BasBQ
Beef en Steak

eerste keer...

 
 
 

alvon

Stoker
Berichten
294
eerste keer OTP 57, eerste keer indirect en eerste keer rookhout.

2 varkenshaasjes volgens het recept van Big Bob Gibson,smoked pork tenderloin with Michigan cherry glaze
voor de cherry glaze de cherry preserves vervangen door kersen uit een pot, volgende keer jam proberen zal iets zoeter worden

uit de marinade en klaar voor de Q

dsc01636xw.jpg


een uur en een kwartier op een dome temp van 110? C glaze er op en 15 minutjes terug
na even rusten onder alu folie gesneden

dsc01639j.jpg


en met wat aardappelpartjes op het bord

dsc01641z.jpg


zeer geslaagt voor de eerste keer, volgende keer iets minder rookhout in het pakketje en de temp met een probe in de gaten houden (moet ik nog aanschaffen)

bedankt voor de aandacht
 
De " puntjes waren zeker een proefstukje!!" ziet er goed uit hoor!! :p
 
We vinden het op dit forum mooi om ook foto's te zien!  ;)
Dus prima!
 
puntjes moesten er inderdaad aan geloven voor de smaaktest
 
Het water loopt me in de mond!

Ik heb je foto's even zichtbaar gemaakt, dat kijkt wat makkelijker.
Als je op de foto in imageshack met de rechtermuis klikt, dan verschijnt een pop-up window met de direct link naar je foto (druk op copy). Als je in het forum draadje op het schilderij klikt verschijnt er (img) (/img), let op in werkelijkheid geen haakjes maar [], als je daartusen de link zet wordt de foto bij plaatsing direct zichtbaar.
 
Prima test. ziet er lekker uit
 
ik zie dat deze test heel erg goed geslaagd is  :)
 
Dank je Emiel! dat s precies wat iuk bedoelde!
 
Dikke prima..ziet er zeer appetijtelijk uit  :)
 
Mooie haasjes hoor
 
Nou dat lust ik ook wel enne oefening baart kunst. Ik probeer regelmatig nieuwe dingen, vaak van posts van dit forum maar ook andere tips en idee?n. Experimenteren is vaak leuker dan het volgen van de exacte receptuur. Jammer alleen dat ze geen oefenvlees verkopen bij de slager. :)
 
Vuurvlieg zei:
Jammer alleen dat ze geen oefenvlees verkopen bij de slager. :)

Ghehehe.... Ik koop alleen maar oefenvlees, alleen weet de slager dat niet  :p

Maar ehhhh.... Erg mooie haasjes, BTW!
 
Terug
Bovenaan Onderaan