BasBQ
Beef en Steak

Houtskool voor de Kamado, maar welke?

Ik heb ook de Summit.
Hangt ook een beetje van je houtskool af maar idd open draaien en semi begraven.
Op meerdere plekken aansteken heeft alleen zin als je snel naar de 160 graden of hoger wil.
Als ik op 1 plek aansteek en 15-20 minuten vol open laat staan dan ga ik al hard richting 180 graden.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
Cool, ik ga dat ook proberen (1 wokkel, open draaien en semi begraven). Niet morgen, morgen gaat het gieten. Thanks..
 
@Cherrywood dus vandaag en de afgelopen cooks, 1 wokkel gebruikt en waarempel het brandt gewoon door.
1 wokkel, uitgerold, half begraven en aangestoken.
Vraagje, waar plaatsen mijn mede-bbq-genoten het liefst de wokkel?
Btw, ik heb de BBQ guru adapter gekocht,
20211231_173230.jpg
aangesloten en heb deze open gehouden ipv de schuifjes en dat werkt ook (beetje als de Slow n Sear bbq's).
 
Ik leg mijn wokkel half ingegraven neer.
Kooltjes er omheen en een beetje er over.

Nu we toch intieme vragen stellen.....
Waarom de grill guru adapter?

Er zijn ook liefhebbers die kolen altijd op meerdere plekken aansteken en dan terugregelen. Het idee is dat je dan sneller omhoog kan.
Als ik van l&s naar h&f wil zet ik de schuif open en ben meestal snel op temperatuur.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Laatst bewerkt:
Ik heb namelijk de flameboss (PID temp controller) en die heeft een speciale aansluiting (vierkant)/adapter. Die moet dan in deze adapter (van de foto).
 
Ach zo. Ben benieuwd naar je ervaringen.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Vooralsnog lukt het me om stabiel te blijven 🥳🥳🥳🥳. Mocht ik me OOIIITT aan een overnachtbbq wagen (brisket oid) dan ga ik de Flameboss weer gebruiken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan