Ik wilde vandaag graag gebruik maken van het mooie weer en besloot dus maar dit bbq jaar te beginnen meet een paar low en slow
ribbetjes naar plan van de 3-2-1 methode, echter was ik wat laat omdat de bbq ook nog even gepoets moest worden en is het denk ik
een 2,5-1,5-0,5 methode geworden, maar de ribben waren niet extreem dik dus aan het einde zeker wel gaar. Ik moet wel zeggen dat
ik moeite heb om mijn kogel een mooie lage stabiele temperatuur te krijgen. veel lager dan 150 wil het eigenlijk niet.
Goed de foto's
Ribben in de Noskos basis rub, met wat andere kruiden toegevoegd, katten hadden mijn eerste creatie op de grond gegooid en toen waren er wat kruiden op
maar dit is uiteindelijk ook prima geworden
In de Rub een nachtje smaak op gedaan
Opgesteld in de ikea pannen houder (aka ribhouder)
Op de BBQ had wat moeite deze op een mooie 110 graden te krijgen en het was al laat, dus het is er met 150 graden opgegaan,
heb een combinatie van Pecan en Cherry hout gebruikt voor wat rook smaak.
Resultaat na een paar uur roken:
Klaar om ingepakt worden (temp is nu gezakt tot rond de 120 graden)
Verder garen in het alu folie met een scheut appelsap
Tijd om de glaze er op te doen: (combinatie van Honing, mosterd, sojasaus, ketjap manis, chilisaus, curry en sambal)
En het eindresultaat (op de foto is het donkerder dan in het echt)
Het was weer smullen geblazen en een goed begin voor bbq jaar 2013
Al met al ben ik tevreden over deze sessie smaak was goed en de ribben heerlijk zacht kon het veel zo van het bot aftrekken.
ribbetjes naar plan van de 3-2-1 methode, echter was ik wat laat omdat de bbq ook nog even gepoets moest worden en is het denk ik
een 2,5-1,5-0,5 methode geworden, maar de ribben waren niet extreem dik dus aan het einde zeker wel gaar. Ik moet wel zeggen dat
ik moeite heb om mijn kogel een mooie lage stabiele temperatuur te krijgen. veel lager dan 150 wil het eigenlijk niet.
Goed de foto's
Ribben in de Noskos basis rub, met wat andere kruiden toegevoegd, katten hadden mijn eerste creatie op de grond gegooid en toen waren er wat kruiden op
maar dit is uiteindelijk ook prima geworden
In de Rub een nachtje smaak op gedaan

Opgesteld in de ikea pannen houder (aka ribhouder)

Op de BBQ had wat moeite deze op een mooie 110 graden te krijgen en het was al laat, dus het is er met 150 graden opgegaan,
heb een combinatie van Pecan en Cherry hout gebruikt voor wat rook smaak.

Resultaat na een paar uur roken:

Klaar om ingepakt worden (temp is nu gezakt tot rond de 120 graden)

Verder garen in het alu folie met een scheut appelsap

Tijd om de glaze er op te doen: (combinatie van Honing, mosterd, sojasaus, ketjap manis, chilisaus, curry en sambal)

En het eindresultaat (op de foto is het donkerder dan in het echt)

Het was weer smullen geblazen en een goed begin voor bbq jaar 2013

Al met al ben ik tevreden over deze sessie smaak was goed en de ribben heerlijk zacht kon het veel zo van het bot aftrekken.