BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer low & slow met rollade

 
 
 

Gammetje

Kooltjesharker
Berichten
151
Om het mezelf niet te moeilijk te maken heb ik de eerste sessie low & slow simpel gehouden.
Een varkensrollade 2 dagen geleden in de kruidenrub gezet.
Vandaag eitje opgewarmd naar 120 graden en de rollade erop. Bij een kerntemperatuur van 60 graden heb ik de rollade in de glaze gezet (sweet baby ray's honey chipotle). Door laten gaan naar een kerntemperatuur van 68 graden en in de folie laten rusten.
Helaas heb ik geen foto's van de bereiding (volgende keer beter...), maar wel een foto van het eindresultaat:

erabyby9.jpg


Het was heerlijk. Zelf de kinderen zeiden dat ze nog nooit zo'n lekkere rollade hebben gehad :)
 
Je mag het dan 'simpel' hebben gehouden, het ziet er ZEER smakelijk uit!
En volgens mij wil je niet weten hoeveel mensen rollade een HEEL lastig stuk vlees vinden om klaar te maken, dus simpel is een relatief begrip ;)
 
Ziet er inderdaad grandioos lekker uit!
 
Ik vind het er ook lekker uit zien.
 
Heerlijke rollade!

Heb je ook rookhout gebruikt?
 
En hoelang heeft die rollade er over gedaan? ( hij ziet er heerlijk uit btw).
 
Teddo zei:
Heerlijke rollade!

Heb je ook rookhout gebruikt?

Ik heb geen rookhout gebruikt. Ik gebruik nu Black Ranch houtskool en deze geeft bij indirect een hele subtiele rooksmaak mee.
 
Dominique zei:
En hoelang heeft die rollade er over gedaan? ( hij ziet er heerlijk uit btw).

De rollade heeft totaal 4,5 uur in het ei gelegen. Daarna nog een uur in de folie laten rusten.
 
Ben geen fan van rolade, maar schuif mij maar een plak door! Ziet er goed uit!
 
Gammetje zei:
Dominique zei:
En hoelang heeft die rollade er over gedaan? ( hij ziet er heerlijk uit btw).

De rollade heeft totaal 4,5 uur in het ei gelegen. Daarna nog een uur in de folie laten rusten.
Ok, dank je!
 
lekker hoor!
 
Mooi gelukt
Een rollade wordt toch altijd al gekruid door de slager?
Hoe smaakte het met die rub op de buitenkant? Werd het niet te zout?
 
Rollade lekker, (ik vind een mosterd vulling erg lekker)
 
miep zei:
Een rollade wordt toch altijd al gekruid door de slager?

Nee! :)
Sommige vragen of je hem al dan niet gekruid wilt, je kunt hem ook gewoon uit voorzorg ongekruid bestellen.
Die luie huiswijven dingen die met kerst massaal over de toonbanken vliegen, zijn niet de standaard ;)
Mijn vaste slager weet wel hoe ik hem wil, maar anders vraag ik het voor de zekerheid wel altijd even :p
 
De rollade was zeker niet te zout. De rub was zelfgemaakt met niet al te veel zout...
 
Terug
Bovenaan Onderaan