BasBQ
Beef en Steak

Easterwood ribs

Harelijk dank voor je reactie, ga dit even goed doorlezen en uiteraard zelf ook proberen mocht ik wat minder tijd hebben.
 
Dominique zei:
structor zei:
Dat ziet er lekker uit Dominique! Lekkere salade er ook bij zie ik.  Was je ei niet een beetje heet voor je ribs, of doe je ze altijd zo heet?
De Easterwoodmethode gaat uit van 150?. Dus dat heb ik gedaan, was voor het eerst, maar zeker niet voor het laatst ;)
Aha nou ja dat moeten we dan ook maar een keertje proberen
 
Ga ik van het weekend ook maar eens proberen. met de kinderen in de buurt heb ik altijd wat minder tijd voor inpakken ed dus dit zou ideaal zijn.
 
Dominique zei:
structor zei:
Dat ziet er lekker uit Dominique! Lekkere salade er ook bij zie ik.  Was je ei niet een beetje heet voor je ribs, of doe je ze altijd zo heet?
De Easterwoodmethode gaat uit van 150?. Dus dat heb ik gedaan, was voor het eerst, maar zeker niet voor het laatst ;)

Ik heb ze vlgs Easterwood methode tijdens de Voorjaarsmeating ook voor het eerst op de OTP57 gemaakt bij 160C temp op het rooster, het resultaat was perfect en hoeft zeker niet onder te doen voor de low-and slow 3-2-1 op de WSM.
De 4 slabben waren na snijden snel verdeeld over de aanwezigen en ik heb geen klachten gehad!  :D
 
RedFox zei:
De 4 slabben waren na snijden snel verdeeld over de aanwezigen en ik heb geen klachten gehad!  :D

Toch wel! Net toen ik de smaak te pakken had waren ze op :(
 
Als je weet waar mijn huis woont Bert wordt die klacht ook weer netjes afgehandeld!  ;)

Ik wil dit weekend ook de 4mm dikke omgezette RVS plaat die ik 6-7 weken geleden heb laten maken door een kennis ook eens uittesten voor de Easterwood methode.
Voordeel t.o.v. de set-up van afgelopen zondag is dat ik veel meer ruimte heb om slabben weg te zetten omdat ik maar aan 1 kant briketten heb en toch indirect stook.
Zondag konden er maar net 4 naast elkaar staan om niet direct boven de ecobrasa's te komen.
Ben wel benieuwd of ik met RVS plaat met 1 houder wel voldoende eco's nog kan plaatsen aan 1 kant om 90 minuten 150-160C te kunnen houden. Ik denk het eerlijk gezegd wel, maar daarna wellicht niet veel warmete meer in de kogel voor extra ronde Q-en.

RVS3_zps41ff2d52.jpg
 
Mooie bak ruimte zo. En je kunt er natuurlijk altijd tussen door wat koude briketten bij op leggen.
 
RedFox zei:
Als je weet waar mijn huis woont Bert wordt die klacht ook weer netjes afgehandeld!  ;)

;D ;D Volgens jou kaartje woon je midden in het Breeveldpark. Wel een mooie plek voor je Q
 
hahaha, ja dat is een mooie plek om de Q neer te zetten en is inderdaad ca 100 meter van waar mij Q-parking is.... ;)
 
RedFox zei:
hahaha, ja dat is een mooie plek om de Q neer te zetten en is inderdaad ca 100 meter van waar mij Q-parking is.... ;)

De mooiste plek voor een bbq heeft Dominique al bezet. Die staat in de Indische oceaan dicht bij Antartica. Hardstikke handig als je zalm koud wilt roken :D :D :D
 
Bert zei:
RedFox zei:
hahaha, ja dat is een mooie plek om de Q neer te zetten en is inderdaad ca 100 meter van waar mij Q-parking is.... ;)

De mooiste plek voor een bbq heeft Dominique al bezet. Die staat in de Indische oceaan dicht bij Antartica. Hardstikke handig als je zalm koud wilt roken :D :D :D
Doe ik gewoon, ik reis de hele wereld af om jullie te ontmoeten. ;) En ik ben gek op de kou, algemeen bekend. En ik jok nooit. Whoehaa!
 
RedFox zei:

Zo'n plaat wil ik ook wel eens proberen. Eens kijken wat ik hier op het werk kan ritselen.
 
Dominique zei:
Bert zei:
RedFox zei:
hahaha, ja dat is een mooie plek om de Q neer te zetten en is inderdaad ca 100 meter van waar mij Q-parking is.... ;)

De mooiste plek voor een bbq heeft Dominique al bezet. Die staat in de Indische oceaan dicht bij Antartica. Hardstikke handig als je zalm koud wilt roken :D :D :D
Doe ik gewoon, ik reis de hele wereld af om jullie te ontmoeten. ;) En ik ben gek op de kou, algemeen bekend. En ik jok nooit. Whoehaa!
Dominique hoeft ook niet een vlaggetje op de kaart te zetten aan haar accent weet je direct waar ze vandaan komt... Friesland natuurlijk  ;D
 
Mafketels. Echt. ;)
 
Naar aanleiding van dit topic morgen ook eens deze methode proberen. Ik ben erg benieuwd aangezien ik alleen met de 3-2-1 methode ribs heb klaargemaakt.
 
Lekkere ribbels,  wilde morgen eerst ook ribben doen. Toen wat anders, maar denk dat ik toch even een rack probeer met andere rub en lak. Q gaat zeker aan. ;)
 
Geert, Ik ben heel benieuwd hoe de plaat bevalt!
Ben ook in de spareribs mood.
Heb net een rack uit de vriezer gehaald morgen ook maar eens aan de slag volgens deze methode.
 
Terug
Bovenaan Onderaan