BasBQ
Beef en Steak

Easterwood ribs

 
 
 

Dominique

BBQ Junkie
Berichten
6.791
Ik heb vanavond spareribs gemaakt, en daarbij de methode van Frits gebruikt aka Easterwood ribs ;)
Ik gebruikte rub van Dizzy Pig Red eye express.
df7338868990cddc59d08539679b7e49.jpg

In het Ei
d15a6e4430d681ffcb2604ebf5cf1b6c.jpg

Stabiel op 150?
8198fd44556f06dec29a3ed2bd1255aa.jpg

Na 90 minuten
21f038b1049fc5422690257a32357e0b.jpg

Besmeren met bbqsauce, aangelegd met een scheutje appelsap en agave. Gaan ze mooi van glimmen. Nog 15 minuten op Ei, dan krijg je dit
3b72529389d3394165a374fca6d9afb4.jpg

En dan aan tafel, lekker met koolsla
39d1474ae5f66a5393a4ce75f0e7fda4.jpg


 
Tijdje geleden dat ik die van Frits gezien heb op het forum.
Deze lijken wel mooier ;)
 
Wow ziet er prima uit. Het weer helpt ook erg mee!
 
wow, dat ziet er goed uit! TOPPIE!
 
Prima ribbetjes Dominique!!!!!
Dus jij kunt het toch ook.
Zie niet zoveel van jouw bbq-kunsten
 
Hele mooie ribben
 
Zeer mooie ribs!!
Ik ben zeer leergierig en ben erg benieuwd waarom deze methode. Ik heb nu alleen ervaring met de 3-2-1 methode wat uiteraard veel langer duurt dan bovenstaande methode.
 
Werkte de Red Eye Express op de ribjes Domi? Het is een typische rub voor rood vlees, rund e.d.
 
jammer dat je mij niet even gebeld hebt, maar ik denk toch wel heerlijke ribs
 
structor zei:
Dat ziet er lekker uit Dominique! Lekkere salade er ook bij zie ik.  Was je ei niet een beetje heet voor je ribs, of doe je ze altijd zo heet?
De Easterwoodmethode gaat uit van 150?. Dus dat heb ik gedaan, was voor het eerst, maar zeker niet voor het laatst ;)
 
Mevr. Nosmo zei:
Prima ribbetjes Dominique!!!!!
Dus jij kunt het toch ook.
Zie niet zoveel van jouw bbq-kunsten
Ik had er met de kou gewoon geen zin an....
 
maussie1982 zei:
Zeer mooie ribs!!
Ik ben zeer leergierig en ben erg benieuwd waarom deze methode. Ik heb nu alleen ervaring met de 3-2-1 methode wat uiteraard veel langer duurt dan bovenstaande methode.
Ik heb hiervoor gekozen omdat we aan het klussen zijn, en ik geen zin had om steeds allerlei handelingen te verrichten, en mijn temp in de gaten te houden ( niet stressbestendig en kan niet goed multitasken). Maar idd, tussen aansteken Ei en eerste hap zat 3 uur. Goed te doen dus. En ik was ook gewoon nieuwsgierig of het wat zou zijn, die snelle ribs. Het antwoord is dus volmondig JA!!!!
 
noskos zei:
Werkte de Red Eye Express op de ribjes Domi? Het is een typische rub voor rood vlees, rund e.d.
Volgens de " usage chart" die ik vond op de site, kon het ook op varken. En op rund, die stonden op het zelfde niveau. Op lam zou het hysterisch lekker moeten zijn.
Maar wat was mijn beleveving? Want dat was de vraag... Ik vond het erg lekker, maar zoals je ziet zit er niet veel rub aan de uiteinden ribs ( eerste foto). Daar had ik dus duidelijk beter op moeten letten. Want de uiteinden waren mwah van smaak, maar de gedeelten waar de rub er lekker dik opzat? HEERLIJK!!! Ik proefde niks van koffie, maar het was echt lekker, met een zoetje.
 
Leo zei:
jammer dat je mij niet even gebeld hebt, maar ik denk toch wel heerlijke ribs
Ik heb je gewatssapped. Maar ja, jij was verjaardag Wilma aan het vieren, nooit een reactie terug gekregen ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan