BasBQ
Beef en Steak

HeaterMeter Discussiedraadje

Nosmo zei:
siempie zei:
marcel125 zei:
@siempie
Kun je het kaartje nog wel formatteren??

ja dat lukt nu wel. ook met mijn oude kaart. dit lag aan een instelling van sdformat programma. maar nadat ik de image laad met windiksmanager raakt gelijk de sd corrupt(beide sd kaarten). moet ik nog een instelling wijzigen van het programma om de image te schrijven?

Waarom denk je dat de SD kaart corrupt raakt door Windiskimager?

omdat ik de boel eerst geformateerd heb en dan is ie netjes 14,6 of 3,xx gig . dan laad ik de image en dan geeft ie aan dat ie vol is en ik de boel moet formateren als ik bij de sd partitie kijk....
Nu is de vraag, moet ik eerst nog andere software erop zetten voordat ik de image laad?
 
Nee geen andere software. Het is normaal dat je maar een hele kleine Windows partitie overhoud na het schrijven met windiskimager.
 
marcel125 zei:
Is het kaartje echt corrupt of is dit een melding van windows??
Je zet er nl een linux distro op dus ik kan me voorstellen dat windows er niets mee kan
Als je het kaartje eens gewoon in de HM steekt en aanzet?
 
:blush: je had gelijk  :blush: kaartje in de hm gestopt en hij doet het. met de juiste logo enzv...

Maar kan iemand mij dan uitleggen waarom ik bij de vorige "foute"image de sd wel gewoon kon openen en de bestanden kon zien???? Kwam dit doordat deze "fout" was of....
 
marcel125 zei:
Fijn dat ie het nu doet!!

toch iets te voorbarig geweest.... denk toch dat er iets fout is met de "orginele geheugenkaart" . verbinding was na een uur zomaar weg en geen ip adres meer te verkrijgen. nu mijn nieuwe sd erin gedaan en tot nu toe een uur of 3 gedaan. ik laat hem de hele nacht aan staan en eens zien wat ie doet.

Nu heb ik nog 2 andere vragen:

1) Ik heb hem helemaal ingesteld, heb ook een wachtwoord en datum/tijd ingesteld.  Nu valt het mij op dat elke keer als ik de stroom van de hm haal dat de tijd gereset is. is dit normaal(zit er geen batterij in die dit vast houd)?

2) moet je als je een run hebt gedaan en dit later weer terug wilt kijken, altijd dit eerst stashen? of kan je het zo instellen dat hij het bijvoorbeeld een week vasthoud en het dan pas verwijderd?
 
Dat van die tijd is inderdaad normaal omdat er geen batterij inzit maar......als het goed is haalt ie zelf de juiste tijd weer van internet af via een ntp server
Op vraag 2 weet ik geen antwoord....sorry
 
De RPI heeft inderdaad geen batterij om de klok draaiende te houden op het moment dat de spanning er af gaat. Zodra de HM toegang heeft tot het internet dan zal de software opzoek gaan naar een NTP (network time protocol) server en daar mee synchroniseren. Het is dan wel zaak dat je de juiste tijdzone ingesteld hebt.

Als je een sessie voor langere tijd wilt bewaren moet je de stash opslaan. Oude data wordt wel even vast gehouden maar wordt na een tijdje (24hr uit m'n hoofd, maar ik kan er naast zitten) gewist.
 
Nosmo zei:
De RPI heeft inderdaad geen batterij om de klok draaiende te houden op het moment dat de spanning er af gaat. Zodra de HM toegang heeft tot het internet dan zal de software opzoek gaan naar een NTP (network time protocol) server en daar mee synchroniseren. Het is dan wel zaak dat je de juiste tijdzone ingesteld hebt.

Als je een sessie voor langere tijd wilt bewaren moet je de stash opslaan. Oude data wordt wel even vast gehouden maar wordt na een tijdje (24hr uit m'n hoofd, maar ik kan er naast zitten) gewist.
[/quote



ik heb hem op europe-amsterdam staan maar bij mij geeft hij de tijd weer wanneer ik hem het laatst aan had... hij refresht hem niet.

Waar kan ik de oude (afgelopen 24 uur zien), bij stash staat niks. pas als ik op stash druk komt er wat te voor schijn. en bij het home screen zie ik alleen de huidige temperatuur meting.
 
Heeft de HM wel contact met het internet??
Kijk even bij gateway o.i.d. daar hoort het ip adres van je router te staan
 
marcel125 zei:
Heeft de HM wel contact met het internet??
Kijk even bij gateway o.i.d. daar hoort het ip adres van je router te staan
Ja ik heb gewoon verbinding met internet. Net in de voetbalkantine kon ik via pitdroid de temperatuur thuis zien

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

 
marcel125 zei:
@ siempie
ik heb je even een pm gestuurd
Ik zag het. Ik ga er ff naar kijken. Super bedankt alvast. Maar weet jij of iemand anders hoe het zit met de laatste paar uur temperatuur/bbqen terug kijken?  Want op het moment dat ik de stekker uit de hm haal en 1 min later weer aan zet. Dan zie ik nergens meer de vorige  sessie....( of ik kijk niet goed )

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

 
marcel125 zei:
@ siempie
ik heb je even een pm gestuurd

Alles is opgelost :D :D :blush:

Probleem 1) het wegvallen van de verbinding/ het niet krijgen van een ip adres of soms alleen vast/draadloos
oplossing) vervangen sd kaart en een goede image erop zetten. Nu draait de hm ongeveer 24 uur en alles is nog goed.

Probleem 2) de tijd blijft staan op de laatste tijd dat je online was/de hm aan was
oplossing) vul de dns server in bij de handleiding  :blush:

probleem 3) laatste run hm wordt niet weergegeven
oplossing) vul de dns server in bij de handleiding  :p

Iedereen bedankt voor het meedenken/helpen!!!!
 
Met welk programma kan je goed een kopie maken van de SD kaart ?

Heb USB Image Tool, maar die pakt de volledige 8 GB van mijn kaartje...... De image die te downloaden is, is echter maar iets meer dan 100 Mb.
Deze is ook op een willekeurige (qua omvang) SD kaart te schrijven.

 
Je kan toch ook gewoon de image bewaren en een backup maken vanuit je hm?

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

 
siempie zei:
Je kan toch ook gewoon de image bewaren en een backup maken vanuit je hm?

Dat kan natuurlijk ook ! Net getest en werkt, het blijft echter voelen als een omweg.
Maar met een omweg kom je er natuurlijk ook  :D :D ;)

Happy Grillin :p
 
Damn, ik ben al enkele uurtjes aan het stoeien om mijn HM ronde 8 weer aan te slingeren.....

Nu heb ik bijna alles weer aan de gang, maar geeft mijn Pitprobe ruim 300graden aan, terwijl hij hier gewoon lekker op tafel ligt te liggen en de andere 2 probes wel gewoon 22graden aangeven...


Als ik overigens de probe verwarm loopt de temperatuur terug....

iemand een idee?

Zie config (voor BGE L):
9tsduadbe8ys3.png


rjpvjydnsmibf.jpg


https://gyazo.com/ac35bb6fae5a52cce0fd97af4832b284
https://gyazo.com/361a9f8d4ec2b96da9adda01ba7d8d71
 
Zijn alle probe's hetzelfde of heb je een thermokoppel , in dat geval moet je probe 0 aanpassen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan