BasBQ
Beef en Steak

Easterwood spare ribs

Frits zei:
Weet eigenlijk niet of er op de belly ribs meer vlees zit? zo ja dan zou ik het een kwartier langer doen anders gewoon deze tijden aanhouden.

De ribs op jouw foto zien erwel bevleesd uit, dus ik kan het ook niet direct zeggen. Ik ga het maar gewoon proberen. Als niet te knagen, weet ik waar je huis woont ;)
 
ik heb alle vertrouwen in je Dominique  ;)
 
Anders even de tandenstoker test, even prikken tussen de ribs, als ze gaar zijn heb je bijna geen weerstand. Od met de tang oppakken in de lengte tot de helft, als het rack dan doorbuigt en bijna breekt is het gaar, of twee botje van elkaar trekken, als dat lukt, je raadt het al, gaar ;)
 
Dus ik moet testen of ze gaar zijn? Ik lach HEEL hard, en het is nog vroeg in mijn hoofd.... ;)
Ik ga het allemaal doen, jullie horen nog van mij.... :)
 
ik leef zoooooo ontzettend met je mee Dominique  :D
 
We wachten nog tot het eten klaar is.... ;)
 
Een 'oud' topic inmiddels, maar ik wilde toch even laten weten dat dit het eerste recept is dat door de hele familie gewaardeerd wordt! Heb al verschillende smaken geprobeerd, cherryribs, chinese ribs, etc. maar daar was altijd wel iemand die het wat minder vond. Nu aten de kinderen hun handen mee op en ook mijn vrouw en ik vonden het super!

Dank voor het delen.
 
Op welke temperatuur moet je deze maken?

edit:
Beter kijken
150 graden dus
 
Heb zojuist mn ribbels in deze rub gegooit. Morgen op de smoker. Ben heel benieuwd!
 
Afgelopen weekend deze rub en glaze geprobeerd en het is een echte topper ;D , ik heb het zonder rookhout gedaan.
 
Probeer het de volgende keer met een beetje rookhout in het begin. Dat geeft een extra dimensie aan het eten.
 
makro heeft wat in de aanbieding..ik ga deze morgen halen en dit weekend deze methode gebruiken....daarna met dezelfde ribben de 3-2-1, zodat ik zelf mooi een ervaring kan opdoen!

ik heb honger!!

waarom heet dit trouwens easterwood??
 
is een uitvinding van Frits (easterwood)  :)
Heeft ie zelfs een prijs mee gewonnen
 
ohhh.....lol. ik snap het nu pas... ;D

ik dacht dat easterwood echt iets uit USA was ofzo of een term in de Q scene (en ik bedoel dus niet alleen bbqgenootschap)

maar goed...de ribben heb ik gekocht en dit weekend ga ik de easterwood proberen....
 
easterwood methode is niks mis mee
 
De methode heb ik afgekeken van Steven Raichlen ;). Maar met deze methode en dit recept ben ik in 2010 de beste barbecuer van TvGelderland geworden :).
Anderen zijn begonnen om het de Easterwood methode te noemen naar mijn blog Easterwoodbbq.nl.
 
kijk....dan is voor mij het verhaal compleet!

Leuk als ie door anderen zo genoemd wordt.

Hopelijk kan ik straks ook iets maken wat een beetje mijn naam gaat krijgen......Iets met silence of the lambs zal niet al te moeilijk moeten zijn.....hmmmmm lammetjes...

Ik ga me toch dat mooie Q boek kopen bij Bol.com want die steven is volgens mij heilig onder de echt q fans of niet?
 
Hannibal zei:
Ik ga me toch dat mooie Q boek kopen bij Bol.com want die steven is volgens mij heilig onder de echt q fans of niet?
Ik bid altijd kort tot Steven voordat er iets op de kolen gaat :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan