleesprobe ineens 300 graden celsius. lijkt kapot te zijn ineens. is een Igrill probe, net tijdens het bakken helemaal geen probleem gehad.
net terug gestoken in de igrill2, word niet eens meer herkend als een probe. alle andere probes geen probleem.
hopelijk niet kapot gegaan door de HM.
maarja, nogmaals een vervanger aanvragen bij weber (3e keer nu :()


Tja. En nu een kwartier binnen in de oven op 200 graden. En ineens doet ie het weer.
 
Gratje zei:
marcel125 zei:
als de temp zakt bij thermokoppel dan moeten + en- omgedraaid worden in t stekkertje

En heb je probe 0 ingesteld als thermocouple??
als het goed is past de stekker maar op 1 manier. dunne en dikke pin.
Daarom zeg ik ook IN t stekkertje (zit met 2 kleine schroefjes hoeft dus niet gesoldeerd te worden)
 
Dat is het vreemde eraan marcel125 en gratje. Hij heeft het goed gedaan, en de stekker past er maar op 1 manier in. Ik zal vanavond die instelling van probe 0 nog eens bekijken. Ik heb trouwens toen ik zag dat hij terugtelde de Polen wel even omgewisseld, maar bleef terugtellen bij oplopende temp
 
ahh, als hij het goed gedaan heeft  kunnen het de polen niet zijn die omgedraaid moeten worden
dan zou ik toch even de instellingen nalopen
 
Marcel, net even gecontroleerd wat je aangaf. Probe 0 nu ingesteld als thermokoppel en de temp omgezet van Fahrenheit naar Celsius. Alles werkt gelukkig weer zoals het hoort.
Dank jullie voor de hulp
 
Als je Probe 0 (thermokoppel) op Vishay instelt wat is dan een normale temperatuur? Hier geeft ie 84?C aan.....

 
Bazzelf zei:
Marcel, net even gecontroleerd wat je aangaf. Probe 0 nu ingesteld als thermokoppel en de temp omgezet van Fahrenheit naar Celsius. Alles werkt gelukkig weer zoals het hoort.
Dank jullie voor de hulp
@ Bazzelf:
Het is een goede gewoonte dat "nieuwkomers" zich als het ff kan voorstellen op het daartoe ge?igende plaatsje geheel bovenaan op het forum: "Stel je voor!" 
Ik weet dat je een kameraad bent van Frank (Solexfrank), wellicht ook leuk voor de de overige leden dat we wat meer van je weten.
Alvast dank!
 
RedFox zei:
Bazzelf zei:
Marcel, net even gecontroleerd wat je aangaf. Probe 0 nu ingesteld als thermokoppel en de temp omgezet van Fahrenheit naar Celsius. Alles werkt gelukkig weer zoals het hoort.
Dank jullie voor de hulp
@ Bazzelf:
Het is een goede gewoonte dat "nieuwkomers" zich als het ff kan voorstellen op het daartoe ge?igende plaatsje geheel bovenaan op het forum: "Stel je voor!" 
Ik weet dat je een kameraad bent van Frank (Solexfrank), wellicht ook leuk voor de de overige leden dat we wat meer van je weten.
Alvast dank!
Hoi Bas, Ik had je introductie van 30.10.2016 over het hoofd gezien! FF niet goed opgelet dus.....
Welkom hier op dit mooie forum, veel plezier met de HM en we zien vanzelf wel eens wat verdere bijdragen van je, we zijn hier ook gek op foto's!
 
Gisteren eerste echte sessie gedaan (zie low en slow topic)

Belangrijke leerpunten:
Plaatsing van de Thermokoppel is erg belangrijk. Ik had hem iets te ver naar de koepel zitten waardoor de temperatuur 107 aangaf maar in werkelijkheid maar 95 graden was. Na verplaatsen meer naar het midden ging het wel goed.

Ik kreeg een aantal keer een "lid open" situatie zonder dat ik dat gedaan had. Parameter nu aangepast naar 10%. Dit lijkt beter te werken maar toch daarna nog 2 keer een foute detectie.

Temperatuur grafiek kan maximaal 24 uur aan. Ik wilde vanmorgen de grafiek exporteren maar deze bleek voor een groot deel al verdwenen


MAAR: Over het algemeen perfect. Ik ben twee uur weggegaan wat ik vroeger echt niet durfde. Perfecte investering dus en grote dank aan Piet!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan