BasBQ
Beef en Steak

Hoe vaak BBQen jullie?

In principe elk weekend, maar soms lukt dat niet
In de vakanties of met vrije dagen vaker.

En tja, wat Is ongezond....
Vlees Is ongezond
Alcohol is ongezond
Bakken in een pan met anti aanbak laag Is ongezond
Zwemmen in de westerschelde Is ongezond
Stress is ongezond

Gebruik je verstand en geniet van het leven.
 
Ongeveer 1 keer in de 14 dagen, maar omdat ik pas met pensioen ben zal het zeker vaker gebeuren omdat ik meer tijd heb.
 
Te weinig nog. Man wat kan ik genieten van smeulende kooltjes. Zwarte klauwen en Indianenvegen over mun bakkes. En niet te vergeten mijn kleren die naar heerlijke rook ruiken ipv hooikoortsopwekkendewasverzachterrommel! (Lukt dat met scrabble'n?)
 
Twee keer per week sate op de sate-barbecue. Eén keer per week de Ooni, maar dat telt vast niet, want die is op gas :ROFLMAO:.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik sinds de geboorte van onze dochter (4,5 jaar geleden) toch steeds 'gemakkelijker' ben gaan barbecuen.
De Large gebruik ik vooral voor koudroken en ribs, de MM vooral om mn sate-barbecue op te zetten.....
Vroeger was het zo'n 150-180 keer per jaar (je had hier destijds een bbq-counter op dit forum).
 
Hier staat hij ook vaak 2-3 keer per week aan.
Over het algemeen wat snellere gerechten.
Vrijdags geniet ik heerlijk van mijn papa dag dus dan heb ik wat meer tijd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Gent
De barbecue staat hier het hele jaar door 1 a 2 keer per week aan.
Soms is het voor een stukje vlees en soms voor volledige gerechten.

Verstuurd vanaf mijn KB2003 met Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: Gent
Soms een weekje niet.
Soms 5 dagen op rij.
Ik maak me meer zorgen over mijn gewicht 😆🤔 dan over de rook.
Dat ken ik, alhoewel er ook recepten zijn die minder onderhevig zijn daaraan. Ik heb het boek Groen op Kolen, maar heb er nog niets mee gedaan, buiten een keertje gelezen.
Ik hou me de hele week aan een straks dieet om in het weekend eens buiten de lijntjes te kleuren, waaronder ook de BBQ.
 
  • Leuk
Waarderingen: Gent
Dat klopt, maar de lekkere dingen zijn meestal toch de rijkere zal ik maar zeggen.
Vandaag valt het nog wel mee denk ik.
Dadelijk een zalmforel van 1,5 kg.
Die zal dan dienen voor bij een slaatje en boterham morgen en overmorgen op mijn werk, ook een deel voor de vriendin die thuis is natuurlijk.
Dan courgettes gevuld met gehakt die dan samen met wortel puree worden gegeten.
 
Elfde gebod: gij zult genieten.;)
 
Eerder wekelijks maar sinds de start van m’n eigen zaak heb/neem ik te weinig de tijd ervoor. 1 of 2x per maand denk ik.
 
Hier hetzelfde als bij de meesten; de bbq staat niet overdekt waardoor het een beetje weersafhankelijk is, maar het liefst 1-2 keer per week. Laatste tijd redelijk wat uitgeprobeerd (koud roken, pizza’s maken, brood maken, sous vide garen en afketsen op de bbq) maar het leukste blijft toch altijd wel een mooi stukkie vlees erop!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Hier 1 a 2 keer per week, jaar rond. Ik ben het dit jaar eens bij aan het houden. Uit nieuwsgierigheid en ook om eens te zien wat ik nou zoal maak. Dus in excelletje bij aan het houden welke dag ik wat maak. Vandaag sessie 23 vh jaar.
 
Te weinig! Het is (door omstandigheden) alweer even geleden dat de kamado warm is geweest 😊
Zelfs de Inkbird ISC-007BW zit nog nieuw in de doos 😱
 
Ik heb de bbq gemiddeld 2x per week aan. We hebben de luxe van een overkapping, dus het weer maakt niet veel uit.

Ik probeer altijd een volledige maaltijd te maken, dus naast vlees meestal ook groente. Ook groenten smaken veel lekkerder als ze van de bbq komen!

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk
 
Wij hebben ook een overkapping. Gaat zeker 3 a 4 keer per week aan. Ligt een beetje aan mn werk.
 
Het hele jaar door heb een lekkere overkapping meerdere dagen per week
 
Geen overkapping ... Vroeger met mijn boretti kloon alleen in de zomer 1x per week. Vorig jaar een weber performer gekocht en kan veel beter hitte houden etc. Alleen in december de barbecue niet opgezet wegens de vele regen en feestjes.

Bij mooi weer, 2-3x per week. Deze week zal hij 3x aangaan: morgenavond, zaterdag pizza en zondag vleesbroodje traag garen.
Zolang er geen windkracht 5 is en regen is, kan het voor mij. Ik ben van het principe als de zon in de ochtend schijnt is het bbq weer. En dan mag het nog -2 zijn, dan sta ik nog op mijn birkenstocks en in short buiten te bbqen.

Maar laat ons zeggen over het algemeen 1x per week gedurende "de slechtere periodes" en vanaf maart/April 2-3 maal per week. Soms in de zomer is het ook gewoon elke dag wel :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan