BasBQ
Beef en Steak

Gehaktbrood

cricque

Kooltjesharker
Berichten
248
Al een paar maal gehaktbrood "low & slow" gemaakt,

Gehaktbrood zit onder andere peterselie, pijpajuin, fijn gerapste wortel, 2x rode paprika gegrild en gemixt, 1 ei, 2x rode puntpaprika zeer fijn gesneden in en een hele hoop kruiden zoals rozemarijn/tijm/oregano/paprika/peper/selderijzout

Deze keer ipv ketchup aan de buitenkant Tomato Frito gebruikt met 2 eetlepes ketchup en tijm/oregano/paprika
Dit is echt wel tot nu toe de beste versie, had wat meer rookhout mogen gebruiken, maar de vrouw en de kinderen zijn daar niet zo voor, dusja

Voorbereiding
IMG_0980.jpg


Dit op zo een 120 en rustig laten gaan om uiteindelijk na 2,5 -3u te eindigen bij zo een 200 graden

Halverwege al wat ajuin er bij gedaan

IMG_0981.jpg


Helemaal vergeten dat er ajuin oplag en kap terug toe

IMG_0990.jpg


Nog wat gevulde witte champignons erbij en groene asperges en nog effe verder laten garen
Om uiteindelijk te komen op (champignons is voor de vrouw)

IMG_0991.jpg



Was lekker en weer zeer geslaagd, lekker "sappig", helemaal niet droog
 
Mooi werk. Gehaktbrood doet het altijd goed en is met nagenoeg alles e combineren.
 
Ziet er heerlijk uit. Had je de champignons opgevuld met een kruidenkaas of iets anders?
 
Het ziet er erg lekker uit.
 
Ziet er heerlijk uit. Had je de champignons opgevuld met een kruidenkaas of iets anders?

Witte champignons uitgehold en dan gevuld met een mengsel van het volgende:

- kruidenkaas van carrefour (of iets boursin achtig), gewoon wat in huis staat
- geraspte kaas (ik neem gewoon iets van zakje dat open, is meestal spaghetti mix)
- wat extra kruiden waaronder peper/oregano/tijm en soms nog zo een pizza mix die ik hier heb staan

Champignon opvullen met dat mengsel tot bijna aan de top van champignong en daar nog wat kaas op en dan nog wat kruiding bovenop de kaas
Nuja als je meer wilt kan ook, maar dan zal het vlug een boeltje worden van de overlopende kaas.

Effe gewoon op het rooster minuutje of 2-3 (afhankelijk hoe warm het is) en dan gewoon op de koude zone en rustig laten op temperatuur komen.
Heb het ook al gewoon gedaan

Zal binnenkort eens een fotoverslag maken als ik die nog eens maak met een twist dan, maar is tegenwoordig bijna standaard elke week omdat de vrouw en de dochter dit wel graag eten. Ik ben zelf zo geen champignon fan eigenlijk, maar deze zijn best wel lekker
 
Ziet er heerlijk uit. Dank ook voor de extra info van de champignons.
 
Terug
Bovenaan Onderaan