BasBQ
Beef en Steak

Easterwood spare ribs

Ja dat is een goeie vraag. Zo ver is mijn collectie nog niet...

Had alleen de beschikking over de dome thermometer, die trouwens erg constant op 175 bleef.

Volgende keer iets meer tijd vrijmaken dus. We hadden er gewoon te veel zin in  :D
 
Het kan best dat je dome thermometer iets anders aangeeft dan de temperatuur direct naast de ribs. Op zich niet erg als je maar een beetje weet of hij teveel of te weinig aangeeft. Dan kun je er rekening mee houden.
Verder hangt het van meer dingen af, hoe dik zijn je ribs bijvoorbeeld. Dunne ribjes zijn sneller gaar dan dikbevleesde.
Maar meestal hebben ze gewoon iets langer nodig als ze nog stug zijn.
 
Bedankt voor de snelle reactie Noskos.
Maandag poging 2  ;)
 
Ja gewoon iets langer en de split grill methode gebruiken. Kwartiertje zal voldoende zijn
 
Zoals beloofd vandaag poging 2.
Deze keer wel aan twee kanten briketten gedaan en na 90 minuten zag ik dit:

0sUIMTVxH-XJ4zifNGwVLX31iudwUsGuY_SPx5lzfC1s=w687-h915-no


Ze waren nu heerlijk mals. Precies goed....niets meer aan doen.
Nou ja...volgende keer wat meer ribs er op misschien ;)
 
Dit staat op mijn todo lijstje voor donderdagavond, maar wat ik me afvroeg, wat voor bier gebruiken jullie?
 
Ik heb laatst hertog jan gebruikt en de laatste keer hadden we nog een aangebroken fles wijn staan van een verjaardag due heb ik gebruikt
 
Bier? Het maakt helemaal niets uit wat je in de lekbak doet ;)
 
Klopt het maakt niet uit wat voor vloeistof in de bak ligt. Maar het maakt het verhaal leuk
 
Frits zei:
Klopt het maakt niet uit wat voor vloeistof in de bak ligt. Maar het maakt het verhaal leuk
Geeft het dan  geen extra smaak aan de ribs zoals bvb bij Beer Can Chicken?
 
Het geeft net zo zoals bij Beercan Chicken geen enkele smaak :D Het is een leuke gimmick, je ruikt het, maar er zit maar een heel klein percentage vluchtige delen in. Dat is wat je ruikt, maar dat doet niets voor de smaak. Gooi er water in en je hebt hetzelfde eindresultaat qua smaak.
 
Kun je de spareribs ook voor het aflakken aflaten koelen om ze later op tewarmen en dan af te lakken of ben je dan de malsigheid (weet niet of dit woord bestaan )kwijt ?
 
Dan kun je beter de 3-2-1 methode doen als het toch voof later is. En dan het laatste stukje van 1 uur de andere dag.
 
Heerlijk ziet dat er uit zeg!

En prima zelf te doen, maar geduld hebben.

Is split grillen ook de beste optie als je ze legt ipv kunt zetten? Of dat gewoon indirect doen en halverwege even draaien?

off topic:
Split grillen ook geen goed idee voor BCC?  Dat kippetje aan beide kanten lekker wordt verhit.
En vlees met marinades... dat verbrandt redelijk gauw is mijn amateuristische ervaring. kun je dan niet beter gemarineerd vlees indirect garen en vervolgens direct afgrillen voor krokant/strepen etc.?

Beter uit mn doppen kijk vwb de glaze :)

 
Wailer zei:
Is split grillen ook de beste optie als je ze legt ipv kunt zetten? Of dat gewoon indirect doen en halverwege even draaien?
Split grill is een vorm van indirect.
Op de rug of rechtop heeft meer met de ruimte te maken.
Als het op het rooster past, dan is rechtop zetten overbodig.
Draaien was bij mij niet nodig. Gewoon deksel dicht laten en laat je verrassen  ;)

 
Ziet er goed uit! Zaterdag ga ik deze voor het eerst proberen. Voor de glaze heb ik de Stockyard Southern Blues als basis. Het zal misschien een kwestie van smaak zijn, maar is deze bbq-saus van zichzelf al genoeg om te gebruiken? Of toch de ingredi?nten die hier genoemd zijn toevoegen?
 
Super saus. Gaat er hier direct op zonder toevoegingen.
 
Welke BBQ saus is de basis van het Glaze recept?

Je hebt rode BBQ saus maar ook bruinere...

of wordt de rode bruine als je het recept maakt?

en meng je koud of verwarm je die nog?
 
Terug
Bovenaan Onderaan