BasBQ
Beef en Steak

HeaterMeter Discussiedraadje

marcel125 zei:
Nosmo zei:
De nieuwste image is "RPI 3 BBQ genootschap15042017.img" en is hier te vinden.
Is deze nieuwe image in orde?? Ik heb hem nl naar een kaartje geschreven maar krijg geen bbqgenootschap plaatje te zien in de HM interface

hier het zelfde. heb jij dit al voor mekaar gekregen?
 
Nee. ook nog niet naar gekeken. Denk dat Nosmo er even naar moet kijken die weet precies hoe het in elkaar zit
Is vast iets simpels waardoor hij het plaatje niet kan vinden
 
Ik heb op het moment geen RPI3 beschikbaar om te testen of de image goed is. Je kunt ook de vorige image nog gewoon gebruiken.
 
Nosmo zei:
Ik heb op het moment geen RPI3 beschikbaar om te testen of de image goed is. Je kunt ook de vorige image nog gewoon gebruiken.

ik heb inmiddels de afbeelding gevonden maar hoe krijg ik die als achtergrond? of is dit zoveel werk dat ik beter de oude image kan laden?
Nu heb ik ook nog een vraag over de thermokoppel/ vleesprobe, moeten die bij de nieuwe image ook nog opnieuw ingesteld worden? de probe 0 stond op intern, deze heb ik op thermocouple gezet. moet er dan nog iets qua instellingen anders ingesteld worden?
 
mV/C staat op 5 bij de thermocouple
voor de achtergrond moet je even kijken naar een css file daar staat t pad in naar t plaatje mogelijk zit daar een typo in ofzo
 
siempie zei:

De instellingen zijn goed.

Je kunt met winscp het bbqgenootschaps logo naar de HM kopieren. Het is dan wel zaak dat je eerst een password instelt op de HM.

Als je de portforwarding voor elkaar hebt kan ik er ook van buitenaf bij en dan kan ik het voor je doen.

Ik ga trouwens asap een RPI3 regelen zodat ik de image kan controleren.
 
marcel125 zei:
mV/C staat op 5 bij de thermocouple
voor de achtergrond moet je even kijken naar een css file daar staat t pad in naar t plaatje mogelijk zit daar een typo in ofzo

Ik ben er vrij zeker van dat ik vergeten ben om het logo te kopieren, aan de css of de index.htm file is niets veranderd.
 
En zijn de kooltjes en het logo 1 file?? of 2
Ik zag de kooltjes ook nl niet
Ik heb last dat de open lid detectie naar een aantal uren gebruik niet meer werkt
Vandaar dat ik je nieuwe image wou uitproberen
 
De instellingen zijn goed.

Je kunt met winscp het bbqgenootschaps logo naar de HM kopieren. Het is dan wel zaak dat je eerst een password instelt op de HM.

Als je de portforwarding voor elkaar hebt kan ik er ook van buitenaf bij en dan kan ik het voor je doen.

Ik ga trouwens asap een RPI3 regelen zodat ik de image kan controleren.
[/quote]

geen idee waar het nu fout gaat. maar ik wou een wachtwoord instellen, dat had ik gedaan. toen kwam hij nog steeds met de melding dat er geen wachtwoord ingesteld was. ook stond er rechtsbovenin: 1 unsaved changes. als ik nu de hm uit/aan zet dan maakt het niet uit wat ik in typ. ik kom er altijd in.....
wat gaat er fout?
 
inmiddels is het wel gelukt... geen idee waar het fout ging maar ik heb een nieuw wachtwoord ingesteld
 
Er zat inderdaad een grote fout in de laatste image. Ik heb een nieuwe gemaakt die nu wel goed zou moeten zijn. De laatste image is "RPI 3 BBQ genootschap20042017", let wel deze is alleen geschikt voor heatermeters met een RPI3 (vanaf ronde 9).

De image kan met Win32DiskImager naar de SD kaart geschreven worden. Het heeft de voorkeur om de SD kaart eerst helemaal te formatteren, de standaard format in Windows wist helaas alleen de Windows partitie op de SD kaart en laat de Linux partities ongemoeid en is daarom redelijk onbruikbaar. Beter is het om de SD kaart te formatteren met SDFormatterv4, die wist wel de hele disk.

Alle files staan hier.
 
Nosmo zei:
Er zat inderdaad een grote fout in de laatste image. Ik heb een nieuwe gemaakt die nu wel goed zou moeten zijn. De laatste image is "RPI 3 BBQ genootschap20042017", let wel deze is alleen geschikt voor heatermeters met een RPI3 (vanaf ronde 9).

De image kan met Win32DiskImager naar de SD kaart geschreven worden. Het heeft de voorkeur om de SD kaart eerst helemaal te formatteren, de standaard format in Windows wist helaas alleen de Windows partitie op de SD kaart en laat de Linux partities ongemoeid en is daarom redelijk onbruikbaar. Beter is het om de SD kaart te formatteren met SDFormatterv4, die wist wel de hele disk.

Alle files staan hier.

Volgens mij staat de oude image er ook nog bij, is dat wel handig?
 
Zojuist voor het eerst aan de slag gegaan met de heatermeter. Als eerste de nieuwe image er op gezet. Daarna volgens de handleiding begonnen. Bij het instellen van een vast IP adres gaat het bij mij mis. Wanneer ik alles ingevoerd heb, en op "Save & Apply" druk, verschijnt het rond draaiend schijfje om de wijzigingen door te voeren. Aangezien deze niet weg gaat, heb ik de spanning van de heatermeter gehaald. Daarna weer aan gezet, waarna op het display het nieuwe IP adres verschijnt. Toch zegt m'n browser dat dit IP adres niet bereikbaar is. Ook pingen naar dit IP lukt niet.

Iemand hier ook al eens tegen aan gelopen?


Opgelost, typefoutje.
 
X( X( X( X( X( X( X( X( X(

wat doe ik fout???

na aanleiding van mijn problemen met de hm. had ik op mijn vorige sd kaart de "foute image" geschreven. Nu bleek later dat de sd kaart corrupt is.

Nu heb ik een nieuwe sd kaart gekocht en de nieuwe image van 20/04 erop gezet via windiskmanager, je krijgt altijd een melding dat de disk corrupt kan raken. En ja nu heb ik weer het geluk dat de sd kaart corrupt is, wat doe ik fout/wat kan ik hier aan doen..... nu heb ik weer een sd kaart van 20mb X( X( X(

EDIT
De foute sd-kaart grote kwam door een instelling in het sdformatter programma. dus dit is goed. Alleen heb nu 4 keer de image op 2 verschillende sd kaarten proberen te zetten(de laatste versie) en elke keer raakt de sd kaart corrupt....
wat moet/kan ik doen?
 
marcel125 zei:
@siempie
Kun je het kaartje nog wel formatteren??

ja dat lukt nu wel. ook met mijn oude kaart. dit lag aan een instelling van sdformat programma. maar nadat ik de image laad met windiksmanager raakt gelijk de sd corrupt(beide sd kaarten). moet ik nog een instelling wijzigen van het programma om de image te schrijven?
 
Is het kaartje echt corrupt of is dit een melding van windows??
Je zet er nl een linux distro op dus ik kan me voorstellen dat windows er niets mee kan
Als je het kaartje eens gewoon in de HM steekt en aanzet?
 
siempie zei:
marcel125 zei:
@siempie
Kun je het kaartje nog wel formatteren??

ja dat lukt nu wel. ook met mijn oude kaart. dit lag aan een instelling van sdformat programma. maar nadat ik de image laad met windiksmanager raakt gelijk de sd corrupt(beide sd kaarten). moet ik nog een instelling wijzigen van het programma om de image te schrijven?

Waarom denk je dat de SD kaart corrupt raakt door Windiskimager?

Windiskimager maakt 4 partities aan op de SD kaart 1 fat partitie en 3 linux partities. Met windows zie je alleen de fat partitie van 20MB.

 
Terug
Bovenaan Onderaan