BasBQ
Beef en Steak

Even voorstellen

 
 

uipko

Pitmaster
Berichten
735
Ik ben Uipko, ik maak al een aantal jaar met veel plezier gebruik van mijn OTS 47 met de nodige (Weber) accessoires. Momenteel zijn de favorieten: lams rack met krokante mostert korst, beer can chicken, the perfect hamburger en pizza.

Een paar maanden geleden ben ik via rookzondervuur.be ge?nteresseerd geraakt in low & slow cooking. Na wat meer gelezen te hebben leek een temp controller wel erg handig, maar die zijn wel erg prijzig. Na wat internetten ben ik terecht gekomen bij het HeaterMeter project (https://github.com/CapnBry/HeaterMet...r-4.0-Assembly). De Heatermeter is bijna klaar om getest te worden, jummie  ;D

Door de Heatermeter ben ik ook meer opzoek gegaan naar low & slow en roken en zo doende ben ik op dit forum beland.

In het dagelijks leven ben ik software engineer (hoofdzakelijk Java & Android). En om de BBQ kilo's een beetje in de hand te houden maak ik graag een tripje op mijn ligfiets.
 
Hallo Uipko, je hebt al wat bagage bij je dus! Veel plezier op dit leuke forum  ;)
 
Welkom uipko,

welkom bij dit edele genootschap.
Leuk dat je je ook even voosteld hier, en zo te zien heb je al enige ervaring.
Ben wel benieuwd naar die meter, ben daar zelf totaal niet handig in, maar lees het met interresse
 
structor zei:
Welkom uipko, we hebben op dit forum een variant van de heatermeter, zie mijn onderschrift.

Ik heb de thread helemaal doorgelezen (heeft me behoorlijk wat nachtrust gekost ;) voordat ik een keuze gemaakt heb. De keuze is uiteindelijk op de Heatermeter4.0 gevallen omdat ik niet afhankelijk wilde zijn van een externe server en hier alleen maar linux heb.
 
uipko, Welkom!!
 
Hoi Uipko, welkom hier
 
Ik wil nog een variantje maken waar je met een app rechtstreeks via bluetooth gaat communiceren. Deze variant zou je ook in je heatermeter moeten kunnen realiseren.
De 0.01 versie van de android app die nog via de server communiceert staat al, je profiel schreeuwt dat je hier interesse in hebt ;)
 
Van harte welkom op dit gezellige forum. We zijn benieuwd naar je creaties!
 
Leo zei:
welkom bij dit edele genootschap.
Leuk dat je je ook even voosteld hier, en zo te zien heb je al enige ervaring.
Ben wel benieuwd naar die meter, ben daar zelf totaal niet handig in, maar lees het met interresse

Het tijdperk vlees verkolen ligt inderdaad al wel een tijdje achter me. Maar veel verder dan een beer can chicken of lamsrack (indirect) was ik nog niet gekomen. Gister gelezen hoe het bakken van pizza's er hier aan toe gaat dat is toch wel iets anders als ik deed met mijn weber steentje op de OST.

Als alles een beetje klaar is wat betreft de heatermeter ga ik er zeker een verslagje over schrijven. Ik weet dat jullie hier ook een geweldig diy controller project hebben, de projecten zijn volgens mij behoorlijk vergelijkbaar qua enthousiasme, aantal (heel erg veel) posts etc. Grootste nadeel van de Heatermeter is dat het een project in de US is en dat dus veel daar besteld moet worden. Ik ben nu aan het wachten op het laatste onderdeel, het kastje, dat door ??n van de enthousiastelingen in de US is geprint met een 3d printer.
 
structor zei:
Ik wil nog een variantje maken waar je met een app rechtstreeks via bluetooth gaat communiceren. Deze variant zou je ook in je heatermeter moeten kunnen realiseren.
De 0.01 versie van de android app die nog via de server communiceert staat al, je profiel schreeuwt dat je hier interesse in hebt ;)

Aan interesse geen gebrek, tijd daarentegen ;) Als er vragen zijn over Android mogen die gerust gesteld worden, ik zal niet altijd tijd hebben maar dat laat ik dan wel weten.
 
Van harte welkom bij het Genootschap!
 
Van harte welkom bij de club ;D
 
uipko zei:
Een paar maanden geleden ben ik via rookzondervuur.be ge?nteresseerd geraakt in low & slow cooking.
Zulke dingen lees ik graag Uipko, daar doe ik het uiteindelijk voor.

In elk geval welkom op dit gezellige forum!
 
ChrisMaes zei:
uipko zei:
Een paar maanden geleden ben ik via rookzondervuur.be ge?nteresseerd geraakt in low & slow cooking.
Zulke dingen lees ik graag Uipko, daar doe ik het uiteindelijk voor.

Ik vind dat je wel een iets van een waarschuwing op je site mag zetten. Het lijkt er sterk op dat ik ontwenningsverschijnselen krijg als ik meer dan een week niet ??n van de repcepten heb geprobeerd ;) Tot nu toe al de volgende geprobeerd:
- bierworst
- gemarineerde scampi's
- zalm op plank
- fall-of-the-one ribs

Stuk voor stuk om je vingers bij aftelikken!

Daarnaast staan er nu ook allemaal vreemde Amerikaanse potjes met rare namen in de kast ;)

Bedankt! ;D
 
welkom en veel plezier hier!!!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan