BasBQ
Beef en Steak

HeaterMeter Discussiedraadje

Jazeker kan ik dat.

Ik heb in het index.htm bestand onderstaande regel aan moet passen van Emiel.

Zou je op de zelfde css regel waar je ook je plaatje vervangen hebt de volgende eens willen veranderen.
Oud
Code: [Selecteer]
style="font-family: Trebuchet MS; background: #000 url('/luci-static/resources/fire.jpg') repeat-x scroll left bottom;

Nieuw
Code: [Selecteer]
style="font-family: Trebuchet MS; background: #000 url('/luci-static/resources/fire.jpg') repeat-x scroll left bottom;background-size: 100%;

Als ik dit een chrome tijdelijk doe, ziet het er goed uit maar ik kan het niet in je html zelf veranderen...

En het werkt.  B-)
Het is wel afhankelijk van de grootte van je venster, want bij maximaal venster wordt de bovenkant niet meer zichtbaar.

Maar hij heeft het top geregeld (maar dat had ik al gezegd, maar mag best nog wel een keer bekend worden  :D )

Mac
 
Nu mijn heater meter bijna in de brievenbus ligt was ik alvast aan het inlezen op de handleiding.
Nu kwam ik er achter dat de iOS app pit meter niet meer in de store staat.
Iemand enig idee welke ik dan moet hebben?
 
vraagje over de PID instellingen.
Gisteren lopen spelen met mijn gloednieuwe HM. geplaatst op mijn Primo Grill (Large) met de schijf op 2 mm open met de gaatjes dicht.
een setpoint van 130 graden gezet en aan de slag met de standaard PID instellingen. 4 0.02 5.
flinke overshoot. en daarna stikte de kolen tot bijna uit.
alles weer aangewakkerd en weer aan de slag.
P waarde naar 3 gezet. weer overshoot en weer doofde het bijna uit. ventilator flink aan de slag (max 40%)
en zo maar door.
totdat ik op het einde een keer de setpoint veranderde. toen leek ineens de ventilator wel redelijk goed te regelen.
Ik heb het gevoel dat de PID instellingen wisselen geen effect heeft gehad, totdat de setpoint is veranderd.
kan dit kloppen?
heb vanochtend nog even gauw een screenshot uit het geheugen kunnen maken.
de streepjes zijn telkens een PID instelling aanpassing geweest (P beetje meer, beetje minder, I beetje meer etc)
Bij de blokomlijning is de setpoint temperatuur veranderd, wat lijdt in een heel ander gedrag van de ventilator.
uiteindelijke PID instellingen 2 0.05 5
jkaq9g.png
 
Heren,
Mijn Heatmeter met edimax wifidongel maakt geen verbinding meer, ik twijfel over mijn dongel, kan ik deze zo door een andere van een ander merk vervangen, of moet ik allerlei moeilijke instellingen gaan maken dan?
 
Jackass123 zei:
Heren,
Mijn Heatmeter met edimax wifidongel maakt geen verbinding meer, ik twijfel over mijn dongel, kan ik deze zo door een andere van een ander merk vervangen, of moet ik allerlei moeilijke instellingen gaan maken dan?

Het is wel zaak om een adapter te gebruiken met de juiste chipset. De enige twee werkende chipsets zijn ;
- Realtek rtl8192cu (moet cu zijn, niet eu of iets anders)
- Ralink RT5370

Jou Edimax is waarschijnlijk een Edimax EW-7811Un en die heeft een rtl8192cu chipset.

Als je een wifi stick koopt met dezelfde chipset zou het meteen moeten werken anders is moet je de wifi configuratie file wissen en opnieuw beginnen met instellen van de wifi.
 
Hoe kan ik zien welke edimax ik heb, hij kwam destijds bij jou vandaan?
 
Ik geloof dat ik inderdaad deze edimex heb, helaas heb ik nog een probleem met de heatermeter.
De aansluiting van de temperatuur sensor is ook kapot, iemand een idee waar ik dit onderdeel kan krijgen?
2efqiyb.jpg


Ik heb hem er uit gesoldeerd.
2jg8jr4.jpg
 
Die connector heb ik wel voor je. Hoe ziet de andere kant van de print er uit? Zo te zien zijn de soldeereilandjes ook meegekomen en dat is slecht nieuws.
 
Nosmo,
Ik vrees helaas dat je gelijk heb, en dat ik door mijn visuele beperking mijn heatermeter gesloopt heb, hier een foto van de andere kant. Ik had beter niet kunnen gaan solderen, ik zie het niet goed.

Ik vrees dus dat ik op zoek moet gaan naar een andere heater meter.
2diikxy.jpg

 
Ik wil even naar kijken, waarschijnlijk is het wel te redden. Neem maar even contact met me op per PB.
 
Even een vraagje over mijn heatermeter. Het kabeltje tussen de blower en de heatermeter lijkt defect te zijn, de blower blaast dan namelijk niet. De blower blaast wel als ik hem op de poort van het stroom aansluit en de stroomkabel aan het kabeltje aansluit waar de blower normaal aan hoort te zitten.
Ik kan er natuurlijk naast zitten omdat ik er totaal geen verstand van heb. Maar heeft iemand een idee wat ik kan doen of wat het defect is?
 
Help! Mijn HeaterMeter wil niet verbinden met WiFi. De eerste 3 runs werkte het perfect thuis maar zodra ik hem meenam naar een andere huis met andere WiFi configuratie slaat ie de instellingen niet meer op. Ik kan scannen naar netwerken, netwerk selecteren, wachtwoord invoeren en op apply&save drukken. Als ik dan naar een ander tabblad ga staat er rechtsboven in beeld dat ik nog een heleboel niet opgeslagen wijzigen heb maar die kan ie op een of andere manier niet opslaan.

Wat is er mis met mijn HeaterMeter? (Een van de laatste ronde)
 
Hoi,
Wil wellicht een heatermeter gaan bouwen.
Misschien zoek ik niet goed maar ik zag aan het begin van dit draadje een boodschappenlijst uit 2013, top, maar wel erg oud.
Is er ergens ook ??n die meer up to date is?

Tnx
Steef
 
Kom toch even weer terug op mijn vraag. Mijn blower blaast niet, iemand een idee hoe dat kan? Hij blaast nu ook niet als ik hem op de poort van de stroom aansluit.


Blaast inmiddels wel weer, zie ik nu  :-O
 
Terug
Bovenaan Onderaan