BasBQ
Beef en Steak

Een dagje workshop bij Herman den Blijker

Nosmo heeft het niet over chemisch spul dat bij verbranding vrijkomt maar over chemisch spul in het algemeen. Vroeger kreeg je in Engeland je fish & chips in een oude krant, maar dat doen ze daar ook niet meer. Vast niet omdat de kranten op zijn ;)
 
noskos zei:
Nosmo heeft het niet over chemisch spul dat bij verbranding vrijkomt maar over chemisch spul in het algemeen. Vroeger kreeg je in Engeland je fish & chips in een oude krant, maar dat doen ze daar ook niet meer. Vast niet omdat de kranten op zijn ;)

Sterker nog het mag niet meer, grappig is wel dat je nu als krant bedrukt vetvrij papier krijgt met nieuws uit de jaren vijftig, wel bedrukt met food grade inkt denk ik. ;)

Als die kale zijn personeel kan inzetten en zelf ergens anders nog eens extra knaken kan verdienen in deze moeilijke tijden, geef ik hem groot gelijk.

Raar, als ik 130 euro betaald voor een concert kaartje verwacht ik dat de artiest zelf komt optreden en dat er niet een ingehuurde kracht staat te zingen omdat de artiest ergens anders nog meer kan verdienen. Sterker nog, dat zou ik ook vinden als het kaartje "slechts" 30 euro gekost had. De "Weber masterchefs" geven hun workshops toch ook gewoon zelf!
 
De handdoek in de ring een kwestie van genoeg?
 
ropeti zei:

LOL :)

Mooie reportage. Die krant lijkt me inderdaad ook minder smakelijk, maar verder helemaal top allemaal!! Mooie foto's ook! Als Herman had geweten dat iemand cohiba's kwam sponsoren was hij er wrs wel geweest ;)
 
Geweldig, mooie producten en veel kennis rijker. top dag!
 
Ik kan me wel vinden in Nosmo's argument over dat den Blijker niet zelf de workshop gaf.
Het ziet er allemaal tip top uit op de foto's, maar het heet toch een 'Herman den Blijker'-workshop en niet een IJsbrand workshop. De vergelijking met een concertkaartje voor een specifieke artiest vind ik dan ook wel op gaan.

Wat betreft die vis in de krant; tja, er zijn wel meer slechte dingen voor je gezondheid en die laten we ook niet allemaal.
Zolang alles met mate is kan het m.i. niet echt veel kwaad. Water wordt ook als gezond gezien, maar als je in ??n keer 5 liter water of meer naar binnen werkt dan kan je er ook kapot aan gaan.
Dus zolang je niet ieder dag vis uit een krant eet......
 
OK, correctie.

Even naar die workshop gezocht en kwam uit bij de workshops van Las Palmas. In het informatieve stukje staat ook duidelijk 'Daar gaat U onder begeleiding van een van Hermans chefs aan de slag met de mooiste, verste, typische Las Palmas producten die vol en eerlijk zijn van smaak.'.

Er wordt voor zover ik kan zien dus ook niet de suggestie gewekt dat Herman den Blijker deze workshops zelf geeft.

 
DanBras zei:
OK, correctie.

Even naar die workshop gezocht en kwam uit bij de workshops van Las Palmas. In het informatieve stukje staat ook duidelijk 'Daar gaat U onder begeleiding van een van Hermans chefs aan de slag met de mooiste, verste, typische Las Palmas producten die vol en eerlijk zijn van smaak.'.

Er wordt voor zover ik kan zien dus ook niet de suggestie gewekt dat Herman den Blijker deze workshops zelf geeft.

Klopt helemaal, het staat er overduidelijk, een van Herman's chefs. Bij een top restaurant staat de chef vaak niet achter de pannen maar is verantwoordelijk voor het menu, zijn chefs doen het werkelijke koken. Gordon Ramsay, Jamie Oliver hebben diverse zaken maar zijn daar maar zelden te zien in actie.
Met een workshop van Ysbrandt mag je dan ook zeker niet klagen daar hij zowat de rechter en linker ;) hand van Herman is. Ook als ik kijk naar de ingeredienten dan is een prijs van 130 euro niet overdreven.

 
Heren,

Allereerst excuus voor het misleidende onderwerp! Ik had er beter Las Palmas van kunnen maken.
Bedankt voor diegene die wat huiswerk hebben gedaan. Die dag was voor ons onvergetelijk voor zowel de entourage, eten en wijnen, je kwam er werkelijk niets tekort! Ijsbrant werkt er als het goed is inmiddels niet meer, hij had de plannen om iets voor zich zelf te beginnen. Als ik me goed herinner wilde hij zich meer gaan storten op de Food Fighters.
Ook werd er door dhr Roos verteld dat als Herman den Blijker in Nederland was, hij altijd even langskomt.
Vanwege het feit dat er contracten bij de commerci?le zenders zijn afgesloten word er schijnbaar pas op het laatste moment besloten wanneer er opnamen zijn, zo ook op 30-06 waar hij voor naar het buitenland moest.
Voor ons zeker voor herhaling vatbaar.

Grt,

Robert
 
Robert laat je niet gek maken, je hebt toch een pracht workshop gehad bij een van de restaurants van Herman. Enne ik heb vanochtend even verdwaasd zitten kijken naar de handdoek en de ring voordat ik hem te pakken had  :p
 
Emiel het was niet als reactie op de titel of berichtje van Robert bedoeld, maar meer in het algemeen of je met een dergelijke workshop mag of kan verwachten dat den Blijker deze zelf geeft.

De informatie op de website van Las Palmas is daar heel duidelijk over en als iedereen dat bij het bespreken van de workshop weet en beseft, dan is daar ook zeker geen onduidelijkheid of verwarring over.

Ik vind het zeker een leuke workshop en de prijs is gezien de ingredi?nten ook gerechtvaardigd, ongeacht wie deze workshop geeft. Lijkt mijzelf ook geweldig om een keer te volgen. Aan lekker eten in ieder geval geen gebrek :)
 
structor zei:
Robert laat je niet gek maken, je hebt toch een pracht workshop gehad bij een van de restaurants van Herman. Enne ik heb vanochtend even verdwaasd zitten kijken naar de handdoek en de ring voordat ik hem te pakken had  :p

Had niets met gek maken te maken hoor Emiel. Ik was verwonderd dat de master er zelf niet was, maar als het bij het boeken van de workshop al duidelijk was dat iemand anders de workshop zou geven is dat eerlijk en duidelijk en is mijn verwondering niet van toepassing.

Een beetje inhoudelijk op een post reageren mag toch wel, daar hoef je toch geen theedoek voor in de hoelahoep te werpen?
 
Ik meende tussen de regels door te lezen dat Robert zich enigszins aangevallen te voelen. Daar sloeg mijn laat je niet gek maken op. Jullie stelden wat mij betreft gewoon vragen hoor, kwestie van iemand die net nieuw bij ons is een beetje op zijn gemak stellen. Maar ik begrijp dat mijn bedoeling niet helemaal helder overkwam, nu hopelijk wel. Terug naar het topic over Herman o nee de workshop bij een restaurant van Herman ;)

 
mooie workshop
en who cares of het gegeven word door een comercieel gezicht of iemand anders met net zo veel ervaring op kook gebied
ik denk dat er genoeg koks zijn die net zo goed zijn en mischien wel veel beter waarbij het comercieele talent ontbreekt en dus ook d bekendheid bij het grote publiek
 
Zo te zien was het een super Workshop met mooie producten in een mooi restaurant.

Dat Herman er zelf niet bij was is wel jammer, kan uit ervaring vertellen dat het een vakidioot is met veel verstand van zaken en die qua omgang ook nog eens erg plezierig is. Heb ooit 5 dagen opnames met hem gehad en dat waren hele bijzondere dagen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan