BasBQ
Beef en Steak

HeaterMeter Discussiedraadje

avr zei:
HM werkt weer, maar ik heb  nu in plaats van de kooltjes een blauw scherm met vlammen en mijn thermo koppel geeft nu 330 gr aan als ie er los aanhangt, ik heb de nieuwe software voor de zekerheid ff op een ander kaartje gezet, kan het daardoor komen of heb ik de verkeerde software erop gezet?

Misschien ff je temperatuur instellen naar graden Celcius ipv Fahrenheit?

Configuratiescherm van de HM, zie beetje onderaan "Setpoint" vul daar de gewenste PID temp in met een "C" er achter  en klik dan op"save & apply"
 
Is allemaal gelukt, heb jij nog wel het homescreen met de kooltjes?
 
Hansworst zei:
avr zei:
HM werkt weer, maar ik heb  nu in plaats van de kooltjes een blauw scherm met vlammen en mijn thermo koppel geeft nu 330 gr aan als ie er los aanhangt, ik heb de nieuwe software voor de zekerheid ff op een ander kaartje gezet, kan het daardoor komen of heb ik de verkeerde software erop gezet?

Misschien ff je temperatuur instellen naar graden Celcius ipv Fahrenheit?

Configuratiescherm van de HM, zie beetje onderaan "Setpoint" vul daar de gewenste PID temp in met een "C" er achter  en klik dan op"save & apply"

Bij mij doet hij het niet meer... denk dat de geheugenkaart corrupt is

Kooltjes, nee, maar kies maar wat je wil :)
https://tvwbb.com/showthread.php?53575-Post-your-HM-homepage-customizations
 
Ik heb een ander kaartje gebruikt, maar hopen dat ie het blijft doen, dat achter gronden ga ik nog wel eens mee aan de gang eerst maar eens proefdraaien.
Bedankt voor je hulp, ben weer een hoop wijzer geworden.
 
De BBQgenootschaps image en Win32Diskimager.exe is hier te vinden.
 
Mooi, dank je!
 
Ik heb dit ook al in de hm10 topic geplaatst maar ik denk dat het hier beter tot zijn recht komt.

Gisteren een test run gedaan, helaas blijkt mijn wifi extender niet goed ingesteld te staan. Ik was zelf een paar uur weg, run voor niks gedaan :( . Gisteren aan het stoeien geweest met de instellingen van de extender en van de hm. de instelling van de extender lijkt nu goed (waarvoor dank Thijs90 !)alleen kon ik gisteren opeens alleen nog maar verbinden met de wifi en niet via lan. Hij gaf wel een ip, maar als ik deze intypte in mijn browser dan kon ik hem niet meer benaderen.
Nu denk ik dat ik iets te veel geprobeerd en getest heb. hij is nog wel te benaderen onder een vast ip adres via de wifi maar niet via het ip wat hij weergeeft via lan. Als ik nu bij de netwerk interfaces kijk, dan staan er allemaal vraagtekens en staat er achter elke interface : collecting data (als status). Is er een makkelijke manier om alles weer te resetten? De reset knop onder aan de pagina helpt niet. Of zit er niks anders op dan de sd kaart te formateren en alles opnieuw te installeren?
 
Je kunt proberen om een "reset config" te doen via het menu van de heatermeter zelf. Dan zouden alle instellingen weer op "fabrieks instellingen" moeten staan.
 
Nosmo zei:
Je kunt proberen om een "reset config" te doen via het menu van de heatermeter zelf. Dan zouden alle instellingen weer op "fabrieks instellingen" moeten staan.

Helaas.... De hm staat nu wel op fahrenheit enzo maar de interface settings heeft hij niet gereset. bij lan en falback en wwan staat nog steeds een vraagteken en als status: collecting data.

dan zal de enige methode opnieuw installeren zijn denk ik, ofniet?
 
Ja, ik ben bang van wel. Ik heb een nieuwe image gemaakt van de HM software, dit is de nieuwste versie van de originele Amerikaanse HM software met de BBQgenootschap web interface.

De nieuwste image is "RPI 3 BBQ genootschap15042017.img" en is hier te vinden.

In dezelfde map staat ook Win32DiskImager, dit programma heb je nodig om de image naar de SD te schrijven.

Soms is het nodig om eerst de SD kaart even te wissen, ik gebruik hier het programma DiskWipe voor, deze staat ook in de map. het is niet nodig om de hele SD kaart te te wissen want dat duurt uren als je pech hebt. Even een halve minuut laten draaien en dan onderbreken is genoeg om alle linux partities van de SD kaart te verwijderen.

 
Nosmo zei:
Ja, ik ben bang van wel. Ik heb een nieuwe image gemaakt van de HM software, dit is de nieuwste versie van de originele Amerikaanse HM software met de BBQgenootschap web interface.

De nieuwste image is "RPI 3 BBQ genootschap15042017.img" en is hier te vinden.

In dezelfde share staat ook Win32DiskImager, dit programma heb je nodig om de image naar de SD te schrijven.

kan ik als ik in de interface zit via system>backup/flash firmware nog iets?  kan ik hem dan zo flashe? dus dat bestandje wat je gemaakt heb downloaden en dan laden via de interface?
 
Helaas werkt dat niet met mijn image. Je kunt het wel met de originele Amerikaanse image doen maar dan is de BBQgenootschap web interface ook weg.
 
Nosmo zei:
Helaas werkt dat niet met mijn image. Je kunt het wel met de originele Amerikaanse image doen maar dan is de BBQgenootschap web interface ook weg.

Oke, dan ga ik een cardreader halen en dan alle stappen doorlopen die hansworst en jij ook beschreven hebt. Zijn er nog dingen die ik nu anders moet/kan doen ivm met deze situatie?Moet ik ook nog iets formateren/leeg maken voordat ik begin?
Wat ik in iedergeval ga doen als alles werkt, is een backup van de settings maken :)
 
HM gebruikers: wie o wie maakt gebruikt van sms of e-mail funtionaliteit? Ik krijg deze nog niet werkend. Enige advies is meer dan welkom.
 
Nosmo zei:
Helaas werkt dat niet met mijn image. Je kunt het wel met de originele Amerikaanse image doen maar dan is de BBQgenootschap web interface ook weg.

Dat verklaard waarom de mijne krak ging tijdens de upgrade, dan stap ik over op de Amerikaanse image.  :D
 
Inmiddels de  portforwarding van Mn horizonbox ook voor elkaar weten te krijgen zodat ik ook van buitenaf Mn eitje in de gaten kan houden
 
SpiKeY zei:
HM gebruikers: wie o wie maakt gebruikt van sms of e-mail funtionaliteit? Ik krijg deze nog niet werkend. Enige advies is meer dan welkom.

Ik :D

SMS werkt alleen als je een SMS gateway server hebt, dit is in Nederland niet gebruikelijk. Als alternatief kun je Pushbullet gebruiken, daar zijn apps voor voor de meeste mobiele platforms.

Om email te kunnen zenden moet je de SMTP service instellen op de HM;
SMPT%20settings.png


Deze settings zijn afhankelijk van jouw email provider. Ook is het belangrijk dat de HM een verbinding heeft met internet, dus er moet een default gateway ingesteld zijn en een DNS server (netwerk instellingen). Als het netwerk via DHCP (automatisch) ingesteld staat is het ook goed.

Verder moet dan ook nog de alarm pagina ingesteld worden;
Alarm%20settings.png


Als je alleen email gebruikt hoef je natuurlijk niets voor pushbullet in te stellen en vice versa. ;)
 
Nu ben ik een leek op HM gebied, maar wat kun je met die email of pushbullet?
 
Nosmo zei:
De nieuwste image is "RPI 3 BBQ genootschap15042017.img" en is hier te vinden.
Is deze nieuwe image in orde?? Ik heb hem nl naar een kaartje geschreven maar krijg geen bbqgenootschap plaatje te zien in de HM interface
 
Terug
Bovenaan Onderaan