BasBQ
Beef en Steak

Het weekend is weer begonnen!

 
 
 
 
 

Ceriel

BBQ Junkie
Berichten
7.242
Op tijd thuis van mijn werk, dus mijn vrouw was nog niet begonnen met koken.
Ik was naar de Makro geweest (valt altijd weer tegen bij de kassa) en had een fijn stuk zalm meegebracht, dus vanavond zelf voor de maaltijd gezorgd.
Plankje in de week en de zalm ingesmeerd met een saus van dijon mosterd, Hoisin-saus, boter, citroensap en een drupje sesamolie.
Groene asperges met kruidenolie ingesmeerd en gekruid.

4b77782225c8a497987d39869aaabb9a_zpsc51d68a8.jpg


Gasser voorverwarmd tot 220 graden en het plankje voor een minuut of 25 erop.

c83fd5b93d76f91c2f45a82dd3d2fe46_zpsfb3931f1.jpg


Heeft goed gesmaakt!

De volgende keer toch maar foto's nemen met een camera ipv een appel...
 
Mooi maaltje hoor!!
 
Dat ziet er weer prima uit!
 
ziet er heerlijk uit Ceriel, van mijn vrouw moet ik de zalm op temperatuur garen en niet op tijd, probeer dat maar eens  ;)
 
Leo zei:
ziet er heerlijk uit Ceriel, van mijn vrouw moet ik de zalm op temperatuur garen en niet op tijd, probeer dat maar eens  ;)
Normaal gebruik ik ook de kernthermometer, dit keer gewoon geluk gehad, zalm was perfect!
Met uitzondering van het blussen van het plankje in de stromende regen  X(, gaat toch anders op gas...
 
Ceriel zei:
Leo zei:
ziet er heerlijk uit Ceriel, van mijn vrouw moet ik de zalm op temperatuur garen en niet op tijd, probeer dat maar eens  ;)
Normaal gebruik ik ook de kernthermometer, dit keer gewoon geluk gehad, zalm was perfect!
Met uitzondering van het blussen van het plankje in de stromende regen  X(, gaat toch anders op gas...

Je weet toch Ceriel, vis moet (altijd) zwemmen ;)
 
Leuk idee zo maar zalm is niet mijn ding.
 
lekker hoor!
 
Leo zei:
van mijn vrouw moet ik de zalm op temperatuur garen en niet op tijd, probeer dat maar eens  ;)
Ik heb dat advies van Desiree ook opgevolgd tijdens laatste Meating in Nootdorp (ik gaarde de zalm eerst ook op tijd), maar op temp. ging prima/beter.
Volgens mij was het 48-49C kerntemp, Leo kan dat nog wel bevestigen.
 
49 a 50 graden klopt Geert
 
Vorige week hier op 55C voor Mevr. RedFox, die wil de zalm wat meer "door"  :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan