BasBQ
Beef en Steak

Frits & Dennis eating their way to the Jack!

Die stond op de "everything tastes better with bacon" bucket list ;)
 
Op Twitter stond laatst een bericht van @BigBobGibsonBBQ over Peanut butter Pie. Ik tweete hem dat ik die wel eens wilde proeven als ik in de buurt was.
Hij vroeg ons wanneer en we hebben gelijk een afspraak gemaakt.
Vandaag na het eten kregen we de Pie mee naar het hotel.

aduma3u5.jpg


Na afloop hebben we nog wat op en neer getwitterd en kwamen we erachter dat ze deze Pie maar ??n keer in de drie weken maken.
Vandaag hebben ze eentje speciaal voor ons gemaakt.

purupage.jpg

Dat maakte hem extra lekker
 
Onze eerste stop van de dag Green Top Bar-B-Q, dit is wat ze hier noemen een dive, een tent die er niet uitziet, onderhoud nodig heeft etc. maar met lekker eten. We namen hier een pork sandwich, we dachten we beginnen klein want de dag is nog lang ;)

De smaak van de chopped pork was goed, maar het was wat aan de droge kant. De saus bracht echter redding en maakte er toch nog een smakelijk broodje van. Geen slaw hier op de broodjes, maar pickles, augurken dus. Errug lekker! En dit zagen we bij de anderen ook dus dat zal wel de lokale gewoonte hier zijn, iets waar ik best aan kan wennen ;)

Meer over Green Top Bar-B-Q kun je hier lezen: http://www.southernbbqtrail.com/greentopbbq.shtml
greentopbarbq-1.jpg


greentopbarbq-2.jpg


greentopbarbq-3.jpg


Got wood?
greentopbarbq-4.jpg
 
Tweede stop, Top Hat Barbecue, ook een oude tent, maar wel een stuk beter onderhouden dan de vorige. Hier nam ik een BBQ Baked Potato, een gepofte aardappel met boter, zure room, geraspte kaas en dan een laag pulled pork. De saus zat er hier apart bij. Frits nam wederom een pork sandwich met coleslaw en patat erbij.
We zijn het er beide over eens, dit was de beste pulled pork van de dag, sappig, rokerig en hij bleef ook zonder saus prima overeind. De BBQ potato is iets dat zeker binnenkort tussen mijn "wat te doen met overgebleven pulled pork" lijstje :D De saus was trouwens ook heerlijk!

We kregen van de eigenares nog een rondleiding door het Smoke House. Er werd vandaag niet gebarbecued, dat doen ze een paar keer per week 's-nachts en maken dan voor een aantal dagen. Het enige dat ze maken is varkensvlees trouwens.

Meer over Top Hat Barbecue: http://www.southernbbqtrail.com/tophatbbq.shtml

Het Smoke House zit aan de rechterkant.
tophatbarbecue-4.jpg


tophatbarbecue-1.jpg


Deze pits zitten aan twee kanten van het gebouw. En zelfs zonder vuur leek het of je in een barbecue stond!
tophatbarbecue-2.jpg


Het hout moet natuurlijk ook gehakt worden.
tophatbarbecue-3.jpg
 
En dan nummer drie van de dag, Big Bob Gibson's. Iedereen die hier al langer rondhangt weet dat we grote fans zijn van het boek en de gerechten daaruit. Ik was bang dat het tegen zou vallen daardoor. Het was niet zoals we het zelf maken. We hadden beide de pork en chicken combo, Frits met kipfilet en ik met een pootje. Als bijgerechten de aardappelsalade en coleslaw.

De kip had wat sappiger gemogen, maar de smaak was wel erg lekker. Het varkensvlees was goed mals maar had wat meer smaak mogen hebben, als je een stukje bark had was dat prima, maar aan het vlees zonder bark ontbrak dat een beetje. Door er saus aan toe te voegen werd het een stuk beter. Iets dat we nu al vaker hebben gezien.
We zijn wel een beetje aan het miereneuken hoor, al het eten van deze restaurants zou ik maar al te graag in een restaurant in Nederland zien. En de ??n is nu eenmaal lekkerder dan de ander.

Meer over Big Bob Gibson's: http://www.southernbbqtrail.com/big_bob_gibsons_slideshow/big_bob_gibson.shtml

bigbobgibson-1.jpg


bigbobgibson-2.jpg


bigbobgibson-4.jpg


bigbobgibson-3.jpg
 
Gaaf verslag en zo te zien geweldig eten.
Gerard777 zei:
Bacon sundae.... Is het lekker? Het lijkt me nou niet iets wat ik snel zou bestellen....
Hier ben ik ook benieuwd naar, was het lekker?
 
wat een geweldige studiereis, ik begrijp heel goed dat dit een straf voor jullie is?
Leuk dat jullie ons zo goed op de hoogte houden
 
Ziet er allemaal fantastisch uit, heb wel het idee dat de meeste gerechten smaken zoals we het thuis trachten te maken.
 
Super om te lezen en foto's te zien!
 
We hebben vandaag vier keer gegeten, de sundae was een tussendoortje.
Nu we hier toch zijn vinden we het leuk om zoveel mogelijk barbecue zaken te bezoeken en daar hoort het proeven wel bij natuurlijk.
Vandaag zal het ontbijt wel soberder zijn en wat gezonder. Ze hebben hier heel veel waarschuwingen rondlopen van wat er met je gebeurd als je dit dagelijks doet ;).

Die sundae stond op de Bucket list en moest derhalve geprobeerd worden ;) 
Dus daar zaten we te wachten bij de burger king, met twee halve liters en een bacon sundae.
Het is gewoon een sundae met caramel saus, softijs en bovenop wat uitgebakken bacon.
Bij elkaar vind ik het niet zo, maar de bacon op zich was lekker net als het ijs   
 
Top trip tot nu toe zo te zien.
Ik zie dit liever als b.v. Veneti?
 
Mooi verslag weer,top foto's.
Ben wel bang dat jullie wat zwaarder terug komen dan dat jullie heen gingen. ;)
 
Mike v R zei:
Mooi verslag weer,top foto's.
Ben wel bang dat jullie wat zwaarder terug komen dan dat jullie heen gingen. ;)
Ik moet mijn eerste trip naar de USA nog maken waarbij dit niet het geval is ;) En als je er dan nog eens een "studiereis" van gaat maken, tja :D

Prachtig dat jullie ons zo op de hoogte houden, het is echt super om te volgen!
 
ik lees niets, ik zie niets...lalalalalalalala
nee hoor ik weet van niets...

:mad:

Wanneer is het forum-uitje?
BBQ genootschap goes underground in the BBQ belt


Mooie verslag van de bbq degustatie.
Goed dat jullie het tot 4x per dag weten te beperken  :p
 
Super om the Lezen.

En uiteraard veel  suc6 op de The Jack
 
Everything tastes better with bacon heeft jaren lang in mijn forum onderschrift gestaan, dus als ze ergens iets geks hebben met bacon er in dan wil ik dat altijd graag proeven, zoals de bacon sundae. Heb in Chicago bacon cupcakes gegeten twee jaar terug. Is gewoon een geintje.

Ik was niet weg van de sundae, de bacon was lekker het ijs ook, maar samen... Nou ben ik toch niet echt een sundae fan dus dat zou het ook kunnen zijn.

En veel eten... ach, hoe vaak kom je nou bij al deze restaurants in de buurt? Ik heb een aantal hele oude, bekende of bijzondere opgezocht en om nou langs te rijden en alleen naar ze te zwaaien is dan ook weer zoiets ;) Vandaag staan er twee op het programma, tenminste als de eerste nog open is want daar kan ik verder niet te veel over vinden.
 
noskos zei:
Vandaag staan er twee op het programma, tenminste als de eerste nog open is want daar kan ik verder niet te veel over vinden.
Och, dan hoop ik maar dat je een energie-reep bij je hebt, voor als de eerste dicht is ;)
 
ik vind het gewoon leuk hoe jullie dit zo geplant hebben, en ons op de hoogte houden, blijf nog maar 3 weken weg, hebben we nog 3 weken lees voer  ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan