BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer Picanha

 

Edwin555

Tondelzoeker
Berichten
12
Vandaag een mooie dag om voor het eerst Picanha te bereiden. Met zelf gemaakt Chimichurrie saus. Omdat het voor het eerst was dat ik dit mooie stukje vlees ging bereiden toch maar even een op de website van macsbbqpit.com gekeken.

Hierbij het resultaat, al had voor mijn gevoel het vlees is langer op de BBQ mogen blijven liggen. Dus tips zijn altijd welkom







Op naar een kerntemperatuur van 48oC



Even een actiefoto, daarna gauw eraf gehaald om verbranden te voorkomen. Kerntemperatuur naar 54oC.



Het eindresultaat mag er wezen en de zelfgemaakte saus heerlijk.
 
Mooi stuk vlees blijft dat toch!
 
Gaaf hoor
 
mooi hoor, ziet er prima uit
 
Mooi stukje vlees!

Als je je probes vaker wilt gebruiken, zou ik ze uit het vlees halen bij het fakkelen  :)
 
Lekker, en mooie foto's ook!
 
Oh lekker Picanha, mooie foto's en perfect kwam die van de BBQ, hoeft niet langer hoor :)
 
Geweldig lekker is dat. Hieronder ligt er ook een in de vriezer te wachten tot ie mag  :D
 
Oh heerlijk staat ook op mijn Todo lijstje.
 
Lekker lekker, heb er op 1e kerstdag ook 2 klaar gemaakt (alleen geen foto's) mooi stuk vlees
 
Mis wel de ruitjes ingesneden in de vetkap.
Maakt het bij mij altijd lekker knapperig en komt de smaak zeer ten goede.

Verder ziet het er perfect uit, en voor wat betreft je probeer Ceriel + 1
 
De garing lijkt mij prima. Ik denk alleen dat je het vlees ietsje langer had kunnen laten rusten. Waarschijnlijk had het vlees dan wat minder vocht verloren bij het aansnijden.
 
RvH6511 zei:
Mis wel de ruitjes ingesneden in de vetkap.
Maakt het bij mij altijd lekker knapperig en komt de smaak zeer ten goede.

Verder ziet het er perfect uit, en voor wat betreft je probeer Ceriel + 1

Ik had er wel ruitjes ingesneden, alleen is dat niet duidelijk te zien. Wel bedankt voor je reactie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan