BasBQ
Beef en Steak

Eerste Forum Meating - 1 of 2 dagen

Moet de eerste forum bijeenkomst ??n of twee dagen duren?


  • Totaal aantal stemmers
    0
  • Opiniepeiling gesloten .
Zal ik, als ??n van de plebs, daar dan ook maar eens even op reageren... :)
Ik zou bijvoorbeeld nog niet zo snel geneigd zijn om mijn bbq mee te nemen naar een dergelijke meeting.... En dan vooral omdat ik mezelf als broekie daar nog niet tussen vindt passen.. ik zou vooral willen genieten, ?n leren, van de anderen juist. Willen proeven, ervaren hoe jullie achter de bbq staan. En hoewel jullie dan misschien niet professioneel zijn in die zin dat jullie er je kost mee verdienen, zijn jullie dat wel in jullie manier van werken met de spullen en het bereiden van de gerechten..
 
@Rocker,
Dat vind ik heel jammer dat jij er zo tegenaan kijkt, doet me denken aan mensen die mij niet meer uitnodigen voor de BBQ of eten " want jij kan dat veel beter"... Ik vind het vooral leuk om te zien hoe iemand interesse heeft voor waar hij mee bezig is. En dat hoeft geen hoogstaand culinair menu te zijn. Maar wel met aandacht werken aan je gerecht, en met respect voor het beest wat je grillt.
En dan knaag ik bij jou veel liever op een kippepootje of een worstje, dan bij iemand die om 5 uur verzint dat ie gaat BBQ-en, en er ongeinterreseert voorgemarineerde-voorgekookte zooi opgooid, de boel laat verkolen omdat ie zit te zuipen of in decoletee van de buurvrouw staart, en na afloop de boel zo in de kliko flikkert.
Als je begrijpt wat ik bedoel.
Dus.
Kom gewoon, neem een Q mee, en een berg kippenvleugels. Dan komt het vast goed!
Ik kijk er naar uit ;)

O, en daarbij kun je natuurlijk dan gelijk al je vragen stellen, dat is ook fijn, makkelijk en handig.
 
Je zult er heel snel achter komen dat het doodgewone lui zijn, waaraan je kunt zien dat ze veel proeven, of het deksel nu open of dicht is..
Maar juist daarheen komen met je bbq, en bij voorkeur een gerecht dat je nog niet eerder gemaakt hebt, niet lukte of durfde te doen, daar leer je het meeste van!
Je zult namelijk versteld staan hoe graag de wat gevorderde leden je willen helpen met bereiden, en voorzien van die handige tips waardoor het wel lukt!

Juist door je dan voor je gevoel misschien wat kwetsbaar op te stellen, zul je enorm veel leerwinst behalen, meer dan dat je domweg langs rokende ketels gaat sjouwen..
Waar je in geen geval schrik voor moet hebben is dat je op enige wijze wordt ver- of beoordeeld op je vaardigheden, iedereen moest ooit beginnen, en vaak van anderen leren!

Daarvoor pleit ik er juist voor: neem mee die ketel, mits het logistiek haalbaar is!
 
Dominique +1.

Het is geen wedstrijd of zo iets,het is puur gezelligheid.
 
Ja, blijft altijd afwachten.

Peter ik ben maar een amateur en durf wel te komen
 
Ik ook Frits, ik probeer wel deze uit de hand gelopen hobby weer kosten neutraal te krijgen.
Wat mijn punt is, is doordat er veel kennis uit een kleine groep wordt gedeeld, er een status aan gehangen wordt die nergens op gebaseerd is.
In feite beoefenen we allemaal onze hobby en liefhebberij, en voor sommigen loopt het meer uit de hand dan voor anderen.
Neemt niet weg dat we allemaal met meer vragen dan kennis begonnen zijn.

Hoe meer kennis ik er van krijg, hoe meer ik besef dat ik nog maar heel erg weinig van weet. (en daar ben ik niet de enige in)
Daarom wordt je als beginner net zo serieus genomen als je voor de eerste keer meedoet aan een meating.
Dat dit voor somigen een feest van herkenning / re?nie is, en daardoor wat meer klitten, wil niet zeggen dat je je dan maar afzijdig moet houden.
 
mooi gesproken Peter, ben het helemaal met je eens
 
Wat ik het fijne van dit soort bijeenkomsten vind is dat je met mensen langer dan 10 minuten over je hobby / liefhebberij kunt praten zonder dat je na 3 minuten je glazig aan staan te kijken :D
 
@Domi, begrijp me niet verkeert... het is niet omdat ik zo tegen jullie opkijk oid.
Het komt meer uit het feit dat ik nog nooit naar een dergelijke meeting ben geweest (mijn vrouw zal me vast voor gek verklaren als ik zeg dat ik naar een meeting wil) en komt dus ook grotendeels voort uit onwennigheid/onzekerheid. Dat wil dus ook niet zeggen dat ik er tegen ben om dat niet te doen, maar zou meer mijn eerste reactie zijn (help, wat moet ik maken dan? Straks gaat het helemaal mis..), snappie :)
 
Ik kan me daar helemaal in verplaatsen, zo ben ik ook naar de eerste meetings gegaan. Stel je voor dat mijn dingen niet lukken en dat terwijl iedereen altijd bij mij op het blog leest hoe ik denk dat het moet :D Tussen het opschrijven en het in het echie laten zien vind ik nog steeds moeilijk hoor!
 
Januari 2011, koud een maand lid, stond ik voor het eerst op een meeting met m'n toen gloednieuwe proQ smoker, m'n pride and glory. Sindsdien is de hobby in een stroomversnelling geraakt en zelfs professioneel geworden, waarbij het barbecu?n nog steeds hobby is, want ik vind het geweldig. Ik heb er enorm veel BBQ-vrienden bij gekregen. Iedereen is h??l behulpzaam en wil ook graag proeven wat je maakt. Dit laatste is erg gezellig en alles wat je maakt is goed als het van de Q of DO komt. Neem vooral je Q mee en lukt het logistiek niet: ik kan er wel een aantal neerzetten :)
 
Ik ben slager van beroep. Dat heeft als voordeel dat ik aardig wat kennis heb opgebouwd over de bereiding van vlees en vleeswaren.
Hiervan kan ik aardig wat toepassen in 1 van mijn hobby's "de barbecue".
Toen ik mijn eigen Keurslagerij nog had, is mij vaak genoeg gevraagd om catering te doen. Ik heb dat bewust niet gedaan omdat ik "absoluut" niet wil werken op mijn zaterdag en zondag avonden. Dit zou in praktijk snel het geval zijn.
De barbecue is voor mij dus puur een hobby net zoals voor het overgrote deel van de leden.
Mensen die al langer lezen wat ik post zal het opgevallen zijn dat het vooral vlees is. Ik heb nog veel te leren m.b.t. groenten en bijgerechten.
Ik kan b.v. met "m'n bek open" zitten kijken als ik de toetjes van Spiffs langs zie komen.
Dus ook ik ben een amateur.
Ik vind het wel leuk als ik mensen wat kan leren over vlees. Ik vind het dan ook prettig als men mij daar vragen over stelt.
En ik weet bijna zeker dat dat ook voor ieder ander lid van het forum geldt die enige kennis in huis heeft.
Dat blijkt toch duidelijk uit het feit dat je op een vraag op het forum altijd razendsnel een antwoordt krijgt.
Niemand is hier alwetend. We leren allemaal steeds wat bij.
Ik kan mij nog steeds goed herinneren dat ik een gat van 1 meter breed en 3 meter hoog in de heg van mijn achterbuurman brandde met mijn eerste zelfgebouwde barbecue ???. Ik moet dat nu nog regelmatig horen :-[
 
En Zeewolde, Zeewolde of Zeewolde dat is toch niet zo gek ver voor jou Marc? En zo te zien wordt het maar ??n dag.
 
@rocker, ik ben ook een van dat pleps zoals jij het zo mooi uit drukt. Maar ik denk juist dat je moet komen. Van mensen die ergens beter in zijn dan jezelf leer je veel sneller dan alles maar op je eigen houtje proberen en klooien.
Het zijn net die kleine tips die alles op z'n plek laten vallen.
En dan is het handig om je eigen Q mee te hebben zodat je het thuis makkelijk nog een keertje over kunt doen.

Helaas zal dat er voor mij niet in zitten want die aygo is zo verrekte klein...
Dus:

@gerard, ik zou graag van je aanbod gebruik willen maken. Ik denk dat je vast wel wat moois op stal hebt staan. Ik denk niet dat je voor iedereen een aparte hebt, maar als ik ergens wat lekkers kan mee pikken en wat proberen is dat al super.

Ik denk dat ik planning technisch nog wel een essenciele vraag heb: wanneer zou het kunnen gebeuren. Het moet organisatorisch wel haalbaar zijn. Dus? Over 3uur met z'n alle in zeewolde?

(Dat is dus voor mij tegenwoordig niet meer haalbaar. Heb een kleine die over een paar uurtjes alweer 10 weken is. Maar moet nu wel alles ruim op tijd plannen anders lukt het niet.)

En wat gaat het kosten? Maar dat is een vraag die je aan het eind moet stellen als bekend is hoe wel het invullen.
 
Met die vragen zijn we ook al bezig Rens, als de poll over 1 of 2 dagen afloopt komt de volgende poll, die is voor de datum, de keuze wordt waarschijnlijk tussen de eerste drie weekeinden in november.

Het kosten plaatje zijn we nog druk mee bezig.
 
Ola, hier nog even mijn two cents:

Ik ben idd iemand die vanaf deze maand officieel zijn boterham moet verdienen met bbq'en, dit maakt mij kennelijk een 'prof'  8) Forummeetings zijn simpelweg geweldig, je leert er als prof net zo veel van als amateur. Profs hebben niet alle tijd van de wereld omdat ze ook veel met uitvoering van partijen bezig zijn, amateurs daarentegen hebben meer gelegenheid nieuwe dingen uit te proberen. Meetings zijn voor mij inspirerende bijeenkomsten waar je veel ideeen opdoet voor nieuwe items en bbq's. Dus laat je niet afschrikken, wij leren net zo veel als jullie.

Betreft het aantal dagen: bbq is beter met een drankje, rijden na een drankje is weer minder dus geef mij maar een 2 daags event! Een bob met een BE rijbewijs is schaars  ;)
 
:D
Een BERT met BE-rijbewijs is makkelijker ;)
Het is dus super voor iedereen. Ik denk dat we er in eerste instancie een 2 dagen evenement van kunnen maken. En als mensen maar 1 dag willen dat ze dan de eerste dag kunnen komen.

Voor mij word het dan 1 dag, maar als er mensen zijn die intresse hebben in een nachtelijke low en slow sessie met z'n allen is 1 dag te kort. En idd met wat drank op s'avonds terug uis niet handig.

 
Een dag lijkt me er leuk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan